  • 31. Data: 2006-08-29 10:54:19
    Temat: Re: cisza nocna ?czy dzienna?
    Od: Piotrek Roczniak <p...@r...net>

    Dnia 29.08.2006 Przemysław Rokicki <p...@N...gazeta.pl> napisal/a:

    > a co to ma do rzeczy?

    Przemuś!
    Wiesz że przez chwilę się obawiałem że a nuż, no wiesz... To się zdarza...
    Zmądrzałeś (brrrrr!).
    Ale na szczęcie NIE! Jak idiotą i hipokrytą byłeś tak jesteś. :))))

    --
    Piotrek
    [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...]

  • 32. Data: 2006-08-29 10:58:35
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał
    >
    > Naprawdę tak uważasz?

    Nie dosłownie, ale w baaardzo wielkim skrócie myślowym - Tak.
    Ogólnie chodzi o to, że cześć ludzi jest strasznie konfliktowa, a jesli
    takowy osobnik nie potrafi zrozumiec podstawowych wynikajacych z
    naturalnego uwarunkowania czynnikow to lepiej dla niego zeby zamieszkal
    na odludziu otoczony murem, zeby nic jego spokoju nie zakłócało.
    Zwalanie całej winy na psa, który jest niby nieułożony raczej potwierdza
    moje przypuszczenie o konfiktowosci tej osoby. Pozatym osoba mająca
    cokolwiek do czynienia z psami, wie, że pies sam z siebie nigdy (poza
    przypadkami choroby, urazów itp) nie jest agresywny. Agresywność psa
    jest powodowana, albo złym ułożeniem (co wykluczam biorąc pod uwagę, że
    psy spią w domu, a wlasciciel raczej napewno nieułożonego i niepewnego
    psa nie wpuscił by do domu na noc), albo czynnikami zewnętrznymi (np.
    atakowaniem psa, prowokowaniem go do agresywnosci itd). Agresywnosc w
    drugim przypadku jest raczej objawem ochrony swojego terytorium oraz
    swojego stada (za jakie uważa rodzine) i jest naturalna i nie da się nic
    z tym zrobic. Jeśli jednak ktoś wbrew temu prowokuje psa do takich
    zachowań...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 33. Data: 2006-08-29 11:02:56
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    GP napisał(a):
> [...]
    > albo ma się psa nieszczekającego, albo nie ma się wcale, bo po zgłoszeniu
    > przez sąsiadów faktu zakłócania spokoju przez ujadające psy reagują
    > odpowiednie służby i pies jest usypiany.
    > Ale tam wogóle inaczej się żyje, a tutaj każdy do bólu celebruje swoje prawo
    > do robienia tego co mu się żywnie podoba.
    > Moja prywaność się nie liczy, bo czyjaś wolność zostaje ograniczona.
    > Moje bezpieczeństwo na drodze się nie liczy, bo jakiś zakompleksiony dureń
    > musi pędzić swoim BMW (przepraszam, może są normalni właściciele samochodów
    > tej marki) dwa razy szybciej niż można. Itd, itp...

    Jak slusznie zauważyłaś w Danii jest inaczej. Domy nie są zamykane na
    klucz, ogrodzeń praktycznie nie ma, psy biegają bez łańcuchów itd...
    Inny kraj, inna mentalność.
    Pies nie uwiązany, nie szczuty przez sąsiada nie będzie ujadał. Szczekać
    będzie, bo taka jego natura...
    Jednak co do szybkosci jazdy, w Danii gdzie się da, przekraczają ją z
    równą pasją co w Polsce :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 34. Data: 2006-08-29 11:37:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał

    > Nie dosłownie, ale w baaardzo wielkim skrócie myślowym - Tak.

    Skróty myślowe robią ostatnio zawrotną karierę. Można palnąć dowolną
    bzdurę i w razie czego wykręcać się trickiem maciarewicza.

    Tymczasem wielu psiarzy absolutnie serio uważa, że dobro psa jest więcej
    warte niż dobro a nawet życie człowieka. Przerażające.

> [...]
    > naturalnego uwarunkowania czynnikow to lepiej dla niego zeby zamieszkal
    > na odludziu otoczony murem, zeby nic jego spokoju nie zakłócało.

    Naturalne uwarunkowania? Hałas dochodzący od sąsiada to nie są żadne
    naturalne uwarunkowania. I nie ma znaczenia czy to wiertarka udarowa, czy
    techno na cały regulator czy pies ujadający godzinami. Incydentalnie można
    znieść prawie wszystko (krótki remont, sporadyczna impreza) ale nie na
    stałe.
    Rozsądek nakazuje eliminować problem u źródła, dlaczego nie postulujesz
    aby to właściciel hałaśliwego psa zamieszkał "na odludziu otoczony murem"
    żeby nie zakłócać cudzego spokoju?

    > Zwalanie całej winy na psa, który jest niby nieułożony raczej potwierdza
    > moje przypuszczenie o konfiktowosci tej osoby.

    Logika godna ministra Zerro.

    > Pozatym osoba mająca cokolwiek do czynienia z psami, wie,

    Czy znajomość psich zachowań należy do obowiązkowej wiedzy każdego
    obywatela?

    > że pies sam z siebie nigdy (poza
    > przypadkami choroby, urazów itp) nie jest agresywny.

    Czyżby?

    > Agresywność psa jest powodowana, albo złym ułożeniem

    Aha, jednak są wyjątki.

    > albo czynnikami zewnętrznymi (np.
    > atakowaniem psa, prowokowaniem go do agresywnosci itd).

    Albo obcym zapachem, albo nieprzyjemnym dźwiękiem, albo szybszym gestem
    człowieka itd. itp.

  • 35. Data: 2006-08-29 13:33:05
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Alek napisał(a):

    > Skróty myślowe robią ostatnio zawrotną karierę. Można palnąć dowolną
    > bzdurę i w razie czego wykręcać się trickiem maciarewicza.

    Fakt, przyznaje sie... Qrcze, to chyba jest zarazliwe, od dzis nie
    ogladam telewizjii...

    > Tymczasem wielu psiarzy absolutnie serio uważa, że dobro psa jest więcej
    > warte niż dobro a nawet życie człowieka. Przerażające.

    Bez przesady, niemniej celowe wyolbrzymianie swoich problemow majace na
    celu 'zlikwidowanie' jakiegokolwiek czynnika (zwierzecia, czlowieka)
    jest karygodne.
    W chwili obecnej sasiadowi przeszkadza pies. Pozbedzie sie go. Pozniej
    moze zaczac mu przeszkadzac sasiad bo np. ma takie buty ktore mu za
    glosno stukaja. Telefon tu, telefon tam i juz goscia kasuja za narkotyki
    , molestowanie nieletnich czy inne takie... A zaczyna sie tak niewinnie ;)
    (oczywiscie w powyzszym przesadzam).

> [...]
    > techno na cały regulator czy pies ujadający godzinami. Incydentalnie można
    > znieść prawie wszystko (krótki remont, sporadyczna impreza) ale nie na

    Naturalne uwarunkowanie psa jest takie ze szczeka a nie wyspiewuje arie
    operowe. Jego dzialanie wbrew pozorom nie jest celowe, a napewno nie ma
    na celu dokuczenie sasiadowi. Natomiast notoryczne używanie wiertarki
    udarowej lub zestawu audio jest juz dzialaniem celowym...
    Wracajac do psa, uwazasz ze jest w stanie ujadac caly czas??? IMHO padł
    by po kilku dniach z wyczerpania...

    > Logika godna ministra Zerro.

    Po pierwsze, nie przyrównuj mnie to tych ******** obecnie rzadzacych,
    a po drugie powiedz mi gdzie mieszkasz, to sie tam przeprowadze. Bo
    rozumiem ze u Ciebie wszyscy sa dla siebie mili i przyjaźni, nie ma
    zadnych niesnasek pomiedzy itd itp.

    > Czy znajomość psich zachowań należy do obowiązkowej wiedzy każdego
    > obywatela?

    Zeby na cos narzekać trzeba miec troche pojecia o tym. Rownie dobrze
    mozna by miec pretensje, ze slonce swieci w dzien, a nie w nocy...

    > Czyżby?

    Mowimy o ujadaniu, szczekaniu ciaglym a nie jako takim wogole. A co do
    czyzby, to tak, wlasnie tak jest.

    > Aha, jednak są wyjątki.

    A znasz dziedzine rzeczywistosci gdzie nie ma wyjatkow?

    > Albo obcym zapachem, albo nieprzyjemnym dźwiękiem, albo szybszym gestem
    > człowieka itd. itp.

    Sąsiad jesli mieszkaja od dluzszego czasu nie jest obcym zapachem,
    nieprzyjemny dzwiek raczej skutkuje ucieczka niz ujadaniem, a z tym
    gestem to kompletnie chybiony przyklad.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 36. Data: 2006-08-29 14:04:08
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 29 Aug 2006 12:58:35 +0200, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Jeśli jednak ktoś wbrew temu prowokuje psa do takich
    > zachowań...

    Wychowałem się na wsi - i nasze psy potrafiły przez godzinę szczekać
    bo 2km dalej słyszały innego psa. Że o wieczornym wyciu nie wspomnę...
    Tu nie trzeba prowokować - po prostu taka psia natura.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 37. Data: 2006-08-29 15:11:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:
    [ciach]

    > Racz zauwazyc, ze sa pewne normy ktore okreslaja chocby odległości
    > stawiania budynków i ukierunkowania okien. Jesli uw sasiad postawił

    "uw"?

    > sobie domek na granicy tuz przy płocie z oknami na podworko sasiadow. To
    > raczej jego wlasna wina.

    Przepisowa 4-metrowa odległość nie zmniejszy uciążliwości psa.

    > Naprawde, o psach nie masz wiekszego pojecia.

    Niestety mam. Z przykrego własnego doświadczenia.

    > Uwielbiam ludzi ktorzy wypowiadaja sie nie majac doswiadczenia w danej
    > sprawie.

    Ach, to twoje samouwielbienie...

    > Sam mam kilka psow (obecnie uznawanych za rasy niebezpieczne) niemniej
    > nigdy nie bylo z nimi problemow. Co wiecej, w okolicy kazdy sasiad ma
    > psy, a za plotem jest jeden z rasy, ktora jest uwazana za najbardziej
    > 'szczekajaca' - czyli owczarek podhalański. Niemniej jakos nie
    > zauwazylem szkodliwego, ciaglego i uciazliwego ujadania, pomimo, ze w/w

    Ślepy koń też nie zauważał żadnych przeszkód do startowania w Wielkiej
    Pardubickiej...

    A nawet jeśli nie jesteś analogicznym przypadkiem - to w końcu czasem
    zdarza się kompetentny właściciel psa. Sam znam parę osób, których psy
    są grzeczne i nieuciążliwe. Ale to rzadkość.

  • 38. Data: 2006-08-29 15:16:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Nie dosłownie, ale w baaardzo wielkim skrócie myślowym - Tak.

    Ooo! Pan Macierewicz? Tutaj? Co za zaszczyt.

    Ja też mam fany "skrót myślowy": jesteś pijak i złodziej... ;->

    Wprawdzie Ojciec Dyrektor stwierdził, że teraz ty musiałbyś udowodnić
    fałsz mojego "skrótu myślowego", ale - z własnej woli - dorzucę
    dodatkowy dowód dla tego "skrótu": nikt na trzeźwo nie palnął by takiej
    bzdury. A skoro nie na trzeźwo - więc po pijaku. Czyli jesteś pijak. A
    jak pijak - to i złodziej. Po wiadomo - każdy pijak to złodziej...

    I jak ci się podobają "skróty myślowe", hmm? ;-P

  • 39. Data: 2006-08-29 15:18:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > Wychowałem się na wsi - i nasze psy potrafiły przez godzinę szczekać
    > bo 2km dalej słyszały innego psa. Że o wieczornym wyciu nie wspomnę...
    > Tu nie trzeba prowokować - po prostu taka psia natura.

    Bo to były głupie psy.

  • 40. Data: 2006-08-29 15:20:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemysław Rokicki wrote:

    > a co to ma do rzeczy?

    Pamiętajcie, że przemuś utożsamia się z psami, a nie ludźmi... Do niego
    trzeba inaczej...

    Przemuś: A realne niebezpieczeństwo ze Twój pijany kumpel przejedzie psa
    juz ci nie przeszkadza ?