  • 1. Data: 2007-03-21 23:00:14
    Temat: dziwny aneks
    Od: "Neo" <n...@w...info>

    w listopadzie uczestniczyłem w szkoleniu dot. komputerów
    było dofinansowane z UNI
    wczoraj dostałem e-mail takowej treści:

    Szanowni Państwo,

    Uprzejmie informujemy, że z przyczyn niezależnych od DC Edukacja
    zaszły zmiany w wysokości kosztów szkoleń objętych projektem "Zaawansowane
    szkolenia w zakresie bezpieczeństwa infrastruktury IT", w których
    uczestniczyli pracownicy z państwa firmy. Koszt za osobodzień szkolenia
    został podniesiony z kwoty 581,00zł do kwoty 619,00zł. W związku z tym
    zmianie ulega koszt dofinansowania oraz koszt wkładu własnego, ponoszony
    przez przedsiębiorców. Pragniemy zaznaczyć, że zmiany obejmują wszystkie
    przedsiębiorstwa uczestniczące w szkoleniach niezależnie od liczby
    zamówionych szkoleń oraz terminu i miejsca ich realizacji.

    W związku z powyższym w załączeniu przesyłam aneks do umowy
    szkoleniowej wraz z załącznikiem uwzględniającym poniższe zmiany.

    Przed podwyżką:

    Koszt szkoleń: 2 905,00zł

    Wysokość otrzymanej pomocy publicznej: 2 324,00zł

    Wysokość wkładu własnego: 581,00zł

    Po podwyżce:

    Koszt szkoleń: 3 095,00zł

    Wysokość otrzymanej pomocy publicznej: 2 367,65zł

    Wysokość wkładu własnego: 727,35zł

    W wyniku zmiany ceny osobodnia szkolenia konieczne będzie wniesienie
    dopłaty za szkolenia w wysokości 146,35zł (wynika to z różnicy wysokości
    wkładu własnego przed i po podwyżce). Na tą kwotę zostanie wystawiona w
    najbliższym czasie faktura korygująca.

    Uprzejmie prosimy o wniesienie dopłaty na następujący numer konta:

    Raiffeisen Bank Polska S.A. Nr rachunku: 32 1750 1325 0000 0000 0764
    6887

    Załączone dokumenty proszę wydrukować w dwóch kopiach, podpisać przez
    osobę upoważnioną do podpisywania dokumentów w Państwa firmie (pieczątka
    imienna + parafka lub czytelny podpis) oraz pieczątka firmowa i przesłać
    pocztą poleconą na adres naszego ośrodka: DC Edukacja Sp. z o.o. ul. Ruska
    51 50-079 Wrocław.

    Powyższe zmiany wynikają między innymi z faktu, że projekt ten dobiega
    końca, rozpoczynamy etap rozliczania go przed Instytucją Finansującą, która
    może cofnąć dofinansowanie szkoleń czego chcemy uniknąć.

    Z poważaniem

    dziwi mnie takie postepowanie iż umowa wg mnie została zawarta opłacona i
    realizowana a obie strony nie wniosły pretensji aż do tej chwili

    czy faktycznie powinienem wpłacić im owe 146 zł czy też nie - ja nie widze
    podstaw ale moze sa jakies ogólne przepisy dot takich szkoleńz którymi sie
    nie zapoznałęm i nie bede miał wyjscia
    Hubert

  • 2. Data: 2007-03-22 01:37:39
    Temat: Re: dziwny aneks
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Neo" <n...@w...info> wrote in message

    > czy faktycznie powinienem wpłacić im owe 146 zł czy też nie - ja nie widze
    > podstaw ale moze sa jakies ogólne przepisy dot takich szkoleńz którymi sie
    > nie zapoznałęm i nie bede miał wyjscia

    Dwie sprawy.
    zacznimy od końca:
    o ile w podpisanej umowie było napisane, że koszt szkolenia wynosi X, a
    czego ty pokrywasz różnicę pomiędzy X a dopłatą z UE, to o ile dopłata z UE
    się zmniejszyła to masz obowiązek dopłacić różnicę.
    druga sprawa. dlaczego koszt szkolenia został podniesiony do z 2 905,00zł
    do 3 095,00zł ?
    W sumie to ciebie nie powinno obchodzić, podpisałeś umową na 2905 to obie
    strony mają się obowiązek z tego wywiązać.
    Oczywiście przysługuje im prawo do sporządzenia aneksu, ale obie strony
    muszą się zgodzić i aneks podpisać.
    Jak go podpiszesz, to będziesz musiał dopłacić, a jak go nie podpiszesz, to
    się po prostu "w trybie natychmiastowym" rozstajecie (gdyby kurs np. jeszcze
    trwał)..

    Jak rozumiem, to teraz już jest po kursie, więc nie ma mocnych żeby ktoś cię
    zmusił do podpisania tego aneksu, a bez twojego podpisu jest on warty tyle
    ile waży.
    No chyba, że w samej umowie była zawarta możliwość zmiany ceny w zależności
    od czegoś tam
    Ale po co wówczas aneks to nie rozumiem.
    Generalnie nie podpisuje i czekaj co dalej.