  • 1. Data: 2004-11-01 12:39:23
    Temat: buczenie pompy
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Mam nietypowy problem. Otóż mieszkamy w szeregowcu skrajnym, a u naszych
    jedynych sąsiadów cały dzień i noc "buczy" pompa od pieca CO. W dzień jest
    to jeszcze do zniesienia, ale w nocy trzeba się przemieszczać do pokojów
    skrajnych lub wkładać w uszy stoppery i do tego nakrywać się poduszką.
    Buczenie jest słyszalne na wszystkich kondygnacjach (parter, Ip i poddasze).

    Czy w tej sprawie można coś zrobić (zawiadomić jakieś służby, które mierzą
    hałas itp.)? Chyba istnieją jakieś normy dopuszczające jakiś poziom hałasu w
    nocy? Od kilku tygodni walczę z bólem głowy i nie wiem, czy nie ma to
    jakiegoś związku z tą sprawą.

    Dodam, że interwencja u sąsiadów niewiele da, bo od czasu, gdy nie mogliśmy
    znieść nocnych imprez i wezwaliśmy policję, to przestali się do nas odzywać.

    Radek

  • 2. Data: 2004-11-01 13:00:33
    Temat: Re: buczenie pompy
    Od: "Marcin Łukasik" <u...@e...invalid>

[...]

    Policja i zgłoszenie zagłuszania ciszy nocnej. Jak trzeba będzie, to zwołają
    takich
    co to pomierzą.

    m.

  • 3. Data: 2004-11-01 14:36:01
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    a policja przyjmie w ogóle takie zgłoszenie?

  • 4. Data: 2004-11-01 16:09:39
    Od: "Marcin Łukasik" <u...@e...invalid>

    : a policja przyjmie w ogóle takie zgłoszenie?

    Jasne. Muszą.
    Jeśli sąsiedzi dalej będą przesadzać, to przy drugim zawiadomieniu
    policji sprawę kierują do sądu.
    Tak teraz jest (z autopsji)

    m.

  • 5. Data: 2004-11-01 19:11:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <u...@e...invalid> napisał w wiadomości

    > Jasne. Muszą.
    > Jeśli sąsiedzi dalej będą przesadzać, to przy drugim zawiadomieniu
    > policji sprawę kierują do sądu.
    > Tak teraz jest (z autopsji)

    No ale to raczej dotyczy osób zakłócających te Ciszę, nie zaś urządzenia
    zamontowanego w ich mieszkaniu.

  • 6. Data: 2004-11-01 19:17:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    Boję się, ze w tym wypadku będzie poważny kłopot. Jeśli sąsiedzi SA
    niereformowalni, to zostaje interwencja w Ochronie Środowiska. Oni się
    zajmują m.in. takimi sprawami.

  • 7. Data: 2004-11-01 21:05:44
    Od: "JS" <g...@b...adresu.com>

    normy hałasu wewnątrz pomieszczeń mieszkalnych

    Poziom hałasu mierzony jest nie tylko na ulicach, ale także w domach.
    Pomiarów w pomieszczeniach zamkniętych (!) dokonuje Wojewódzka Stacja
    Sanitarno-Epidemiologiczna w ****** . Podstwą prawną określającą ochronę
    przed hałasem i drganiami jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w
    sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie (Dz. U Nr 75, poz. 690 z 2002 r.) oraz polska norma PN
    87/B-02151/02.

    § 323. 1. Budynek i urządzenia z nim związane powinny być zaprojektowane i
    wykonane w taki sposób, aby poziom hałasu, na który będą narażeni
    użytkownicy lub ludzie znajdujący się w ich sąsiedztwie, nie stanowił
    zagrożenia dla ich zdrowia, a także umożliwiał im pracę, odpoczynek i sen w
    zadowalających warunkach.

    § 325. 1. Budynki mieszkalne, zamieszkania zbiorowego i użyteczności
    publicznej należy sytuować w miejscach najmniej narażonych na występowanie
    hałasu i drgań, a jeżeli one występują i poziomy ich przekraczają wartości
    dopuszczalne, określone w przepisach o ochronie przed hałasem i drganiami,
    należy stosować skuteczne zabezpieczenia.

    § 326. 1. Poziom hałasu oraz drgań przenikających do pomieszczeń w
    budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej, z
    wyłączeniem budynków, dla których jest konieczne spełnienie szczególnych
    wymagań ochrony przed hałasem, nie może przekraczać wartości dopuszczalnych,
    określonych w Polskich Normach dotyczących ochrony przed hałasem pomieszczeń
    w budynkach oraz oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach.

    Hałas w pomieszczeniach mieszkalnych nie powinien przekroczyć 40 decybeli w
    ciągu dnia. W nocy musi być mniejszy o dziesięć dB = 30 dB. Niestety, nie
    prowadzi się stałych badań natężenia dźwięku w domach. Sanepid wykonuje je
    tylko wtedy, gdy wpłynie skarga od mieszkańców. Wyniki pomiarów dają
    podstawę do podjęcia działań ograniczających hałas w mieszkaniu np. do
    żądania od właściciela budynku wymiany stolarki okiennej.
    JS

  • 8. Data: 2004-11-01 21:33:38
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Dziękuję za wyczerpujące info.
    Wszystko fajnie, ale czy mam rozumieć, że odpowiedniego zgłoszenia mam
    dokonać w Sanepidzie? Czy Sanepid jest zobligowany do wykonania takiego
    badania w określonym terminie?
    I czy takie badanie jest odpłatne? Pewnie tak, ale czy są jakieś ustalone
    stawki?

    Radek

    Użytkownik "JS" <g...@b...adresu.com> napisał w wiadomości
    > normy hałasu wewnątrz pomieszczeń mieszkalnych
    [ciach]

  • 9. Data: 2004-11-01 22:17:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ochrona Środowiska, to odpowiedni wydział w urzędzie miasta / gminy. Tam w
    każdym razie powinni powiedzieć, co z tym zrobić, choć z tego co wiem, to
    załatwianie takich spraw leży w ich kompetencjach.

  • 10. Data: 2004-11-02 18:33:17
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Radek napisał:

> [...]
    > znieść nocnych imprez i wezwaliśmy policję, to przestali się do nas odzywać.

    spotkalem sie z identyczna sprawa i zajmowal sie nia Powiatowy Inspektor
    Nadzoru Budowlanego