1. Data: 2003-11-23 08:23:09
Temat:art 86 kw - prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu
Od:"sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> szukaj wiadomości tego autora

hejka
sprawa ma się tak.
Jakiś rok temu zostałem poszkodowan w kolizji drogowej
spowodowanej przez kogoś kto zbiegł z miejsca wypadku.
Poszkodowanych było kilku . Sprawca nie zauważył iż ruch na
drodze jest wstrzymany i poleciał z ogromną prędkościa
wyprzedzając 3 samochody z prawej strony , przy okazji rysując je
znacznie .
Na sam koniec wbił się w maszynę czyszczącą pobocze.
Wysiadł chwiejnym krokiem z samochodu. Ok 5 ciu osób miało
wrażenie że był pijany. Popatrzył się , chwycił gaśnicę , psiknął
na silnik i po prostu uciekł.

Ponieważ brakowało tylko 5- 7 cm zeby mojemu tygodniowemu wówczas
dziecku stała się wielka krzywda , postanowiłem że nie odpuszczę.
Samochód został na miejscu kolizji , policja wiedziałą gdzie ma
jechać. W domu zastali gościa ktory oczywiście miał juz ok 0,8 -
1,2 promila we krwi. Tłmaczył się iz był w szoku i wypił po
dotarciu do chałupy.

Minął rok , dostałem wezwanie na sprawę w sądzie grodzkim.
Ponieważ postanowiłem iż będę oskarżycielem posiłkowym , mam
pytanie.
Gość ma sprawę z art 86 par 1 kw . Dziwi mnie to gdyż jest tam
napisane :

Art. 86.
§ 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje
zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,

podlega karze grzywny

Podobno w Polsce prowadzenie pojazdu w stanie po uzyciu jest
przestępstwem. Podobno sprawca ktory ucieka z miejsca wypadku
jest z góry podejrzany o to że był w stanie nietrzeżwym.

Zupełnie nie pasuje mi taka kwalifikacja.

Ale też i zupełnie nie mam pojęcia na czym opierać się wnioskując
o zmianę i na co próbowac tę kwalifikację zmienić.

Sprawa jest jutro ...

2. Data: 2003-11-23 11:56:33
Od:Zbigniew Bober <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

sQrczaK wrote:

> Podobno w Polsce prowadzenie pojazdu w stanie po uzyciu jest
> przestępstwem.

W stanie po użyciu to wykroczenie, natomiast w stanie nietrzeźwości to
dopiero przestępstwo ( powyżej 0,5 promilla)

Podobno sprawca ktory ucieka z miejsca wypadku
> jest z góry podejrzany o to że był w stanie nietrzeżwym.

Nie. Natomiast w tym przypadku kwalifikacja z art. 87 §1 kw (zeznania
bezpośrednich świadków + późniejsze badanie) byłaby za wszech miar zasadna.
Ponadto można było przeprowadzić badania, które w sposób jednoznaczny
dowiodłyby kiedy sprawca spożywał alkohol.

> Zupełnie nie pasuje mi taka kwalifikacja.

Mnie też!!!

> Ale też i zupełnie nie mam pojęcia na czym opierać się wnioskując
> o zmianę i na co próbowac tę kwalifikację zmienić.

To co jest czyli 86 §1 kw i dodatkowo art. 87 §1 kw

> Sprawa jest jutro ...

Powodzenia!
Pozdrawiam,
Zbyszek Bober

3. Data: 2003-11-23 12:24:09
Od:"Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Bober" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Bo policja prawdopodobnie rozłączyła sprawę kolizji od jazdy "po pijaku".
Jeśli miał ponad 0,5 to sprawę miał lub bedzie miał za przestępstwo z
art.178a KK.
A za kolizję czyli z art.86 K.W osobno.

Pozdr
Leszek

4. Data: 2003-11-23 13:45:22
Od:"marta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo policja prawdopodobnie rozłączyła sprawę kolizji od jazdy "po pijaku".
> Jeśli miał ponad 0,5 to sprawę miał lub bedzie miał za przestępstwo z
> [...]

no wlasnie. jesli.... moze byc bowiem tez chyba taka sytuacja, ze nie zrobili
sprawy za alkohol i kierowanie w stanie nietrzezwosci. choc byloby to w sumie
dziwne. to, ze zatrzymany po fakcie - teraz zalezy w jakim czasie po zdarzeniu
zostal zatrzymany.

5. Data: 2003-11-23 18:17:02
Od:"sqrczak" <j...@s...wm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> W stanie po użyciu to wykroczenie, natomiast w stanie
nietrzeźwości to
> dopiero przestępstwo ( powyżej 0,5 promilla)

ok a jeżeli badanie wykazało powyżej 0,5 to jaki to artykul
?
dalej tylko kodeks wykroczeń ??

> [...]
> dowiodłyby kiedy sprawca spożywał alkohol.

wnioskując

> To co jest czyli 86 §1 kw i dodatkowo art. 87 §1 kw

ok
więc jeszcze raz - jeżeli miał więcej niż 0,5 promila , to ?

> Powodzenia!

dzięki

6. Data: 2003-11-23 18:19:27
Od:"sqrczak" <j...@s...wm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
choc byloby to w sumie
> dziwne. to, ze zatrzymany po fakcie - teraz zalezy w jakim

z tego co mówił sędzia było to 2 - 3 godziny po zdarzeniu

7. Data: 2003-11-23 18:20:27
Od:"sqrczak" <j...@s...wm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w
wiadomości news:bpq8t7$b35$1@topaz.icpnet.pl...

> Bo policja prawdopodobnie rozłączyła sprawę kolizji od
jazdy "po pijaku".
> Jeśli miał ponad 0,5 to sprawę miał lub bedzie miał za
> [...]

hmmm
czy kolizja to tylko spowodowanie zagrożenia ?????

8. Data: 2003-11-23 18:25:22
Od:"sqrczak" <j...@s...wm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Bo policja prawdopodobnie rozłączyła sprawę kolizji od
jazdy "po pijaku".
> Jeśli miał ponad 0,5 to sprawę miał lub bedzie miał za

a dlaczego nie to ??

Art. 174. § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo
katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega
karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Art. 178. § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo
określone w Art. 173, 174 lub 177 znajdując się w stanie
nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł
z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę pozbawienia wolności
przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości
od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o
połowę do górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o
połowę.

???

9. Data: 2003-11-23 19:09:44
Od:"marta" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tego co mówił sędzia było to 2 - 3 godziny po zdarzeniu

moga wiec byc problemy. jesli sprawca zostal zatrzymany 2-3 godziny po
zdarezniu i byl nietrzezwy, to wcale nie jest pewne, ze policja prowadzila w
tej sprawie jakies dochodzenie.teoretycznie zakladajac, to moze nie byc
dowodow, ze w chwili zdarzenia byl nietrzezwy. i sprawa o wykroczenie moze byc
jedyna, jaka mu zrobia.jesli masz watpliwosci, czy policja robi mu jeszcze
jakas sprawe, mozesz ich zapytac, a jesli nie robia nic, zglos o przestepstwie,
ze facet jechal nietrzezwy.

10. Data: 2003-11-23 19:38:03
Od:kam <X...@X...onet.plX> szukaj wiadomości tego autora

sqrczak wrote:
> ok
> więc jeszcze raz - jeżeli miał więcej niż 0,5 promila , to ?

art.178a kk

KG