  • 1. Data: 2005-02-01 13:29:15
    Temat: Zmiana specjalności - opłaty
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Witam.
    Studiuję w niepublicznej szkole wyższej (WSHE), jestem na V semestrze. Na
    początku tego semestru zmieniałem specjalność. Nie podobają mi się drobne
    nieścisłości w wypowiedziach osób z dziekanatu. Mianowicie twierdzili oni,
    że za zmianę specjalności nic się nie płaci i nie będą pobierane z tego
    tytułu żadne opłaty. Tak było przy moich 4 wizytach. Przy piątej kiedy już
    zostałem przeniesiony na inną specjalność zmienili zupełnie zdanie i
    usłyszałem , cytuję "Mówilismy Panu oczywiście wcześniej, że za niezaliczone
    przedmioty będzie Pan musiał płacić wg cennika". Nie, nie mówiliście i to
    żarty jakieś. W cenniku i regulaminie studiów nie ma słowa o takich
    opłatach, kiedy prosiłem o wskazanie mi takiego zapisu nabrali wody w usta i
    próbowali się mnie pozbyć. Nie wydrukowali też zaległych przedmiotów na
    karcie egzaminacyjnej tłumacząc się niemożnością wykonania tego w systemie
    ponieważ przedmioty te nie występują na V semestrze (występują na
    magisterskich i tam też je zaliczam). Co dziwne mam zaległy wykład z
    zeszłego semestru który też nie występuje w tym semestrze a jakoś z jego
    wydrukowaniem nie mieli problemu. Kiedy bardziej nacisnąłem coś zaczęli
    przebąkiwać niejasno o ustwie o szkolnictwie wyższym że na to nie zezwala
    (przejrzałem i nie znalazłem takiego zapisu). W zeszłym sem. płaciłem 470 po
    zmianie 370 zł. Czy możliwe jest że próbują wyłudzić ode mnie pieniądze nie
    zezwalając mi na zaliczenie przedmiotów? Wszystkie przedmioty z poprzedniej
    specjalności miałem zaliczone a nie zgadzam się z tym, że mam płacić za
    przedmioty których nie miałem okazji zaliczyć lub też będę miał zaliczone w
    pierwszym możliwym terminie czyli w tym semestrze.
    Proszę o pomoc co robić. Może jakiś zapiś w regulaminie wydawanym przez np.
    MENiS?

    Dziękuję.