  • 1. Data: 2007-03-21 21:47:41
    Temat: Likwidacja Sp. z o.o. z niewpłaconym kapitałem
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam,

    chciałbym zapytać się o konsekwencje niewpłacenia kapitału
    założycielskiego do sp. z o.o. Z tego co się dowiedziałem, spółka
    uległaby samolikwidacji w momencie upłynięcia 6 miesięcy od daty jej
    założenia, gdyby nie doszło do ropoczęcia działalności. W przypadku, o
    który pytam spółka otrzymała NIP i REGON co jest (tak mi się wydaje)
    równoznaczne z rozpoczęciem działalności.

    Pytanie: Jak najszybciej zlikwidować taką spółkę?

  • 2. Data: 2007-03-22 08:49:46
    Temat: Re: Likwidacja Sp. z o.o. z niewpłaconym kapitałem
    Od: czonek <k...@o...pl>

    > Pytanie: Jak najszybciej zlikwidować taką spółkę?

    Nic nie rób. Gdy nie złożysz w ciągu sześciu miesięcy od dnia zawarcia
    umowy Spółki wniosku do KRS o wpisanie jej do rejestru umowa spółki
    ulega rozwiązaniu. Było i nie ma, proste.

  • 3. Data: 2007-03-22 08:55:08
    Od: czonek <k...@o...pl>

    > uległaby samolikwidacji w momencie upłynięcia 6 miesięcy od daty jej
    > założenia, gdyby nie doszło do ropoczęcia działalności. W przypadku, o
    > który pytam spółka otrzymała NIP i REGON co jest (tak mi się wydaje)
    Rozpoczęcie dizłalnosci nie ma nic do rzeczy. tu chodzi o obowiazki
    rejestrowe. do powstania Spółki niezbędny jest między innymi wpis do
    Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. Jeżeli w ciagu
    sześciu miesięcy od dnia zawarcia umowy Spółki nie złozysz do sadu
    wniosku to umowa traci moc, a jezeli w tym czasie juz zacząłeś coś
    robić, to musisz to przerwać, rozliczyć sie z US, ZUS i wspólnikami ale
    to juz pewnie okreslaja inne przepisy.

  • 4. Data: 2007-03-22 15:34:30
    Od: s...@p...onet.pl

    On 22 Mar, 09:55, czonek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > wniosku to umowa traci moc, a jezeli w tym czasie juz zacząłeś coś
    > robić, to musisz to przerwać, rozliczyć sie z US, ZUS i wspólnikami ale

    Niestety dokonano również wpisu do KRS. Sytuacja jest o tyle
    niewygodna, gdyż ja miałem przekazać swoje know-how za co pozostali
    wspólnicy mieli dokonać za mnie wpłaty kapitału odpowiadającego
    wielkości udziałów. Niestety pozostali wspólnicy nie wpłacili zarówno
    mojej części jak i swojej, a teraz ja formalnie widnieję jako
    udziałowiec, który się zobowiązał do wpłaty. Co mogę zrobić, aby
    wycofać się z wspomnianego interesu?

  • 5. Data: 2007-03-22 19:26:36
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

> [...]
    >mojej części jak i swojej, a teraz ja formalnie widnieję jako
    >udziałowiec, który się zobowiązał do wpłaty. Co mogę zrobić, aby

    Skoro nie wnieśli wkładów to w jaki sposób zarejestrowano spółkę?

    --
    p09v

  • 6. Data: 2007-03-22 22:53:18
    Od: "czonek" <c...@p...onet.pl>

    > Skoro nie wnieśli wkładów to w jaki sposób zarejestrowano spółkę?
    >
    > --
    > p09v
    Może zarząd w przypływie euforycznego zaufania do udziałowców złożył niezgodne
    z prawdą oswiadczenie o objęciu przez nich udziałów. Zjawisko całkiem powszechne.

  • 7. Data: 2007-03-23 16:44:51
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "czonek" napisał
    > Może zarząd w przypływie euforycznego zaufania do udziałowców złożył
    > niezgodne
    > z prawdą oswiadczenie o objęciu przez nich udziałów. Zjawisko całkiem
    > powszechne.

    Domyślam się. Tyle, że przez 3 lata mogą żyć z duszą na ramieniu.

    --
    p09v