  • 41. Data: 2017-11-15 11:17:17
    Temat: Re: czy musi być format A4
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...com.pl>

    W dniu 15.11.2017 o 10:43 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Zdejmij klapki z oczu. Oprócz zmian kolących w oczy totalnej opozycji,
    > rządzący przeprowadzają wiele zmian zupełnie niepolitycznych. Można je
    Można prosić o kilka przykładów? Chociaż trzy, dwa w ostateczności?
    Zamieszanie związane z powołaniem asesorów sądowych od razy odrzucam.
    Google na zapytanie "pis niepolityczne zmiany w sądownictwie" daje 1200
    wyników, ale "niepolitycznych" zmian tam nie widzę :(
    > popierać, można nie popierać, ale one się dokonują na różnych polach.
    > Skanowanie akt sprawy byłoby taką zmianą, która w końcu pomogłaby
    > wyciągnąć polski system sądownictwa z XIX wieku, w której w najlepsze
    > stoi sobie jeszcze jedną nogą.

    Najlepiej takie, które "podźwigną" sądownictwo do XXI wieku.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 42. Data: 2017-11-15 11:20:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 11:17, Kubuś Puchatek pisze:

> [...]
    > Google na zapytanie "pis niepolityczne zmiany w sądownictwie" daje 1200
    > wyników, ale "niepolitycznych" zmian tam nie widzę :(

    Toż pisałem, abyś zdjął klapki z oczu - na sądownictwie świat się nie
    kończy.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2017-11-15 11:37:27
    Od: ń <ń@ń.ń>

    To prawda, za P0 szedłeś do sądu, zamawiałeś akta i za 30 minut czytałeś.
    Jak tylko nastał Duda, akta trzeba było zamawiać na drugi dzień (masz przesrane, jak
    czytając jedne nagle potrzebujesz rzucić okiem do drugich).
    Za Ziobry wprowadzili zamawianie akt na TRZY DNI ROBOCZE z góry (KRS ul.
    Czerniakowska), czyli w praktyce do tygodnia (jak w tygodniu sąd zrobi sobie wolne
    np. 2 XI).
    Zamawiać oczywiście nie można pisemnie, mailowo, faksem, lecz musisz dzwonic ("jesteś
    trzydziesty czwarty w kolejce") i tracić godziny ("system się zawiesił").
    Oczywiście nikt Ci też nie zabrania wziąć taksówkę i pojechać ;-)
    Mam pisemną odpowiedź, że "system jest optymalny" (gdy był jeszcze jeden dzień z
    góry).
    Pewnie ktoś zmienił prezesa sądu i zoptymalizował do trzech dni.

    -----

  • 44. Data: 2017-11-16 14:18:02
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    > Zdejmij klapki z oczu.

    Uświadom mnie.
    W sądownictwie nic nie zrobili - ba, nie potrafią nawet złożyć prawdziwych
    dokumentów.

    Nie bądź naiwniakiem - od 2 lat najprostszych rzeczy nie potrafią poprawić.

  • 45. Data: 2017-11-16 14:20:23
    Od: "rg" <n...@o...pl>

> [...]
    góry).
    > Pewnie ktoś zmienił prezesa sądu i zoptymalizował do trzech dni.

    Nie znasz się. To nazywa się "porządkowanie bałaganu po PO".

  • 46. Data: 2017-11-16 15:04:51
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Problem polega na tym, że sędziowie zarabiają dwa razy za dużo, a personel pomocniczy
    dwa razy za mało.

    Więc jak sędzia zarządza wezwanie za ZPO o zapłatę kwoty 1 zł za odpis czegośtam pod
    rygorem bla... bla... bla..., to nie ma mu/jej kto z głowy takiego pomysłu wybijać.

    -----