  • 1. Data: 2007-03-21 20:41:16
    Temat: czy można uniknąć sprawy sądowej i jej kosztów
    Od: " robbie" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Spółdzielcza kasa (SKOK) wypowiedziała mi kredyt i wezwała do wykupienia
    weksla wskazując termin. Listem poleconym (ze zwrotką) poprosiłem o
    przesunięcie wskazanego terminu wykupienia weksla o jeden tydzień. Niestety
    SKOK nie uwzględnił mojej prośby i oddał sprawę do Sądu. Ja w między czasie
    nie wiedząc że sprawa jest już w sądzie, spłaciłem większość zadłużenia i mam
    zamiar spałacić resztę do końca marca tak aby wykupic weksel. Czy w takim
    przypadku istnieje jakaś możliwość uniknięcia kosztów sądowych tej
    (najprawdopodobniej pszyszłej) rozprawy na której Sąd uzna że mam spłacić kredyt.

    O tym, że sprawa jest w sądzie dowiedziałem się z pisma z kancelarii
    obsługującej SKOK w którym jest napisane, że sprawa jest w sądzie i
    jakakolwiek ugoda dotycząca spłaty zadłużenia może zapaść dopiero po wyroku -
    czy dobrze zrozumiałem, że jak ktoś poda mnie do sądu o oddanie długu, to do
    czasu sprawy nie mogę go spłacać, to co? przepadły pieniądze które oddałem
    skokowi nie wiedząc że mnie podali do sądu, a co z odsetkami do czasu zanim
    sąd rozpatrzy sprawę, nie bedę musiał ich płacić?

  • 2. Data: 2007-03-22 14:00:04
    Temat: Re: czy można uniknąć sprawy sądowej i jej kosztów
    Od: czonek <k...@o...pl>

    robbie napisał(a):
> [...]
    > (najprawdopodobniej pszyszłej) rozprawy na której Sąd uzna że mam spłacić kredyt.

    Jeżeli tak jak piszesz spłacasz zadłużenie to raczej nie mają powodu aby
    cię podać do Sadu, jak przyjdzie nakaz (bo bedzie to pewnie postępowanie
    uproszczone) to złóż sprzeciw bo napewno bedzie obejmował kwoty które
    już spłaciłeś, a jak do czasu wydania nakazu spłacisz cały kredyt, to w
    sprzeciwie żądaj zasadzenia kosztów na powoda, niech nie bedą tacy narwani.

> [...]
    > skokowi nie wiedząc że mnie podali do sądu, a co z odsetkami do czasu zanim
    > sąd rozpatrzy sprawę, nie bedę musiał ich płacić?

    Nie chce mi się wierzyć, że tak Ci napisali, możesz odpowiedni fragment
    zacytować.

  • 3. Data: 2007-03-22 14:05:42
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > cię podać do Sadu, jak przyjdzie nakaz (bo bedzie to pewnie postępowanie
    > uproszczone) to złóż sprzeciw bo napewno bedzie obejmował kwoty które

    Nakaz zapłaty i postępowanie uproszczone to dwie sprawy, nie mające ze sobą
    nic wspólnego, choć mogą niekiedy występować łącznie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-03-22 14:25:37
    Od: czonek <k...@o...pl>

    Liwiusz napisał(a):
    > Nakaz zapłaty i postępowanie uproszczone to dwie sprawy, nie mające ze sobą
    > nic wspólnego, choć mogą niekiedy występować łącznie.

    Oczywiscie masz rację, fatalnie sformuowałem swoją wczesniejsza
    wypowiedź, powinienem napisać "bo będzie to pewnie nakaz zapłaty wydany
    w postępowaniu uproszczonym"

  • 5. Data: 2007-03-22 14:32:21
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Oczywiscie masz rację, fatalnie sformuowałem swoją wczesniejsza
    > wypowiedź, powinienem napisać "bo będzie to pewnie nakaz zapłaty wydany
    > w postępowaniu uproszczonym"

    Najlepiej napisać "bo będzie to pewnie nakaz zapłaty". Nie wiadomo, czy w
    postępowaniu uproszczonym, bo nie znamy na przykład wartości przedmiotu sporu.
    Jeśli już chcemy coś przewidywać, to będzie to nakaz zapłaty w postępowaniu
    nakazowym, bo mamy do czynienia z wekslem. I należy pamiętać, że w pewnych
    okolicznościach nakaz taki jest wykonalny pomimo wniesienia zarzutów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2007-03-22 18:13:47
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > Spółdzielcza kasa (SKOK) wypowiedziała mi kredyt i wezwała do wykupienia
    > weksla wskazując termin. Listem poleconym (ze zwrotką) poprosiłem o

    Z ciekawości, jeśli to nie tajemnica, w którym SKOK-u?

  • 7. Data: 2007-03-22 21:18:20
    Od: " robbie68" <r...@W...gazeta.pl>

    Arapaho <a...@U...pl> napisał(a):

    > Z ciekawości, jeśli to nie tajemnica, w którym SKOK-u?

    Ruda Śląska a sprawa dotyczy kwoty około 2500,00 (teraz po czesciowej spłacie
    to pozostało około 900,00zł)