  • 1. Data: 2005-08-06 07:28:26
    Temat: Re: Spółka cywilna -once more
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał:

    > -once more
    Jestes pewien tego co napisales ? ;-<

    >Czy współwłaściciel a jednocześnie członek zarządu firmy X -SPÓŁKA CYWINA,
    To spolki cywilne tworza sobie dodatkowo "zarzad" ?

    >może założyc nową własną firmę Y także spółkę cywilną o.. tym samym
    >profilu produkcji co firma X
    Moze, ale nie wlasna -wspolwlasnosc, skoro SC. Nie jest to zabronione.

    > Czy istnieje możliwość zaskarżenia firmy Y/właściciela/ o działanie na
    >szkodę ich wspolnej firmy X.
    Skarzyc zawsze mozna (z powodztwa cywilnego), tylko trzeba wykazac i
    udowodnic szkode, aby sprawe wygrac.

    KaMil

  • 2. Data: 2005-08-06 07:55:40
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "KaMil" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jestes pewien tego co napisales ? ;-<
    > Witam
    I koryguję. Masz rację. Sp.cywilne bez zarządu OK
    Zawsze jest lepiej upewnić się przy zakładaniu nowej firmy i chyba nie
    tylko firmy aniżeli póżniej odkręcać.
    Stąd moja ostrożność gdyż dot. to mojego brata.
    Dziękuję i pozdrawiam KK

  • 3. Data: 2005-08-06 08:17:16
    Od: "Roxy" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    nasunęła mi się pewna wątpliwość - czy US tej nowej firmy nie potraktuje
    jako firmanctwo ? W celu obniżenia np. podatku dochodowego ?

    Zakładam tak : firma X /s.c. z tym wspólnikiem/ jest na KPiR, prowadzi
    np.sprzedaż komputerów, i druga firma - też s.c /z TYM SAMYM wspólnikiem/
    tez sprzedaje komputery, i też na KPiR...
    Można wtedy "przerzucać" np. koszty, obrót, tak - by zamiast z jednej firmy -
    zapłacić podatek doch. np. 40 % - z obu mieć po 19 %... ???

    A może jestem w błędzie >?
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-08-06 08:41:14
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Roxy napisał(a):
    > Witam,
    > nasunęła mi się pewna wątpliwość - czy US tej nowej firmy nie potraktuje
    > jako firmanctwo ? W celu obniżenia np. podatku dochodowego ?

    ale on z kimś innym spółkę chyba chce założyć...

    > Zakładam tak : firma X /s.c. z tym wspólnikiem/ jest na KPiR, prowadzi
    > np.sprzedaż komputerów, i druga firma - też s.c /z TYM SAMYM wspólnikiem/
    > tez sprzedaje komputery, i też na KPiR...

    czy to w ogóle przejdzie???

    > Można wtedy "przerzucać" np. koszty, obrót, tak - by zamiast z jednej firmy -
    > zapłacić podatek doch. np. 40 % - z obu mieć po 19 %... ???

    kiedy jak pomyślisz, to bez sensu jest...
    jeśli są to Ci sami właściciele, ten sam profil działalności (dostawcy,
    klienci, etc.), to przerzucając koszty/dochody uzyskamy ten sam efekt w
    jednej firmie - suma kosztów obu i suma dochodów wpada w ten sam próg
    podatkowy

    --
    regent...
    (...)

  • 5. Data: 2005-08-06 13:59:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Roxy" <r...@W...gazeta.pl> napisał:

    >nasunęła mi się pewna wątpliwość - czy US tej nowej firmy nie potraktuje
    >jako firmanctwo ? W celu obniżenia np. podatku dochodowego ?
    "Firmanctwo" ....a co to takiego ? US nie może traktować, a jedynie
    stwierdzić i wskazać, które działania miały na celu ominięcie podatku.

    Dalej a kto powiedział/napisał, że obie s.c. chcą za sobą
    współpracować ? Z treści pytania można wyciągnąć wręcz przeciwny
    wniosek - chcą ze sobą konkurować !

    >sprzedaż komputerów, i druga firma - też s.c /z TYM SAMYM wspólnikiem/
    >tez sprzedaje komputery,
    Są dwa oddzielne podmioty i jeśli sobie wzajemnie nie sprzedają to nie
    ma problemu.

    >zapłacić podatek doch. np. 40 % - z obu mieć po 19 %... ???
    A jest to zabronione ?

    Artur Golański