  • 1. Data: 2015-09-04 16:13:48
    Temat: interpretacja prostego stwierdzenia
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jak powinno się interpretować proste stwierdzenie w regulaminie,
    będącym integralną częścią umowy:
    "Każda ze stron, może wypowiedzieć Umowę, w formie pisemnej, z
    zachowaniem 28-dniowego okresu wypowiedzenia."

    Wypowiedziałem umowę określając datę rozwiązania prawie 2 miesiące
    odległą od daty złożenia wypowiedzenia.

    Druga strona "zrealizowała" rozwiązanie po 28 dniach od daty
    złożenia wypowiedzenia.

    witrak()

  • 2. Data: 2015-09-04 17:12:17
    Temat: Re: interpretacja prostego stwierdzenia
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-09-04 o 16:13, witrak() pisze:
> [...]
    > odległą od daty złożenia wypowiedzenia.
    >
    > Druga strona "zrealizowała" rozwiązanie po 28 dniach od daty

    W przytoczonym fragmencie nie ma mowy o możliwości zastosowania klazuli
    czasowej. Zatem złożenie wypowiedzenia jest momentem, od którego liczy
    się 28 dni.

  • 3. Data: 2015-09-04 19:47:39
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > W przytoczonym fragmencie nie ma mowy o możliwości zastosowania klazuli
    > czasowej. Zatem złożenie wypowiedzenia jest momentem, od którego liczy się
    > 28 dni.

    Nie rozumiem, możesz to wytłumczyć?

    Na pierwszy nieprawniczy żut oka sytuacja była taka.
    Facet złożył wypowiedzenie, i napisał , że hce skończyć umowę, za 2
    miesiące.
    Zahował się więc bardzo gżecznie i koleżeńsko, ale bez dbałości o własne
    onteresy.
    Druga storna zahowała się tak, jakby dała w tym samym dniu , czyli 2
    miesiące temu wypowiedzeniu umowy , czyli w terminie 28 dni, miała prawo.
    Ale to że druga strona się tak się zahowała, nie dowodzi, że faktycznie
    facet dostał wymuwienie 2 miesiące temu.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 4. Data: 2015-09-04 19:50:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-04 o 19:47, Stokrotka pisze:

    > Nie rozumiem, możesz to wytłumczyć?

    Nie zrozumiesz.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-09-04 20:04:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witrak() wrote:
> [...]
    > odległą od daty złożenia wypowiedzenia.
    >
    > Druga strona "zrealizowała" rozwiązanie po 28 dniach od daty

    Nie jestem przekonany czy mozesz wypowiedziec umowe "za dwa miesiace".
    Albo ja wypowiadasz i wypowiedzenie jest skuteczne w momencie kiedy
    dotarło do drugiej strony, albo jej nie wypowiadasz.

    Policzyli ci 28 dni od dnia w ktorym dostali pismo.

  • 6. Data: 2015-09-04 20:15:42
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> wrote on 2015-09-04_17:12

    > W przytoczonym fragmencie nie ma mowy o możliwości zastosowania
    > klazuli czasowej. Zatem złożenie wypowiedzenia jest momentem, od
    > którego liczy się 28 dni.

    Przyznam, że nie wiem, co to klauzula czasowa.

    Czyżby stwierdzenie "z zachowaniem n-dniowego okresu
    wypowiedzenia" nie oznaczało w języku potocznym "pod warunkiem, że
    powiadomisz o chęci rozwiązania umowy na *co najmniej* n dni przed
    terminem rozwiązania, o które występujesz"?

    witrak()

  • 7. Data: 2015-09-04 21:08:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    witrak() wrote:

    >Nie jestem przekonany czy mozesz wypowiedziec umowe "za dwa
    >miesiace".
    >Albo ja wypowiadasz i wypowiedzenie jest skuteczne w momencie kiedy
    >dotarło do drugiej strony, albo jej nie wypowiadasz.

    Nie wchodac w interpretacje prawne, a tylko jezykowe - to w zasadzie
    masz racje.
    Skladasz wypowiedzenie, i one jest skuteczne.
    Ale moze/powinna byc w nim zawarta życzona data rozwiazania umowy.
    A nie "wypowiadam z dniem ...".

    Tylko ze w naszej praktyce z reguly jednak ten dzien zakonczenia umowy
    sie okresla.
    Wyjatki kojarze dwa:
    -Plus, co sie upieral, ze umowa rozwiazuje sie w 30 dni od zlozenia
    wypowiedzenia, bo taki mial zapis w regulaminie

    -polisa OC samochodu, gdzie obecnie jest w ustawie
    "W razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu
    mechanicznego [...]
    Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu,
    na który została zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło
    lub zostało przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie.
    W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC,
    ulega ona rozwiązaniu z dniem jej wypowiedzenia."

    J.

  • 8. Data: 2015-09-04 21:10:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >W przytoczonym fragmencie nie ma mowy o możliwości zastosowania
    >klazuli czasowej. Zatem złożenie wypowiedzenia jest momentem, od
    >którego liczy się 28 dni.

    Ale nie ma tez mowy, ze nie mozna, ani ze umowa wygasa w 28dni od
    zlozenia wypowiedzenia.

    A w "oswaidczeniu woli" klient wyraznie napisal czego sobie zyczy.

    J.

  • 9. Data: 2015-09-04 21:48:09
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Może zacytuj dokładnie to zdanie co im wysłałeś to się dowiemy co w zasadzie zrobiłeś
    i z jakim skutkiem.

  • 10. Data: 2015-09-04 21:53:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-09-04 o 20:15, witrak() pisze:
> [...]
    > powiadomisz o chęci rozwiązania umowy na *co najmniej* n dni przed
    > terminem rozwiązania, o które występujesz"?

    Nie. Oznacza, że od momentu oświadczenia drugiej stronie o wypowiedzeniu
    umowy, warunki umowy obowiązują jeszcze przez n dni.

    Natomiast napisałeś, że określiłeś DATĘ ROZWIĄZANIA inną niż 28 dniową,
    a druga strona tego nie zaakceptowała. Trzeba było w piśmie określić
    DATĘ WYPOWIEDZENIA 28 dni przed datą oczekiwanego rozwiązania. Coś w tym
    rodzaju:

    Pcim Dolny, 4.09.2015

    Z dniem 1 października br. wypowiadam umowę nr ...

    Wówczas termin rozwiązania umowy powinien wypaść 28 października.