  • 11. Data: 2005-08-06 21:50:14
    Temat: Re: borland, czesc dalsza.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jakub wrote:

    > Borland ma jednak prawo do odszkodowania z tytułu bezprawnego (sprzecznego z
    > licencją) wykorzystania ich produktu. Borland może np. zażądać odszkodowania
    > w wysokości pełnych zysków, jakie uzyskał Pan X z tytułu sprzedaży (czy
    > innej formy zysku) nielegalnych egzemplarzy dzieła (programu Pana X).

    A na jakiej podstawie może sobie zażyczyć aż tak wysokiego odszkodowania?

    W końcu Borland byłby poszkodowany tylko o cenę swojego komercyjnego
    pakietu.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 12. Data: 2005-08-07 02:00:44
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd2u34$hbv$1@inews.gazeta.pl...

    > jakiego znowq przestepstwa? program jest nabyty legalnie tylko uzytkowany
    > niezgodnie z licencja,
    > a borland prawa nie tworzy w tym kraju.

    hmm, zauważam że tak na prawdę nie masz pojęcia co to jest licencja. A także
    obce jest Ci jakie kolwiek znaczenie międzynarodowego znaku "Copyright".

    W Twoim mniemaniu jeśłi Borland wykorzysta napisany przez Ciebie program
    napisany w ich śorowisku to jest to legalne. Zaatem nie miej pretensji że
    Borland wykorzysta Twój program gdyż także "nabyli go legalnie" bo przecież
    był stworzony w ich środowisku i "tylko użyją go niezgodnie z Twoją
    licencją".

    Jeśłi nie zauważysz tutaj małego zgrzytu w Twoim rozumowaniu, to pozostaje
    mi tutaj odesłanie Cię do lektury prawniczej.

  • 13. Data: 2005-08-07 02:03:58
    Od: "Jakub" <...@...com>

    > A na jakiej podstawie może sobie zażyczyć aż tak wysokiego odszkodowania?

    Każdy każdemu może wytoczyć proces z powództwa cywilnego. Np. ja mogę
    wytoczyć proces kumplowi za to że przywłaszczył sobie moją płyte CD z
    kolendami. To sąd orzeknie czy moje roszczenia sa uzasadnione ( i w jakim
    zakresie ).

  • 14. Data: 2005-08-07 08:12:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Borland wykorzysta Twój program gdyż także "nabyli go legalnie" bo
    > przecież był stworzony w ich środowisku i "tylko użyją go niezgodnie z

    ty sam nie wiesz co piszesz,

  • 15. Data: 2005-08-07 08:14:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wytoczyć proces kumplowi za to że przywłaszczył sobie moją płyte CD z
    > kolendami. To sąd orzeknie czy moje roszczenia sa uzasadnione ( i w jakim

    nie rozmawiamy kto komu moze a kto co moze otrzymac.
    MOim zdaniem borland ma szanse uzyskac tylko i wylacznie
    pieniazki w wysokosci odpowiadajacej komercyjnej wersji srodowiska,
    TYM BARDZIEJ ze w umowie licencyjnej sprecyzowal ze
    uzywanie tego srodowiska do celow koemrcyjnych
    konczy sie zakupem komercyjnej wersji.

    P.

  • 16. Data: 2005-08-07 09:28:13
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd4fok$p94$1@inews.gazeta.pl...

    > Zaatem nie miej pretensji że
    >
    > ty sam nie wiesz co piszesz,

    hmm, to nie ja mam niewiedze udowodnioną rozpoczęciem tego wątku.

    A teraz do rzeczy.

    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Art. 43.
    1. Jeżeli z umowy nie wynika, że przeniesienie autorskich praw majątkowych
    lub udzielenie licencji nastąpiło nieodpłatnie, twórcy przysługuje prawo
    do
    wynagrodzenia.
    2. Jeżeli w umowie nie określono wysokości wynagrodzenia autorskiego,
    wysokość
    wynagrodzenia określa się z uwzględnieniem zakresu udzielonego prawa
    oraz korzyści wynikających z korzystania z utworu.

    Art. 79.
    1. Twórca może żądać od osoby, która naruszyła jego autorskie prawa
    majątkowe,
    zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzyści albo zapłacenia
    w podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione, potrójnej
    wysokości
    stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia; twórca może
    również żądać naprawienia wyrządzonej szkody, jeżeli działanie
    naruszającego
    było zawinione.
    2. Niezależnie od roszczeń wymienionych w ust. 1, uprawniony może się
    domagać,
    ażeby sprawca naruszenia dokonanego w ramach działalności gospodarczej
    podejmowanej w cudzym albo we własnym imieniu, choćby na
    cudzy rachunek, uiścił odpowiednią sumę pieniężną z przeznaczeniem na
    Fundusz, o którym mowa w art. 111. Suma ta nie może być niższa niż
    dwukrotna
    wysokość uprawdopodobnionych korzyści odniesionych przez sprawcę
    z dokonanego naruszenia.

    Art. 80.
    4. Sąd może orzec przepadek, na rzecz Skarbu Państwa, przedmiotów służących
    do bezprawnego wytworzenia egzemplarzy utworów lub przedmiotów,
    przy których użyciu dokonano naruszenia.
    5. Na wniosek poszkodowanego, na poczet należnego odszkodowania, sąd może
    orzec przyznanie poszkodowanemu przedmiotów, o których mowa w ust.
    4.

    Art 115
    3. Kto w celu uzyskania korzyści majątkowej w inny sposób niż określony w
    ust. 1 lub 2, narusza cudze prawo autorskie lub prawa pokrewne określone
    w art. 16, 17, 18, 86, 94 ust. 2 i art. 97,
    podlega karze pozbawienia wolności do roku, ograniczenia wolności
    albo grzywny.

    A teraz idąz jeszcze dalej. Rozpowszechniając swój program napisany w
    produkcie Borland, najprawdopodobniej rozpowszechniasz takze
    moduły/biblioteki języka programowania lub też platformy, więc, można się
    przyczepić jeszcze dalej:

    Art. 116.
    1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy
    utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie,
    fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności
    albo grzywny.
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia
    korzyści majątkowej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust.
    1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje
    lub nią kieruje,
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
    podlega karze pozbawienia wolności do roku, ograniczenia wolności
    albo grzywny.

    Art. 117.
    1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom, utrwala lub zwielokrotnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, godząc się na ich
    rozpowszechnianie,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności
    albo grzywny.
    2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w

  • 17. Data: 2005-08-07 09:51:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wynagrodzenia określa się z uwzględnieniem zakresu udzielonego prawa
    > oraz korzyści wynikających z korzystania z utworu.

    wynagrozdeni jasno jest okreslone w umowie licencyjnej
    2. UDZIELENIE LICENCJI I ZAKRES ZASTOSOWANIA.

    2.1 Udzielenie licencji. Zgodnie z warunkami i postanowieniami niniejszej
    licencji, firma Borland udziela licencjobiorcy, jeśli jest on osobą, lub w
    przypadku gdy jest organizacją, jednej (1)

    wyznaczonej osobie w organizacji ("Oznaczony Użytkownik") osobistej,
    niewyłącznej, niepodlegającej przeniesieniu, a także ograniczonej licencji
    na użytkowanie Produktu wyłącznie do celów tworzenia, kompilowania (włącznie
    z kompilowaniem kodu bajtowego), testowania i wdrażania, w formie kodu
    źródłowego lub wynikowego, własnych aplikacji i innych dzieł ("Dzieła")
    wyłącznie na użytek własny. Licencjobiorca nie może korzystać z Produktu ani
    żadnego Dzieła w jakichkolwiek celach komercyjnych, handlowych, rządowych
    czy instytucjonalnych ("Cel komercyjny"). Zgodnie z warunkami i
    postanowieniami niniejszej Umowy, licencjobiorca może rozprowadzać Dzieła
    pośród innych osób, lecz nie może otrzymywać żadnego bezpośredniego lub
    pośredniego wynagrodzenia za rozprowadzanie lub korzystanie z Dzieł i Dzieła
    rozprowadzane pośród innych osób nie mogą być wykorzystywane w żadnym Celu
    komercyjnym.

    Jeżeli licencjobiorca korzysta z Produktu lub jakichkolwiek Dzieł w dowolnym
    Celu komercyjnym lub zezwala innym na takie korzystanie, w sprzeczności z
    udzieloną licencją, licencjobiorca zgadza się zakupić po obowiązujących w
    danym czasie cenach detalicznych taką liczbę licencji aktualnej w danym
    czasie wersji programu Delphi Professional, która odpowiada liczbie
    posiadanych licencji Produktu.

[...]

    ja produkujac soft nie naruszam majatkowych praw autprskich broladna bo nie
    sprzedaje jego srodowiska

    wiec to w ogole nie ma sensu w tym momencie.

    P.

  • 18. Data: 2005-08-07 10:14:52
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd4lju$cfm$1@inews.gazeta.pl...

    > wynagrozdeni jasno jest okreslone w umowie licencyjnej
    > 2. UDZIELENIE LICENCJI I ZAKRES ZASTOSOWANIA.

    Nie padła tam żadna kwota.

> [...]
    > nie sprzedaje jego srodowiska
    >
    > wiec to w ogole nie ma sensu w tym momencie.

    Naruszasz! Borland moze zakazać komukolwiek korzystania z ich produktu. I
    tak też zrobił - zabronił Ci wytwarzać oprogramowanie, które jest
    komercyjne, bądź też komercyjnie wykorzystywane.

    Art. 50.
    Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    1) utrwalenie,
    2) zwielokrotnienie określoną techniką,
    3) wprowadzenie do obrotu,
    4) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>wprowadzenie do pamięci
    komputera<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<,
    5) publiczne wykonanie albo publiczne odtworzenie,
    6) wystawienie,
    7) wyświetlenie,
    8) najem,
    9) dzierżawa,
    10) nadanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej albo bezprzewodowej
    przez stację naziemną,
    11) nadanie za pośrednictwem satelity,
    12) równoczesne i integralne nadanie utworu nadawanego przez inną
    organizację
    radiową lub telewizyjną.
    .

    Ja się wyłączam już z tego wątku. Jesteś uparty jak osioł. Nie opieraj się
    nigdy w prawie na swojej jego interpretacji (bo ona nie jest ważna) a prawo
    stanowi że jego nieznajomość nie jest wytłumaczeniem.

    Przeczytaj sobie tą ustawę (ostrzegam, że musisz mieć aktualną wersję, bo są
    do niej wprowadzane co jakiś czas zmiany - szczególnie jeśli chodzi o
    informatyczne dzieła).

    Potem przeczytaj kilka publikacji na temat tejże ustawy.

    A potem i tak prawnik biegły w tych sprawach po prostu Cię zagnie pewnymi
    kruczkami - takie jest prawo, niejasne, zagmatwane - między innymi po to by
    prawnicy mieli prace.

  • 19. Data: 2005-08-07 10:49:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie padła tam żadna kwota.

    nie lap teraz za slowka, wersja proffesional aktualnego delphi, czyliw
    przeliczeniu wyjdzie kilka tysiecy zl.

> [...]
    > kruczkami - takie jest prawo, niejasne, zagmatwane - między innymi po to

    poczytam, ale i tak mam dziwne przeczucie ze sie mylisz :-)

    P.

  • 20. Data: 2005-08-07 23:33:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jakub wrote:

> [...]
    > wytoczyć proces kumplowi za to że przywłaszczył sobie moją płyte CD z
    > kolendami. To sąd orzeknie czy moje roszczenia sa uzasadnione ( i w jakim

    Tak, ale jeśli zażądasz dziesięciokrotnej wartości mienia - zwłaszcza,
    że je odzyskałeś - to żaden zdrowy psychicznie sędzia tego ne 'przyklepie'.