  • 1. Data: 2004-08-16 10:53:58
    Temat: Przetrzymywanie świadectwa maturalnego przez uczelnię...
    Od: "przeKOT" <p...@o...pl>

    Witam!

    Znalazłem się w głupiej sytuacji - z powodu własnej i nieprzymuszonej ...
    Zapisałem się 3 latat temu na studia, zapłaciłem wpisowe i 2 raty czesnego,
    po czym przestałem chodzić na zajęcia i zostałem skreślony z listy
    studentów.
    (czego zresztą chciałem bo szkoła była lipna okrutnie...)
    Mój błąd - nie złożyłem pisma z rezygnacją...

    Teraz pragnę odzyskać świadectwo maturalne - jednak Uczelnia żąda 1500 zł
    zaległych wg nich opłat... (za 3 raty czesnego + karę + odestki)

    Pomijam już sprawę tej sumy itp...jednak :
    CZY Uczelnia ma prawo zatrzymać moje dokumenty świadczące o moim
    wykształceniu?
    Wydaje mi się, że mają prawo dochodzić swych roszczeń sądownie,
    ale dokumenty powinni mi zwrócić... :(

    Nie wiem co począć. Potrzebuję tego świadectwa, a nie mam tej kasy...

    Proszę o pomocną wskazówkę - jeśli taka jest.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-08-16 11:03:28
    Od: "castrol" <c...@w...pl>

    Użytkownik "przeKOT" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że mają prawo dochodzić swych roszczeń sądownie,
    > ale dokumenty powinni mi zwrócić... :(

    Oczywiscie ze nie maja prawa.
    Swiadectwo jest dokuemtnem potwierdzajacym min twoje wyksztalcenie i musza
    Ci go zwrocic

    Zazadaj na pismie zwrotu dokumentow, wymien w pismie o jakie dokumenty Ci
    chodzi i gdzie maja Ci je przeslac. Pismo wyslij oczywiscie listem
    poleconym, mysle ze powinno poskutkowac

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2004-08-16 11:07:19
    Temat: ?
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    Co to za Uczelnia albo, uczelnia ??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-16 11:18:09
    Temat: Re: ?
    Od: "przeKOT" <p...@o...pl>

    "HOWARD" napisał :

    > Co to za Uczelnia albo, uczelnia ??

    no raczej "u......."
    WSKiZ - Poznań
    to chyba wyjasnia dlaczego spasowałem z nauki tam :P

    Paweł

  • 5. Data: 2004-08-16 11:21:52
    Od: "przeKOT" <p...@o...pl>

    "castrol" napisał :

    > Zazadaj na pismie zwrotu dokumentow, wymien w pismie o jakie dokumenty Ci
    > chodzi i gdzie maja Ci je przeslac. Pismo wyslij oczywiscie listem
    > poleconym, mysle ze powinno poskutkowac

    dzięki za pomoc :)
    ale.. czy nie mogą wtedy powiedzieć że taki list polecony mógłby przysłać
    każdy w
    moim imieniu - i podac jakiś tam adres pod który mają wysłać doki ?
    może powinienem stworzyć takie pismo, podpisać je, dam im jeden egzemplarz
    do
    podpisania odbioru ??
    może znasz jakiś paragraf na to ? ;-)

    kurcze... naprawdę chciałbym zrobić to porządnie ;/
    i jeszcze raz dzieki za podpowiedź ;-)

    Paweł

  • 6. Data: 2004-08-16 11:44:32
    Od: "castrol" <c...@w...pl>

    Użytkownik "przeKOT" <p...@o...pl> napisał w wiadomości news:cfq5c3

    > dzięki za pomoc :)
    > ale.. czy nie mogą wtedy powiedzieć że taki list polecony mógłby przysłać
    > każdy w

    Pewnie ze moze, ale jakbysmy do wszysytkiego podchodzili w ten sposob to
    kazdy dokument musialby byc poswiadczony notarialnie :)

    Ja kilka lat temu bylem w podobnej sytuacji co ty i zrobilem dokladnie tak
    jak Ci napisalem, szkola bez problemow odeslala mi dokumenty a zaleglosci
    dochodzila pozniej

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2004-08-16 12:14:53
    Od: "przeKOT" <p...@o...pl>

    "castrol" napisał :

    > Ja kilka lat temu bylem w podobnej sytuacji co ty i zrobilem dokladnie tak
    > jak Ci napisalem, szkola bez problemow odeslala mi dokumenty a zaleglosci
    > dochodzila pozniej

    ok - więc tak wlasnie zrobię.
    szkoda ze nie znam jakiegos przepisu na ktory mogłbym się powołać
    (bo tam chyba troche tez niedouczeni są....)

    pozdrawiam i dziekuję
    Paweł

  • 8. Data: 2004-08-16 13:55:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik przeKOT p...@o...pl ...

    > zostałem skreślony z listy
    > studentów.

    > Teraz pragnę odzyskać świadectwo maturalne - jednak Uczelnia żąda 1500 zł
    > zaległych wg nich opłat... (za 3 raty czesnego + karę + odestki)

    Zostałeś skreślony z listy studentów i teraz masz płacić za czesne???
    Masz list z tej szkoły ze jestes skreslany?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 9. Data: 2004-08-16 15:17:27
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Budzik napisał:

    > Zostałeś skreślony z listy studentów i teraz masz płacić za czesne???
    > Masz list z tej szkoły ze jestes skreslany?

    Uwaga , pokrzywiam się :

    Wypowiedziano ci umowę kredytową i teraz masz płacić zadłużenie ???
    Masz wypowiedzenie tej umowy kredytowej ?

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 10. Data: 2004-08-16 16:50:32
    Od: "Kompaner" <k...@w...pl>

    > Uwaga , pokrzywiam się :

    Witam!