    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cisza nocna ?czy dzienna?
    Date: Tue, 29 Aug 2006 13:37:17 +0200

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał

    > Nie dosłownie, ale w baaardzo wielkim skrócie myślowym - Tak.

    Skróty myślowe robią ostatnio zawrotną karierę. Można palnąć dowolną
    bzdurę i w razie czego wykręcać się trickiem maciarewicza.

    Tymczasem wielu psiarzy absolutnie serio uważa, że dobro psa jest więcej
    warte niż dobro a nawet życie człowieka. Przerażające.

    > Ogólnie chodzi o to, że cześć ludzi jest strasznie konfliktowa, a jesli
    > takowy osobnik nie potrafi zrozumiec podstawowych wynikajacych z
    > naturalnego uwarunkowania czynnikow to lepiej dla niego zeby zamieszkal
    > na odludziu otoczony murem, zeby nic jego spokoju nie zakłócało.

    Naturalne uwarunkowania? Hałas dochodzący od sąsiada to nie są żadne
    naturalne uwarunkowania. I nie ma znaczenia czy to wiertarka udarowa, czy
    techno na cały regulator czy pies ujadający godzinami. Incydentalnie można
    znieść prawie wszystko (krótki remont, sporadyczna impreza) ale nie na
    stałe.
    Rozsądek nakazuje eliminować problem u źródła, dlaczego nie postulujesz
    aby to właściciel hałaśliwego psa zamieszkał "na odludziu otoczony murem"
    żeby nie zakłócać cudzego spokoju?

    > Zwalanie całej winy na psa, który jest niby nieułożony raczej potwierdza
    > moje przypuszczenie o konfiktowosci tej osoby.

    Logika godna ministra Zerro.

    > Pozatym osoba mająca cokolwiek do czynienia z psami, wie,

    Czy znajomość psich zachowań należy do obowiązkowej wiedzy każdego
    obywatela?

    > że pies sam z siebie nigdy (poza
    > przypadkami choroby, urazów itp) nie jest agresywny.

    Czyżby?

    > Agresywność psa jest powodowana, albo złym ułożeniem

    Aha, jednak są wyjątki.

    > albo czynnikami zewnętrznymi (np.
    > atakowaniem psa, prowokowaniem go do agresywnosci itd).

    Albo obcym zapachem, albo nieprzyjemnym dźwiękiem, albo szybszym gestem
    człowieka itd. itp.