  • 1. Data: 2004-11-01 12:32:52
    Temat: ustawa o szczególnych zasadachrozwiązywania z pracownikami stosunk.ów pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    Witam grupowiczów,

    mam następujące pytanie odnosnie ustawy jak w tytule, Dz.U.03,Nr90,poz.844.
    a mianowicie jest tam art. 10, ktory pozwala stosowac ta ustawe dla
    zwolnienia indywidualnie pracownika z zastosowaniem trybu zwolnien
    grupowych.
    w art.10 jest ust2 i moje pytanie jest z nim zwiazane:
    1.jakie (dokladnie) sa to grupy pracownikow, ktorym pracodawca moze
    rozwiazac stosunek pracy, w drodze wypowiedzenia, ktore jednoczesnie sa
    chronione z innych przepisow oraz wobec ktorych dopuszczalne jest
    wypowiedzenie stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia?
    2.jakie odrebne przepisy wchodza tu w gre co do ochrony tych grup
    pracownikow?

    mam nadzieje ze sformuowalem to jakos przystepnie. Nie jest to latwa materia
    dlatego prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2004-11-01 15:52:19
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > sa chronione z innych przepisow oraz wobec ktorych dopuszczalne jest
    > wypowiedzenie stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia?

    Chodzi tu prawdopodobnie o kobiety w ciąży, w trakcie urlopu
    macieżyńskiego, wychowawczego, osoby którym pozostało mniej niż 4 lata do
    emerytury, osoby wskazane przez związeki zawodowe...

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Nastaly tak parszywe czasy, ze nawet gangsterom ufac nie mozna.

  • 3. Data: 2004-11-01 21:25:56
    Od: "JOLANTA DOBRZYN" <t...@n...pl>

    > Chodzi tu prawdopodobnie o kobiety w ciąży, w trakcie urlopu
    > macieżyńskiego, wychowawczego, osoby którym pozostało mniej niż 4 lata do
    > emerytury, osoby wskazane przez związeki zawodowe...

    dzieki,
    akceptuje kobiety w okresie urlopu macierzynskiego i wychowawczego, ale co
    do kobiety w ciazy art.177kp, oraz osoby z 39kp, oraz osob wskazanych przez
    zwiazki to aczej nie bo czytajac art.5 ust.5 przedniotowej ustawy dochodze
    do wniosku ze tym osobom moge dokonac tylko wypowiedzenia warunkow placy i
    pracy, a art.10 w ust 2 mowi mi o dwoch warunkach ktore maja byc spelnione
    jednoczesnie tj. ochrona na mocy innych przepisow, a te osoby sa juz
    chronione z przedmiotowej ustawy oraz musi byc dopuszczalne co do tych osob
    chronionych z innych przepisow mozliwosc wypowiedzenia im umowy o prace w
    tybie zwolnien grupowych. Tak jest napisane w ustawie i ja to tak rozumiem.
    dzieki za info i prosze o kolejne przyklady pracownikow z art.10 ust2
    przedmiotowej ustawy