  • 11. Data: 2013-11-02 10:39:06
    Temat: Re: były pracodawca udziela informacji bez mojej zgody
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "andromeda" <j...@e...com.pl> wrote in message
    news:l5237o$uj2$1@node1.news.atman.pl...
    > Ja się nie zgadzam z treścią tych referencji, a więc kłamie.

    klamie jezeli to co mowi odbiega od rzeczywistosci (nie od twojej
    opinii)

    jezeli nagrasz taka rozmowe i jestes w stanie udowodnic ze klamie
    byc moze bedziesz w stanie cos ugrac w sadzie - wez pod uwage ze
    jezeli klamie tobie to ciezko bedzie udowodnic ci jakies straty
    czy problemy z tego tytulu, a dokladnej tresci rozmow z innymi
    potencjalnymi pracodawcami nie znasz

    > Temu Pracodawcy nie udzielałem pozwolenia na udzielanie tego rodzaju
    > informacji.

    bez znaczenia, jezeli opisuje fakty (nie bedace danymi osobowymi
    itd. itp.) to moze udzielac nie interesujac sie twoim zdaniem na
    ten temat

    jezeli ty powiesz bezrobotnemu koledze przy piwie ze spoznial sie
    z wyplatami to tez udzielasz 'negatywnych' informacji o pracodawcy
    potencjalnemu pracownikowi i pracodawca tez moglby sobie tego nie
    zyczyc, tyle ze o ile fakt taki mial miejsce to tez nie ma w tej
    sprawie nic do powiedzenia

    > Czyli nagranie rozmowy i na youtube, albo nagranie mojej opinii i na
    > youtube.

    udostepnianie nagran z rozmow moze byc dosyc skomplikowane z prawnego
    punktu widzenia, popatrz do archiwum temat byl przerabiany kilka razy
    w ostatnich miesiacach

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2013-11-02 12:43:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Nov 2013, andromeda wrote:

    > Ja się nie zgadzam z treścią tych referencji, a więc kłamie.
    >
    > Temu Pracodawcy nie udzielałem pozwolenia na udzielanie tego rodzaju
    > informacji.

    No to zbierając uwagi widziane w wątku razem mamy:
    1. Wyrażasz DWA stanowiska, które mają ze sobą tylko luźny
    związek, nawet jak Ci się wydaje, że jest inaczej.
    Pierwsze z nich to zarzut że kłamie - tyle, że nie
    zawiera zastrzeżenia "moim zdaniem", nie piszesz również
    nic czy MASZ DOWODY że kłamie, ergo, sam zarzut kłamstwa
    jest wątpliwy (przypomnę - komentować możemy tylko to
    co wiemy, a więcej nic nie napisałeś, poza tezą
    istnienie implikacji że brak Twojej zgody oznacza
    kłamstwo, ewidentnie nieprawdziwą: popatrz na to
    tak, Ty nie wyrazisz zgody na fakt że Ziemia jest
    z grubsza kulista i wychodzi że to kłamstwo)
    Drugie, ODRĘBNE, to implikacja jakoby brak zgody
    miał mieć jakiś skutek.
    To nie jest tak, że na oddychanie, pisanie na grupę
    czy wymianę opinii o pracownikach lub pracodawcach
    potrzeba ZGODY. Przeciwnie, do zakazu trzeba umieć
    podać "podstawę"!

    A trzecie i chyba najważniejsze jeszcze nie zostało
    skomentowane, mianowicie:

    > Czyli nagranie rozmowy i na youtube, albo nagranie
    > mojej opinii i na youtube.

    ...wychodzi, że nie widzisz różnicy między "udziałem"
    a opublikowaniem. A ona bywa, i to dość istotna.
    Zarówno jeśli przez "udział" rozumieć wymianę opinii
    jak i utrwalanie treści.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-11-03 00:47:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    andromeda wrote:

    > Ja się nie zgadzam z treścią tych referencji, a więc kłamie.

    Niekoniecznie
    to, ze ty sie nie zgadzasz, nie znaczy, ze on nie mowi prawdy.

    > Temu Pracodawcy nie udzielałem pozwolenia na udzielanie tego rodzaju
    > informacji.

    Nie musi miec twojej zgodny, wiec nie musisz mu udzielac pozwolenia.

    > Czyli nagranie rozmowy i na youtube, albo nagranie mojej opinii i na
    > youtube.

    mozesz sobie opinię o nim wrzucić na youtube.
    Tylko nie miń się z prawdą.

  • 14. Data: 2013-11-04 13:07:15
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Sat, 02 Nov 2013 12:43:26 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > a opublikowaniem. A ona bywa, i to dość istotna.
    > Zarówno jeśli przez "udział" rozumieć wymianę opinii

    Poruszyłem ten wątek dlatego aby dowiedzieć się jak przed takimi
    sytuacjami najskuteczniej się bronić. Nie może być tak aby Ktoś kogoś
    obgadywał i odbywało się to bezkarnie jeżeli tak jest to przyznam że w
    Polsce Prawo nie broni poszkodowanego co jest dla mnie nie do przyjęcia,
    To być może jest temat do innego tematu...

    Wszystkie odpowiedzi przeczytałem, za co bardzo dziękuję.

    W jednej z wypowiedzi natknąłem się że Pracodawca zwolnił pracownika za
    "lenistwo", a może dlatego że nie pasował do tego stanowiska pracy? Są
    różni ludzie i pracownicy, niektórzy są wolniejsi ale za to dokładniejsi
    inni szybcy i mało precyzyjni, a jeszcze innym wcale się nie chce
    pracować, co wcale nie znaczy że na odpowiednim stanowisku ta osoba nie
    sprawdziła by się. W swojej karierze i przypomina mi się Osoba która
    wykonywała swoją pracę Szybko ale "byle jak"-bez przerwy trzeba było po
    niej poprawiać . Codzienne do pracy przychodziła pijana, aż pewnego dnia
    skończyło się to zwolnieniem (nie dyscyplinarnym). Dzisiaj po kilku
    latach nie odważyłbym się ocenić tej Osoby, bo być może obecnie jest to
    już Ktoś zupełnie inny.
    Jak już pisałem obecnie pracuję, ale poszukuję pracy tylko dlatego że
    Ktoś w obecnym Zakładzie powiedział że "poszuka sobie innego pracownika",
    a więc życzę Mu powodzenia bo ja już znalazłem kilka ofert pracy i każda
    z nich płacowo lepsza co najmniej o 1000 zł netto. I co teraz? powiedzmy
    że za kilka lat znowu będę zmieniał pracę, ktoś zadzwoni do obecnego
    Zakładu i uzyska odpowiedź negatywną tylko dlatego że odmówiłem wykonania
    polecenia które jest przestępstwem karnym (zgodnie z KP).

    Zakład który obecnie wystawia negatywną "opinię" wypłacał mikro zarobek,
    ale i pracy nie było za dużo. Nie było problemu z podnoszeniem swoich
    kwalifikacji. Pracując w tym Zakładzie, ze wszystkich swoich obowiązków
    wywiązywałem się prawidłowo, nie spóźniałem, nie wspomnę o jakimś
    nadużywaniu czegokolwiek. Nie mam żadnych "kar", spóźnień,
    nieusprawiedliwionych obecności. A więc skąd ta opinia?

    Może twarz się nie podobała? a może ubranie? Wydaje mi się że "za to"
    można zwolnić bez podania przyczyny (takie prawo), ale nie można
    wystawiać komuś negatywnej opinii jeżeli pracownik wykonywał obowiązki
    sumiennie.

    Tu chcę nawiązać do przytoczonego wcześniej "leniwego pracownika" którego
    jeżeli żadnych przewinień nie dokonał, można "zwolnić bez podania
    przyczyny", na zasadzie "idź sobie ja Ciebie już nie chcę" -takie prawo
    Pracodawcy jak i pracownika.

    Wrócę do nagrania rozmowy z tzw "prowokacją". Jeżeli były Pracodawca nie
    udzieli żadnej odpowiedzi, albo ocenia byłego pracownika obiektywnie w
    zakresie wykonywania pracy to "nie ma prowokacji", bo z czym?. Już kiedyś
    dla żartów odpowiadałem na ofertę z wymaganiami kosmicznymi ale moje
    wymagania też były kosmiczne -po 5 latach do dzisiaj ta fIRMA dalej szuka
    pracownika (aż dziw że jeszcze istnieje). Jeżeli zadzwonię do byłego
    pracodawcy przedstawiając się jako Ktoś kto chce sprawdzić byłego
    pracownika i jeżeli ta rozmowa dotyczy mnie to chyba mogę to upublicznić
    (choć to może też nie jest w moim interesie), albo zanieść do sądu i
    ośmieszyć takiego pracodawcę.

    Nie wierzę że nie można z tym nic zrobić.
    Jeżeli Ktoś wie jak to zrobić to proszę o podpowiedź.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 15. Data: 2013-11-04 13:43:08
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    > Jeśli Ci zależy na kłopotach, albo narzekasz na brak wrażeń, to
    > próbuj... :)

    Problem już się zaczął. Co może więcej zrobić były pracodawca?
    Tylko wystawiać negatywną opinię. Ja w tej Firmie nie będę pracował i
    chcę aby były pracodawca nie udzielał żadnej opinii. Tego sobie życzę. Co
    ja mogę zrobić? Właśnie się o to pytam. Jak zastopować wydawanie tego
    rodzaju opinii?

    Trochę wyżej opisałem jak ja to widzę.

    Artur

  • 16. Data: 2013-11-04 13:45:02
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Sat, 02 Nov 2013 10:00:08 +0100, PesTYcyD napisał(a):

    > Ja wypieprzyłem pracownika za lenistwo, on się nie zgadzał z moją
    > opinią. A jednak wyleciał za obijanie się.

    Ja też wyrzuciłem bez powodu i opinii.

    Artur

  • 17. Data: 2013-11-04 13:46:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-04 13:43, andromeda pisze:

> [...]
    > chcę aby były pracodawca nie udzielał żadnej opinii. Tego sobie życzę. Co
    > ja mogę zrobić? Właśnie się o to pytam. Jak zastopować wydawanie tego

    Chcesz komuś zabronić wyrażania własnego zdania na jakiś temat?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 18. Data: 2013-11-04 13:53:15
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    > Chcesz komuś zabronić wyrażania własnego zdania na jakiś temat?

    Tak jeżeli dotyczy to mnie i nie przedstawia tego obiektywnie komuś
    innemu.

    Były Pracodawca może sobie myśleć co chce, tak jak i ja. Ja jednak do tej
    pory na ten temat w ogóle się nie wypowiadałem, a Pracodawca wypowiedział
    się.
    Taka jest właśnie różnica.

    Artur

  • 19. Data: 2013-11-04 13:55:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-04 13:53, andromeda pisze:

> [...]
    > pory na ten temat w ogóle się nie wypowiadałem, a Pracodawca wypowiedział

    No niestety - opinii wyrażać raczej nie możesz zakazać, bo na jakiej
    podstawie?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2013-11-04 15:00:37
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    > No niestety - opinii wyrażać raczej nie możesz zakazać, bo na jakiej
    > podstawie?

    A dlaczego nie mogę zabronić? dotyczy to mojej osoby w byłej pracy, a nie
    kogoś innego. Ja pilnuję swoich interesów, to wszystko.
    Na świadectwie z tego zakładu: brak spóźnień, brak nieobecności, brak
    wszelkich kar nagan(nie tylko na świadectwie) itd. Taka opinia może
    zaważyć o decyzji przyszłego Pracodawcy na którym może mi zależeć. Jeżeli
    ktoś prywatnie mnie nie lubi to jego sprawa, ja też wiele osób nie
    cierpię, z nikim jednak na ten temat nie dyskutuję. Po prostu nie życzę
    sobie aby ten konkretny Ktoś (były pracodawca) poza plecami mnie
    obgadywał obojętnie jak: pozytywnie albo negatywnie.

    To moje prawo.

    Artur