  • 1. Data: 2007-03-21 23:01:25
    Temat: jak ominac otwarcie spolki
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Witam serdecznie!

    Jak wyglada legalizacja nazwy jako domena/rozpoznanie grupy 3 roznych
    firm? Istnieje mozliwosc powiazania 3ch firm, azeby dzialaly pod
    jednym szyldem, pomijajac jednak spolke? Osobna ksiegowosc, osobna
    branza, jeden lokal , jedno wspolne logo. -Czy istnieje jakakolwiek
    mozliwosc legalizacji tego? jesli tak gdzie sie udac, co zalatwiac?

  • 2. Data: 2007-03-21 23:18:47
    Temat: Re: jak ominac otwarcie spolki
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 21 Mar 2007 16:01:25 -0700, MiK^ napisał(a):

> [...]
    > branza, jeden lokal , jedno wspolne logo. -Czy istnieje jakakolwiek
    > mozliwosc legalizacji tego? jesli tak gdzie sie udac, co zalatwiac?

    Grupa kapitałowa

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-03-21 23:48:17
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Grupa kapitałowa

    "minimalna przeciętna wartość kapitału zakładowego jaka przypada na
    każdą ze spółek ma być nie mniejsza niż 1 000 000 PLN"
    Co wiecej, nie chodzi o wspolny kapital. Raczej o sam fakt dzialania
    pod jedna nazwa. Wszystkie 3 firmy z tej samej branzy, jednak inne
    specjalizacje. taka grupa stworzyla by pelne uslugi danej dziedziny.
    Kapital zakladowy? o wiele mniejszy :)

  • 4. Data: 2007-03-22 11:45:52
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Moze po prostu konsorcjum?
    AFAIK nie jest to zadna prawnie ograniczona forma dzialanosci.

    Podpisujecie zwykla umowe cywilno-prawna, w ktorej regulujecie wspolne zasady
    dzialania (np. jedna z firm staje sie wlascicielem logo, ale uzycza prawa do
    korzystania innym, inna jest wlascicielem lokalu, ale uzycza go innym itd.,
    natomiast koszty i przychody zbiorcze dzielicie na 3, poprzez wzajemne
    wystawianie sobie faktur). Nie potrzeba do tego zadnej dodatkowej formy
    prawnej, ot po prostu 3 niezalezne dzialalnosci wspolpracujace ze soba na
    okreslonych zasadach. Trzeba tylko dobrze przemyslec umowe.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-03-22 11:50:23
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Dodam jeszcze, ze mozna rozwazyc zapis w umowie, ze jedna z firm wchodzacych w
    sklad konsorcjum reprezentuje cale konsorcjum na zewnatrz (aby nie prowadzic
    balaganu z podpisywaniem umow na rozne podmioty, ponadto ta jedna firma
    zajmuje sie rozliczeniami ze swiatem zewnetrznym - trzeba tylko w umowie
    zapisac, ze za zobowiazania wziete na konsorcjum odpowiadaja wszystkie firmy).
    Poszukaj na necie, sadze, ze powinny byc jakies przyklady zwiazane z konsorcjami.

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-03-24 13:31:23
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Czytalem na temat konsorcjum... fajnie! wlasnie o to mi chodzilo! mimo
    wszystko ciezko mi po necie znalesc czegoly na ten temat- macie jakies
    informacje szczegolowe? -wole 10 razy poczytac, nijezeli wpakowac sie
    w jakies... ;)

    thx i pozdrawiam -MiK