  • 11. Data: 2007-11-20 14:46:01
    Temat: Re: badanie zaw. alkoholu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    news:ae34dc18-05a6-41f9-9cce-e0c025d5b623@l22g2000hs
    c.googlegroups.com fil
    <m...@g...com> pisze:

    > Prcuję w słuzbie mundurowej, ostatnio mieliśmy badania profilaktyczne
    > jak co roku. I jak co roku wcześniej podany jest oczywiście zakres
    > badań - w zależności od zajmowanego stanowiska. W tym roku zjawił sie
    > nowy pan doktor profilaktyk i lecił laboratorium przebadanie naszych
    > próbek krwi i moczu także na zawartość alkoholu. W moczu jak się
    > dowiedziałem alkohol można nawet sprawdzić po tygodniu. Czy nie jest
    > to zbyt duża ingerencja w moje życie prywatne. Acha no i pan doktor
    > kazał tym osobom u których stwiedzono zaw. alkoholu o dostarczenie
    > zaświadczeń z poradni odwykowej.
    Zaznaczam, że to co napiszę nie jest przykładem pracownika służb
    mundurowych, lecz pracownika "zwykłego", więc mogą być jakieś przepisy
    szczególne, których nie znam, a czyniące opis bezużytecznym dla pracownika
    mundurowego.
    Pracownik dostaje od pracodawcy skierowanie na badania okresowe z
    określeniem warunków pracy (stanowiska pracy).
    Na podstawie tych warunków lekarz specjalista medycyny pracy decyduje o
    wykonaniu konkretnych badań, ale nie wg jego widzimisię, ale wg określonych
    norm (są odpowiednie tabele, czytałem je, teraz nie mam pod ręką).
    Pracodawca ma zapewne zawartą umowę z jakimś ośrodkiem medycyny pracy. Nie
    oznacza to jednak, że pracownik musi tamwłaśnie poddać się badaniom. Może to
    zrobić gdzie mu pasuje (odpłatnie), byle był to uprawniony lekarz.

    Osobiście swego czasu zrezygnowałem z korzystania z OMP z którym
    mójpracodawca miał umowę z uwagi na niedogodna lokalizację, godziny
    przyjmowania i ogólny burdel organizacyjny (wszystko trwało 3 razy dłużej
    niz powinno). Płacę z własnej kieszeni, przedstawiam pracodawcy rachunek i
    mam zwrot.

    Nie wiem jednak, czy pracowników służbmundurowych nie dotyczą jakieś
    szczególne regulacje.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-11-20 15:15:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    użytkownik *fil* napisał(a):

> [...]
    > to zbyt duża ingerencja w moje życie prywatne. Acha no i pan doktor
    > kazał tym osobom u których stwiedzono zaw. alkoholu o dostarczenie

    Najbardziej gorliwi są neofici. Daję sobie głowę obciąć, że pan doktor jest
    trzeźwym alkoholikiem...

    --
    Big Jack
    //////

  • 13. Data: 2007-11-20 16:42:01
    Od: Horacy Ostraszko-Barucki <o...@o...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Ale jeśli ktoś się nie leczy, to jak ma dostarczyć?

    normalnie jestes niekumaty.
    cały problem polega na tym ze trzeba sie leczyc.
    właśnie do tego motywuje to badanie.
    stwierdzono alkohol u osobnika to ma dostarczyc zaswiadczenie, ze sie
    leczy.
    Zakład w ten sposób dba o swoich pracowników.
    Wystarczy sie leczyc i problem jest rozwiazany.
    Zwalnia sie tylko opornych , niereformowalnych osobników, dla których
    fakt bycia alkoholikem jest nieakceptowalnym nadużyciem

  • 14. Data: 2007-11-20 20:39:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Horacy Ostraszko-Barucki" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zakład w ten sposób dba o swoich pracowników.
    > Wystarczy sie leczyc i problem jest rozwiazany.
    > Zwalnia sie tylko opornych , niereformowalnych osobników, dla których fakt
    > bycia alkoholikem jest nieakceptowalnym nadużyciem

    Znaczy uwazasz ze alkoholikiem jest kazdy, kto nie jest abstynentem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2007-11-20 20:42:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    SDD wrote:

> [...]
    >
    > Zakład w ten sposób dba o swoich pracowników.
    >
    > Znaczy uwazasz ze alkoholikiem jest kazdy, kto nie jest abstynentem?

    Gdzie on napisał że tak uważa?

    p. m.