  • 1. Data: 2006-08-28 18:14:37
    Temat: Allegro a mityczne "przepisy" UE o zakupie od os. fizycznych
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak najbardziej w temacie polskiego prawa.

    Niektórzy sprzedawcy umieszczają w swoich aukcjach teksty
    skopiowane niewiadomo skąd o jakichś miesięcznych gwarancjach i
    konieczności umieszczenia takiej formuły. Pełny tekst formuły
    poniżej.

    Znalazłem aukcję użytkownika "www_w-wa_biz"
    http://www.allegro.pl/item123866940.html
    w której sprzedawca przyznaje się, że pracownicy Alledrogo
    zwrócili mu uwagę, że jest to nieprawda, więc zamieścił
    sprostowanie o następującej treści:

    " Dodano 2006-08-28 11:56
    Sprostowanie pracownicy allegro zwrócili uwage, ze tekst z
    Regulaminu mojej aukcjii:

    "Z powodu nowych przepisów UE o zakupie towarów od osób
    prywatnych informuję, iż sprzedawany przeze mnie towar podlega 1
    miesięcznej pisemnej gwarancji, jeżeli bierzecie udział w aukcji,
    to znaczy że się z tym zgadzacie. Zgodnie z prawem UE dodatek
    taki powinien się znajdować pod każdą aukcją online, w przeciwnym
    przypadku sprzedawca jest zobowiązany do udzielenia rocznej
    gwarancji na towar nowy oraz używany"

    JEST NIEZGODNY Z PRAWDĄ. POPROSTU PRZEGLĄDAJĄC AUKCJE ZNALAZŁEM
    TAKI TEKST I UWIERZYŁEM ŻE ZACZĄŁ RZECZYWIŚCIE FUNKCJONOWAĆ TAKI
    PRZEPIS. WSZYSKIE OSOBY WPROWADZONE W BŁĄD SERDECZNIE PRZEPRASZAM
    JEŻELI BEDĄ CHCIAŁY WYCOFAM ICH OFERTY.

    NOWI LICYTUJĄCY PROSZE TEJ CZEŚCI REGULAMINU O NIE BRANIE POD
    UWAGĘ..."

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: nie pisz chwilowo na Onet, bo listy nie dochodzą !!!

  • 2. Data: 2006-08-28 18:23:56
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Mon, 28 Aug 2006 20:14:37 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    ooo jest juz nowy tekst ;)
    ale on tez jest niezgodny z prawda.

    --
    stopczyk

  • 3. Data: 2006-08-28 18:51:04
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Witam
    >
    > Jak najbardziej w temacie polskiego prawa.

    Na forum allegro bylo to poruszane wielokrotnie.
    Jakies ciele sobie cos wymyslilo, a reszta bez zastanowienia zaczela to
    kopiowac.
    IMHO nawet gdyby takie prawo bylo w UE (jako dyrektywa) to przeciez nad
    nim jest polskie prawo a w nim takiego czegosc nie uswiadczysz.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 4. Data: 2006-08-28 19:48:05
    Od: Marek Tulipan <U...@n...pl>

    > IMHO nawet gdyby takie prawo bylo w UE (jako dyrektywa) to przeciez nad
    > nim jest polskie prawo

    Nooooo, panie Przemku, wywalił pan "z grubej rury"! :(

    Uprzejmie informuję, że prawo Unii Europejskiej stoi NAD prawem polskim.

    Art. 91 ust. 3 "Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą
    Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią
    stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku
    kolizji z ustawami."

    pozdrawiam

    MT

  • 5. Data: 2006-08-28 20:30:36
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Marek Tulipan napisał(a):

> [...]
    > Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią
    > stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku

    O żesz... moja wina, zapedzilem sie. Mialem na mysli Konstytucje RP (bo
    obilo mi sie o uszy ze jest powyzej, chyba ze znowu cos pokrecilem i
    przeinaczylem) a napisalem cos innego. Przyznaje sie bez bicia.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2006-08-30 11:52:32
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ecvh0f$dbg$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    Marek Tulipan <U...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią
    > stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku

    A wynika?
    I - z innej strony - czy UE stanowi prawo wiążące _obywateli_ państw
    członkowskich?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2006-08-30 14:05:17
    Od: stern <s...@0...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > A wynika?

    tak

    > I - z innej strony - czy UE stanowi prawo wiążące _obywateli_ państw
    > członkowskich?

    ma takie kompetencje.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-08-31 08:48:44
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ed45vl$74o$1@atlantis.news.tpi.pl>, stern <s...@0...pl>
    wrote:

    > tak

    > ma takie kompetencje.

    Możesz jakimiś dokładniejszymi namiarami rzucić? Chętnie doczytam, a
    trochę brak czasu na przebijanie się przez te wszystkie traktaty.