  • 1. Data: 2006-08-28 15:23:40
    Temat: Wynagrodznie minimalne
    Od: "Szperacz" <k...@p...onet.pl>

    Jakie jest minimalne wynagrodzenie z umowy o pracę od którego pracodawca
    płacąc ZUS
    spowoduje, że niebęde musiał płacić już nic więcej dla ZUS prowadząc
    działalność gospodarczą ?

    Czy jest to ta kwota od której nalicza się minimalny deklarowany ZUS przy
    prowadzeniu działalności
    ( bez korzystania z tej superulgi dla tych kótrzy pierwszy raz ) ?? tzn te
    1519 PLN ?

    Szperacz

    coś takiego znalazłem na stronie ZUSu :

    a..
    1.. Osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą, tj.:
    2.. osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie
    przepisów o działalności gospodarczej lub innych przepisów szczególnych nie
    wymienionych w punkcie I,
    a.. twórcy i artyści,
    b.. osoby prowadzące działalność w zakresie wolnego zawodu w rozumieniu
    przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne, a także osoby prowadzące działalność w
    zakresie wolnego zawodu, z której przychody są przychodami z działalności
    gospodarczej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    c.. wspólnik jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz
    wspólnicy spółki jawnej, komandytowej lub partnerskiej,
    d.. osoby współpracujące z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność.
    1.. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne tych osób w
    czerwcu, lipcu i sierpniu 2006 r. stanowi kwota zadeklarowana, nie niższa
    niż 1518,11 zł (60% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w pierwszym
    kwartale 2006 r.)
    2.. Za czerwiec, lipiec i sierpień 2006 r. składka na ubezpieczenia
    społeczne wyżej wymienionych osób nie może być niższa niż:
    1.. 296,34 zł
    (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne
    a.. 197,35 zł
    (tj. 13%) na ubezpieczenia rentowe
    a.. 37,19 zł
    (tj. 2,45%) na ubezpieczenie chorobowe

  • 2. Data: 2006-08-28 18:30:37
    Temat: Re: Wynagrodznie minimalne
    Od: stern <s...@0...pl>

    Szperacz napisał(a):
    > Jakie jest minimalne wynagrodzenie z umowy o pracę od którego pracodawca
    > płacąc ZUS
    > spowoduje, że niebęde musiał płacić już nic więcej dla ZUS prowadząc
    > działalność gospodarczą ?

    minimalna pensja na cały etat (o ile pamiętam, obecnie 899,10 zł - ale
    mogło się zmienić)

    na pewno nie :)

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-08-28 18:50:14
    Od: "Szperacz" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stern" <

    > minimalna pensja na cały etat (o ile pamiętam, obecnie 899,10 zł - ale
    > mogło się zmienić)

    etat to co innego, ważna jest kwota.
    Kiedyś mi to wyjasniali w Zusie ale to było danow więc pytam ile jest teraz

    skąd ta pewność ?

    szperacz

  • 4. Data: 2006-08-28 18:52:12
    Od: wombi <j...@d...pl>

    stern napisał(a):

    > minimalna pensja na cały etat (o ile pamiętam, obecnie 899,10 zł - ale
    > mogło się zmienić)

    Nie zmieniło się.

  • 5. Data: 2006-08-28 19:24:08
    Od: stern <s...@0...pl>

    Szperacz napisał(a):

    > etat to co innego, ważna jest kwota.
    > Kiedyś mi to wyjasniali w Zusie ale to było danow więc pytam ile jest teraz

    wiem,
    ale jak napiszę minimalna pensja, to następnie pytanie będzie brzmiało:
    czy może być 89,91 zł, jako minimalna pensja za 1/10 etatu.

    Więc piszę, że to ma być kwota w wysokości minimalnego wynagrodzenia
    przewidzianego za pełny etat. Nie napisałem że musisz być zatrudniony na
    pełny etat.

    > skąd ta pewność ?

    bo jestem pewien, że powyższe zdanie jest prawdziwe, zaś minimalne
    wynagrodzenie na pewno nie wynosi ponad 1500 zł ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911