  • 1. Data: 2005-08-06 08:36:09
    Temat: Jak uniknąć straty 1/2 odprawy pracowniczej ?
    Od: "Boss" <b...@T...pl>

    Witam
    Mam nastepujaca sytuacje: pracownik odchodzi z pracy po przepracowaniu 18
    lat. Dostanie on odprawe w wysokosci okolo 20k PLN. Jednak z powodu tego ze
    kiedys podzyrowal kredyt a kredytobiorca przestal go splacac, pracownik caly
    czas jest obciazany splatą tego kredytu. Ciąży na tym nakaz komorniczy (lub
    sądowy - nie wiem) w każdym razie od jakiegoś czasu z pensji pracownika
    pobierana jest połowa na spłatę owego kredytu.
    Moje pytanie dotyczy tego czy można by było uniknąć ściągniecia połowy owej
    odprawy na splate feralnego kredytu żyranta? Czy można przenieść prawa do
    owej odprawy na inną osobę lub w inny sposób uniknąć straty połowy tej sumy?

    Liczę na Was

    Pozdrawiam

    Boss

  • 2. Data: 2005-08-06 09:46:10
    Temat: Re: Jak uniknąć straty 1/2 odprawy pracowniczej ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Boss" <b...@T...pl> napisał w wiadomości

    Przenieść tego nie można, a jakby się udało, to by stanowiło
    przestępstwo działania na szkodę wierzyciela.

  • 3. Data: 2005-08-10 19:35:17
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Boss napisał(a):
> [...]
    > owej odprawy na splate feralnego kredytu żyranta? Czy można przenieść
    > prawa do owej odprawy na inną osobę lub w inny sposób uniknąć straty

    Obawiam się, że może to dotyczyć straty CAŁOŚCI tej sumy a nie połowy.
    Pensja jest chroniona do określonej wysokości - i stąd wynika, że
    zostaje mu połowa, z odprawy pewnie zostanie podobna kwota a reszta
    pójdzie w diabły.

    to tylko IMHO. ciężka i przykra sprawa, szczególnie jak się gnojowi
    żyrowało i nic się z tego nie ma.

    MAc