    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziwny aneks
    Date: Wed, 21 Mar 2007 20:37:39 -0500

    "Neo" <n...@w...info> wrote in message
    news:etsdfs$nc1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > czy faktycznie powinienem wpłacić im owe 146 zł czy też nie - ja nie widze
    > podstaw ale moze sa jakies ogólne przepisy dot takich szkoleńz którymi sie
    > nie zapoznałęm i nie bede miał wyjscia

    Dwie sprawy.
    zacznimy od końca:
    o ile w podpisanej umowie było napisane, że koszt szkolenia wynosi X, a
    czego ty pokrywasz różnicę pomiędzy X a dopłatą z UE, to o ile dopłata z UE
    się zmniejszyła to masz obowiązek dopłacić różnicę.
    druga sprawa. dlaczego koszt szkolenia został podniesiony do z 2 905,00zł
    do 3 095,00zł ?
    W sumie to ciebie nie powinno obchodzić, podpisałeś umową na 2905 to obie
    strony mają się obowiązek z tego wywiązać.
    Oczywiście przysługuje im prawo do sporządzenia aneksu, ale obie strony
    muszą się zgodzić i aneks podpisać.
    Jak go podpiszesz, to będziesz musiał dopłacić, a jak go nie podpiszesz, to
    się po prostu "w trybie natychmiastowym" rozstajecie (gdyby kurs np. jeszcze
    trwał)..

    Jak rozumiem, to teraz już jest po kursie, więc nie ma mocnych żeby ktoś cię
    zmusił do podpisania tego aneksu, a bez twojego podpisu jest on warty tyle
    ile waży.
    No chyba, że w samej umowie była zawarta możliwość zmiany ceny w zależności
    od czegoś tam
    Ale po co wówczas aneks to nie rozumiem.
    Generalnie nie podpisuje i czekaj co dalej.