  • 41. Data: 2015-09-07 12:31:53
    Temat: Re: interpretacja prostego stwierdzenia
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-09-05 o 21:08, Liwiusz pisze:
    > Czyli nie jest to kwestia jakieś "praktyki", tylko odpowiednich
    > przepisów - umowa wypowiedziana dowolnego dnia września kończy się 31
    > grudnia (jeśli jest to 3 miesiące wypowiedzenia).

    Czyli gdy mowa o 28 dniach to należy je liczyć od dnia następującego po
    dacie wypowiedzenia?
    Czy ostatnim 28-ym dniem ma być dzień rozwiązania umowy?

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2015-09-07 12:35:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-07 o 12:31, Miroo pisze:

    > Czyli gdy mowa o 28 dniach to należy je liczyć od dnia następującego po
    > dacie wypowiedzenia?

    Tak.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2015-09-07 15:05:55
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > a wez w koncu przeczytaj ten kodeks cywilny

    A nawet w prawie pracy: jaki jest okres wypowiedzenia umowy zawartej na
    okres prubny, na najkrutszy możliwy prawnie okres?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 44. Data: 2015-09-07 15:34:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >No właśnie nie jestem pewien czy może.

    Nie bede sie upieral, uzasadnienie, najlepiej SN by sie przydalo.

    >Nie przypominam sobie takiej praktyki. Przynajmniej z mojej strony.
    >Zwykle trescia mojego wypowiedzenia bylo:
    >"Niniejszym wypowiadam umowe ... "

    IMO - to zazwyczaj jednak chcesz okreslic moment tego konca.
    Czy to na telefon, czy kablowke, czy wynajem mieszkania, czy polisa na
    samochod - jest termin wypowiedzenia, to chcemy sprecyzowac do kiedy
    ma dzialac.
    A kontrahent zyczy sobie poinformowania z pewnym wyprzedzeniem.

    >To właśnie te dwa wyjątki są tak jak to powinno być.

    No i coz inni operatorzy mieli zapisy typu "umowa wygasa wraz z koncem
    okresu rozliczeniowego nastepnego po dacie zlozenia wypowiedzenia".
    Dosc wygodne. Plus z kolei potrafil rozliczyc niepelne miesiace.

    >Dniem wypowiedzenia jest data doracia pisma do drugiej strony,
    >okres wypowiedzenia został ustalony w umowie lub ustawie.

    No i zauwaz, ze tu jest niepewnosc daty, a nawet niemoznosc - bo np
    dzien wolny.
    A w przypadku np umowy OC rozwiazywanej w normalnym trybie to nawet
    nie wiadomo czy wypowiedzenie powinienes skladac, bo jeszcze
    zrozumieja, ze chcesz zerwac przed terminem ... choc ustawa chyba
    okresla, ze obowiazuje do konca ...

    >Całą reszta definiująca wypowiedzenie inaczej to krętactwo zwykle
    >nieskutecznie prawnie.

    Powtorze sie - wydaje sie, ze w calym tym terminie wypowiedzenia
    chodzi o poinformowanie kontrahenta odpowiednio wczesniej.
    Wiec wygodnie jest napisac kiedy dokladnie sie chce te umowe
    rozwiazac, nie wczesniej jednak niz okres wypowiedzenia pozwala.
    A cala reszta to tylko kretactwo prawne :-P

    J.

  • 45. Data: 2015-09-07 16:37:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Ale jest napisane w kodeksie cywilnym.

    >jak wyzej. kodeks cywilny jest nadrzędny w stosunku do woli klienta.

    Czekaj czekaj - jest naprawde nadrzedny, czy obie strony moga sie
    umowic dowolnie, z wyjatkiem kwestii, gdzie jest wyrazne zastrzezenie
    ustawowe ?
    A reszta to tylko "domyslne ustalenia", jesli w umowie nie zapisano
    inaczej ?

    Poza tym wyszukuje sobie w KC wypowiedzenia ... jest ciekawy art 673,
    ale odnosnie najmu, nieco mniej ciekawy 764, ale to agencja.

    Wiec gdzie jest zapisane, jak interpretowac powyzszy zapis ?

    J.

  • 46. Data: 2015-09-07 17:22:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl> wrote on
    >Niniejszym rozwiązuję umowę rachunku bankowego numer ....... oraz
    >wszelkich innych należących wyłącznie do mnie rachunków w Waszym
    >banku z dniem 30.09.2015 i proszę o likwidację w tym samym
    >terminie oraz o ewentualne przelanie kwot salda na rachunek .....,
    >..............., w ......

    A do rachunkow bankowych mamy osobny tytul w KC

    "Art. 730.
    Rozwiązanie umowy rachunku bankowego zawartej na czas nie oznaczony
    może nastąpić w każdym czasie wskutek wypowiedzenia przez którąkolwiek
    ze stron; jednakże bank może wypowiedzieć taką umowę tylko z ważnych
    powodów."

    No to ciekaw jestem opinii grupowych prawnikow, bo tak literalnie
    podchodzac:
    a) co to za "rozwiazuje" ? Masz wypowiedziec, a rozwiazanie nastepuje
    automatycznie. Czy sie myle, i rozwiazac jednostronnie tez mozna ? :-)

    b) terminu wypowiedzenia nie ma, wiec niby czemu 28 dni ?

    c) prosiles ... a oni twojej prosby nie zrealizowali, to im chyba
    wolno ? :-)

    J.

  • 47. Data: 2015-09-07 17:40:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
> [...]
    > a) co to za "rozwiazuje" ? Masz wypowiedziec, a rozwiazanie nastepuje
    > automatycznie. Czy sie myle, i rozwiazac jednostronnie tez mozna ? :-)

    Umową zawsze się wypowiada jednostronnie. To jest oświadczenie woli
    jednej ze stron i nie potrzeba do tego zgody drugiej strony.

    rozwiązanie następuje po okresie wypowiedzenia

    > b) terminu wypowiedzenia nie ma, wiec niby czemu 28 dni ?

    bo jest zapewne zawarty w podpisanej umowie.
    jesli chodzi o rachunki bankowe to zwykle okresu wypowiedzenia nie ma.
    Rachunek bankowy jest zamykany od razu.

    > c) prosiles ... a oni twojej prosby nie zrealizowali, to im chyba wolno
    > ? :-)

    to jest czesty błąd.
    Zamiast konkretnie "wypowiadam umowę" to jakies w koło macieju.
    "Czy sznowni panstwo nie mieliby nic przeciwko wypowiedzeniu umowy..."

  • 48. Data: 2015-09-07 17:42:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Stokrotka wrote:

    > A nawet w prawie pracy: jaki jest okres wypowiedzenia umowy zawartej na
    > okres prubny, na najkrutszy możliwy prawnie okres?

    3 dni.

    tylko co ma kodeks pracy do tego.

  • 49. Data: 2015-09-07 17:50:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > Czekaj czekaj - jest naprawde nadrzedny, czy obie strony moga sie umowic
    > dowolnie, z wyjatkiem kwestii, gdzie jest wyrazne zastrzezenie ustawowe ?

    mogą się umowić dowolnie byle niesprzecznie z przepisami nadrzędnymi

    > A reszta to tylko "domyslne ustalenia", jesli w umowie nie zapisano
    > inaczej ?
    domyślne, w sensie jak nie ma w umowie to nalezy szukac w ustawach,

    > Wiec gdzie jest zapisane, jak interpretowac powyzszy zapis ?

    w słowniku języka polskiego?
    chyba bylo po polsku napisane.

  • 50. Data: 2015-09-07 18:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Umową zawsze się wypowiada jednostronnie. To jest oświadczenie woli
    >jednej ze stron i nie potrzeba do tego zgody drugiej strony.
    >rozwiązanie następuje po okresie wypowiedzenia

    WYPOWIADA. A kolega ROZWIAZAL.
    Mogl sobie tak sam rozwiazac czy nie mogl, zlozyl wypowiedzenie czy
    nie zlozyl ?

    >bo jest zapewne zawarty w podpisanej umowie.

    Czy nie Ty pisales, ze Kodeks nadrzedny ?

    >jesli chodzi o rachunki bankowe to zwykle okresu wypowiedzenia nie
    >ma.
    >Rachunek bankowy jest zamykany od razu.

    Taa, mnie juz rok zamykaja :-)

    >to jest czesty błąd.
    >Zamiast konkretnie "wypowiadam umowę" to jakies w koło macieju.
    >"Czy szanowni panstwo nie mieliby nic przeciwko wypowiedzeniu
    >umowy..."

    No ba, tak w szkole ucza, grzecznie trzeba, uprzejmie prosze o ...

    J.