  • 21. Data: 2002-08-26 17:48:03
    Temat: Re: dluznik - Troche szerzej... (dlugi)!!!!!
    Od: "Qviad" <q...@i...pl>

    "Don Desperado" <d...@s...us> wrote
> [...]
    > noatriuszem, ze wedlug ich wiedzy dluznik pozyczyl od wierzyciela
    > okreslona kwote pieniedzy i zobowiazal sie oddac w okreslonym terminie.
    > Moze NOA prowadzi pamietnik, gdzie sa zapiski o calej sytuacji. Moze
    wyslala
    > list do przyjaciolki np. w listopadzie/grudniu, w ktorym cos napisal o tym
    > dlugu.
    > Moze prowdzi "domowa ksiegowsci" (taki zeszyt), gdzie ujela te pozyczke.
    > Nagrac rozmowe z dluznikiem o zwrocie kasy (sa dyktafony, ktore reaguja
    > samoczynnie na glos).
    > Potem napisac pozew i dolaczyc to wszystko.

    DD pozwolisz ....

    Sytuacja hipotetyczna:
    Twoj sasiad, ktory niezbyt Cie lubi preparuje przeciwko Tobie materialy w
    sposob, ktory wyzej opisales... i sad na ich podstawie nakazuje Ci oddac
    pozyczke, ktora rzekomo u niego zaciagnales.

    Co Ty na to ? Czy nadal uwazasz, ze jest to mozliwe ?

    Qviad

  • 22. Data: 2002-08-26 23:39:35
    Temat: Odp: dluznik - Troche szerzej... (dlugi)!!!!!
    Od: "Don Desperado" <d...@s...us>

    Qviad napisal:

> [...]
    > sposob, ktory wyzej opisales... i sad na ich podstawie nakazuje Ci oddac
    > pozyczke, ktora rzekomo u niego zaciagnales.

    Z calym szacunkiem, ale wszyscy sasiedzi mnie ubostwiaja!!!!

    > Co Ty na to ? Czy nadal uwazasz, ze jest to mozliwe ?
    >
    > Qviad

    Moge mowic tylko o moich odczuciach, gdyz nie znam praktyki sadowej w takich
    sprawach. Sadze (ale tylko sadze), ze dla sadu byloby to zamalo, zeby wydac
    wyrok zasadzajacy. Tym bardziej, ze sasiad poslugiwlaby sie spreparowanymi
    dowodami.
    Dzisaj (26 sie. b.r.) w moim "klonie" TVP3 podali wiadomosc, ze zasadzono
    naleznosc od 9 - miesiecznego dziecka (czyzby wyrok zaoczny?). Tak, wiec w
    Polsce wszystko jest mozliwe.

    Wszelkie merytoryczne uwagi pod adresem moich propozycji wskazane.

    Moze Ty masz jakis pomysl rozwiazania problemu, z ktorym zwrocila sie NOA?.

    Pozdrawiam DD (- B

  • 23. Data: 2002-08-27 07:39:55
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Don Desperado wrote:

    > ???? Kodeks cywilny wyraznie mowi, ze nie mozna skorzystac tylko z dowodu,
    > z przesluchania swiadkow i stron na okolicznosc zawarcia umowy pozyczki, nie
    > zawrtej w formie pisemnej.

    a sankcja?
    ten przepis w praktyce nie istnieje
    (jak powiedział mi pewien mądry adwokat)

    mnie pozwij, mnie :)

    pozdrowienia
    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 24. Data: 2002-08-27 07:41:38
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    NOA wrote:

    > jezeli wymyslicie cos jeszcze to piszcie, za to tez juz z gory WIELKIE
    > DZIEKI

    hmmm,
    a na co on wydał te pieniądze?
    moze coś kupił w tym czasie?

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 25. Data: 2002-08-27 15:32:54
    Od: "NOA" <M...@P...ONET.PL>

    Użytkownik "Marcin" <stern@im_Himmel.de> napisał w wiadomości
    > NOA wrote:
    > hmmm,
    > a na co on wydał te pieniądze?
    > moze coś kupił w tym czasie?

    witam Was

    nie mam pojecia , to miala byc jakas inwestycja, ale jak widac nie powiodla
    sie.
    bylam u prawnika, niech go.........., powiedzial, ze sie nie podejmie bo sa
    nikle szanse na odzyskanie, no chyba , ze ja sie upre, ale to koszty i tak
    dalej, a jak mi powiedzial o kosztach to wyprostowaly mi sie zwoje w mozgu.

    pozdrawiam Wszystkich

    Magda

  • 26. Data: 2002-08-28 08:51:42
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Tako rzecze NOA :

    > a jak mi powiedzial o kosztach to wyprostowaly mi
    > sie zwoje w mozgu.

    a powiedzial, ze ile? :)

    a nie chcesz sama sprobowac (znaczy bez prawnika)?

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 27. Data: 2002-08-28 11:15:19
    Od: "NOA" <m...@p...onet.pl>

    witam Wszystkich w sloneczny srodek tygodnia :)

    Użytkownik "Marcin" <s...@f...id.pl_to_nie> napisał w wiadomości
    0.9...

    > a powiedzial, ze ile? :)

    oooooooooooo na poczatek jakies 2000,-
    ale tak namieszal, ze nic nie zrozumialam, chce mnie zniechecic, albo nie
    chce mu sie tego zaczac. Wiec sami rozumiecie, ze skoro to poczatek, to co
    bedzie dalej. Ja ta forse bede musiala wydac, a dluznik i tak tego nie
    zwroci , bo nie ma. A tak wogole to ten szkodnik ( czyt, dluznik) i ten
    prawnik to chyba kolesie.

    > a nie chcesz sama sprobowac (znaczy bez prawnika)?

    No teraz to juz raczej nie, ze wzgledu na to co napisalam wczesniej.

    Mam do Was jeszcze jedno pytanko..., czy on z ta cena to nie przesadzil?

    pozdroofka

    Magda

  • 28. Data: 2002-08-28 11:20:10
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Tako rzecze NOA :

    > Mam do Was jeszcze jedno pytanko..., czy on z ta cena to nie
    > przesadzil?

    o co by tu napisac?

    no wiesz mamy wolny rynek i kapitalizm,
    usluga jest warta tyle ile klient jest gotow za nia zaplacic
    itd. itd.

    w zasadzie to 2.000 to tyle, ile mozna zazadac zwrotu kosztow adwokackich w
    tym procesie.
    Wiec jesli na tym 'na poczatek" miałoby sie skonczyc, to nie jest tak zle.

    a w ogole to sie nie poddawaj.
    trzeba walczyc z oszustami.

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 29. Data: 2002-08-28 11:37:38
    Od: "NOA" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@f...id.pl_to_nie> napisał w wiadomości
    0.9...

    > a w ogole to sie nie poddawaj.
    > trzeba walczyc z oszustami.

    Mam juz tego dosyc, wlasnie tak sobie pomyslalam, ze spokojnie poczekam,
    moze jak bedzie mial kase to sam odda, albo bede go nekac co jakis czas i
    wtedy uda mi sie zdobyc dowod ( np. nagranie). Bardzo Ci Marcinie dziekuje
    za pomoc i Wam Grupowicze rowniez.

    Mam nadzieje, ze kiedys bede mogla pomoc ktoremus z Was, choc moja wiedza z
    zakresu prawa raczej mikra.

    Pozdrawiam Was goraco

    Magda

  • 30. Data: 2002-08-29 14:37:13
    Temat: Re: dluznik
    Od: j...@p...onet.pl

    > Witam
    > mam taki problem:
    > w zeszlym roku w sierpniu pozyczylam zanajomemu 5000 zl. zwrot mial byc w
    > listopadzie. minal rok i on pieniedzy nie oddaje. nie pomagaja zadne prosby
    > ani nalegania, straszenia sadem itp. ma mnie gdzies bo nie ma na ta pozyczke
    > zadnego papierka. bylam u prawnika i on wyslal dluznikowi wezwanie do
    > zaplaty, teraz czekamy na jego odpowiedz. czy on moze sie wymigac od tego
    > dlugu , czy sa jakies szanse na to ze odda???
    >
    > blagam pomozcie

    "A gdzie dowody, ze pieniadze, ktore dales mi pan w czeku na Lipsk sa panskie a
    nie moje, CO!?"

    Wl.St.Reymont - "Ziemia obiecana"

    Ja radze dogadac sie z gosciem polubownie - "sluchaj stary, rozlozymy to na
    raty, oddaj na razie ile mozesz, potem reszte, nie ma sensu sie o to bic".

    Inaczej nie odzyskasz tych pieniedzy.