  • 1. Data: 2004-08-16 11:15:58
    Temat: brak świadectwa maturalnego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mam taka zagowzdkę. A wlasciwie kolezanka.

    Nie może znaleźć swojego swidectwa maturalnego a chciałaby zaczać naukę
    w szkole policealnej.
    Ale, żeby było śmieszniej, ma dyplom magisterski (skończyła pedagogikę).
    Z praca jest średio, a że zna 3 języki chce zrobić dodatkowo obslugę
    ruchu turytycznego. Nie znalazła takich studiów podyplomowych, znalazła
    szkołe policealną.
    W sekretariacie szkoły mówią jej że bez świadectwa maturalnego nie
    przyjmą, koniec kropka.
    Czy fakt ze ma dyplom magistra nie jest wystarczającym dowodem że jednak
    maturę zrobiła?
    Nadmienie że przyjmuja do tej szkoły wg. kolejności zgłoszeń, nie wg.
    konkursu świadectw i zalezy jej na czasie.

    Druga sprawa - czy w ostateczności można wyciągnąć duplikat ze szkoły
    średniej? Maturę robiła prawie 20 lat temu (i na drugim końcu Polski).
    Czy o taki duplikat mozna wystąpić listownie czy trzeba jechać osobiści?
    Jak długo to może potrwać? W końcu są wakacje ale jej zalezy żeby złozyc
    papiery do końca sierpinia bo potem może juz nie byc miejsc.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-08-16 11:29:36
    Temat: Re: brak świadectwa maturalnego
    Od: #Dan# <d...@p...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:
> [...]
    > Jak długo to może potrwać? W końcu są wakacje ale jej zalezy żeby złozyc
    > papiery do końca sierpinia bo potem może juz nie byc miejsc.

    Ja wyrwalem duplikat ze szkoly po 7 latach
    i nie bylo wiekszego problemu - czeka sie
    okolo 2 tygodni ale jak sie ladnie
    poprosi to pewnie i szybciej.

  • 3. Data: 2004-08-16 11:49:04
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > W sekretariacie szkoły mówią jej że bez świadectwa maturalnego nie
    > przyjmą, koniec kropka.

    To poskarżyć się w Kuratorium Oświaty (właściwym dla miejsca prowadzenia
    szkoły), bo sekretarka jest niedouczona. Jak najbardziej można złożyć
    świadectwo ukończenia szkoły wyższej (przecież nie przyjęliby na uczelnię
    bez matury) zamiast świadectwa maturalnego. A tak na marginesie - te szkoły
    policealne, są "policealne" a nie "pomaturalne", więc wystarczającym
    dokumentem jest również świadectwo ukończenia szkoły średniej (bez matury).
    pozdrawiam
    K.

  • 4. Data: 2004-08-16 11:59:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kaliope napisał:

> [...]
    > bez matury) zamiast świadectwa maturalnego. A tak na marginesie - te szkoły

    Czyli jednak powinna postawic się sekretarce?
    A jakas podstawka prawna? Byłabym wdzieczna bo to nie mój rejon a czasu
    nie ma za duzo na szukanie. Dobrze byłoby "uderzyć" po oczach jakaś ustawą.

    > policealne, są "policealne" a nie "pomaturalne", więc wystarczającym
    > dokumentem jest również świadectwo ukończenia szkoły średniej (bez matury).
    > pozdrawiam

    Takowego koleżanka tez nie posiada. Z tego co wiem zginęły
    (prawdopodobnie w czasie jednej z licznych przeprowadzek - wszak mówia
    że trzy przeprowadzki = jeden pożar :-) ) wszystkie świadectwa sprzed
    studiów.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-08-16 12:07:31
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
    > (prawdopodobnie w czasie jednej z licznych przeprowadzek - wszak mówia
    > że trzy przeprowadzki = jeden pożar :-) ) wszystkie świadectwa sprzed

    Niestety przeżyłam to samo - na dyplom ukończenia studiów kręcili nosem,
    jakby to była co najmniej podróba :( Po przeprowadzce mało wiedziałam,
    gdzie co mam, ale w obliczu zakamieniałej niechęci sekretarki szkoły
    pomaturalnej do mojego dyplomu, dokonałam wręcz cudu i wśród licznych pudeł
    znalazłam świadectwo maturalne. Pani była zadowolona.
    Muszę jednak powiedziec, że pracownicy szkoły, do której ja startowałam,
    mieli rózne zdanie na temat mozliwości składania dyplomu - przyjęliby go,
    gdyby sprawa nie rozbijała się gdzieś o wyższe stołki.
    Króko mówiąc nadal nie wiem, czy można było wepchnąc im dyplom, czy nie ;/
    Jak ktoś wie, to niech się pochwali wiedzą :)

    Pozdrawiam
    AM

  • 6. Data: 2004-08-16 13:35:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Maddy m...@e...com.pl ...

    > Nadmienie że przyjmuja do tej szkoły wg. kolejności zgłoszeń, nie wg.
    > konkursu świadectw i zalezy jej na czasie.

    jezeli zalezy na czasie to próbować wszystkiego - próbować złożyć papiery
    bez swiadectwa, obiecać swiadectwo donieść (moze wysłac poczta za
    potwierdzeniem jak beda ze złozeniem osobistym jakies wielkie problemy???)
    Nie wiem, moze na studiach została kopia swiadectwa i bedzie szybciej
    wyciagnać???
    A do liceum dzwonić, pismo oczywiscie wysłać od razu i prosić o jak
    najszybsze załatwienie sprawy!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 7. Data: 2004-08-18 08:42:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > wyciagnać???
    > A do liceum dzwonić, pismo oczywiscie wysłać od razu i prosić o jak

    Sprawa chyba będzie miała pomyslny finał. Kolezanka ma juz obiecany
    duplikat, stare liceum okazało sie przyjazne absolwentom.
    Pani w CKU okazała sie też w końcu ludzka, przyjeła papiery pod
    warunkiem że do 15 września koleżanka doniesie świadectwo. Ale trzeba
    była nad baba troche popracowąc i głowę jej nasuszyć.

    Dobrze wiedziec na przyszłośc, może mnie też kiedys będzie świadectwo
    maturalne jeszcze porzebne a za chiny ludowe nie wiem gdzie jest (pewnie
    ma je moja matka która pełni rolę rodzinnej archiwistki :-) )

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl