  • 1. Data: 2003-11-23 08:17:42
    Temat: zatrzymanie paszportu obcokrajowcowi
    Od: "mar" <m...@o...pl>

    czy policja ma prawo zatrzymac paszport obcokrajowcowi, gdy ten popelni np
    wykroczenie, a nie ma pieniedzy na zaplacenie mandatu? z czego ewentualnie taka
    mozliwosc wynika?
    m.

  • 2. Data: 2003-11-23 08:36:21
    Temat: Re: zatrzymanie paszportu obcokrajowcowi
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "mar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy policja ma prawo zatrzymac paszport obcokrajowcowi, gdy ten popelni
    > np wykroczenie, a nie ma pieniedzy na zaplacenie mandatu? z czego
    > ewentualnie taka mozliwosc wynika?

    Jeśli popełni wykroczenie drogowe i nie posiada
    wymaganej kwoty do opłacenia mandatu_grzywny
    policja ma obowiązek odholować jego samochód
    na parking i zwróci ten samochód po dokonaniu
    opłaty - mandat+holowanie+parking.
    Jeśli zaś obcokrajowaniec popełnił wykroczenie
    "piechotą" to co mu mają wziąść jako zastaw
    aby nie opuścił Polski bez uiszczenia mandatu?
    Oczywiście, że *paszport* bo tylko on gwarantuje
    powyższe.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze

  • 3. Data: 2003-11-23 08:41:25
    Od: "mar" <m...@o...pl>

    > Oczywiście, że  *paszport* bo tylko on gwarantuje
    > powyższe.

    a jeszcze jakbys podal przepis, ktory to reguluje, to bylabym wdzieczna. bo
    chyba nie opiera sie to na "widzimisie" policjanta.

  • 4. Data: 2003-11-23 11:41:41
    Od: Zbigniew Bober <z...@o...pl>

    mar wrote:

    > a jeszcze jakbys podal przepis, ktory to reguluje, to bylabym wdzieczna. bo
    > chyba nie opiera sie to na "widzimisie" policjanta.

    Odnośny przepis znajduje się w kodeksie postępowania w sprawach o
    wykroczenia, numeru niestety nie pamiętam. Prawdopodobnie znajduje się w
    dziale - postępowanie mandatowe.
    Tak nawiasem mówiac to zatrzymanie paszportu cudzoziemcowi jest łagodną
    formą zabezpieczenia. Można przecież go zatrzymać i następnego dnia
    doprowadzić do SG.

    Pozdrawiam,
    Zbigniew Bober

  • 5. Data: 2003-11-23 12:25:41
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Zbigniew Bober" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak nawiasem mówiac to zatrzymanie paszportu cudzoziemcowi jest łagodną
    > formą zabezpieczenia. Można przecież go zatrzymać i następnego dnia
    > doprowadzić do SG.

    Pewnie gdyby nie miał paszportu to nocował by w areszcie.

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-11-23 13:46:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej_K. rzecze:
    [..]
    > Oczywiście, że *paszport* bo tylko on gwarantuje powyższe.

    A mi się zawsze wydawało, że zatrzymanie paszportu jest przestępstwem.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2003-11-23 14:42:12
    Od: "mar" <m...@o...pl>

    > Andrzej_K. rzecze:
    > [..]
    >
    > A mi się zawsze wydawało, że zatrzymanie paszportu jest przestępstwem.

    to dobrze Arku, ze Ci sie tylko wydawalo. racje mial Zbyszek. znalazlam przepis
    w kodeksie postepowania w sprawach o wykroczenia

    art91 § 4. W wypadku wskazanym w § 3 Policja i Straż Graniczna mogą zatrzymać
    sprawcy paszport lub inny dokument uprawniający do przekroczenia granicy, który
    wraz z wnioskiem o ukaranie przekazują sądowi. Zwrotu dokumentu dokonuje sąd,
    nie później niż przy wydaniu orzeczenia albo z chwilą zmiany trybu
    postępowania.

  • 8. Data: 2003-11-23 16:13:05
    Od: Zbigniew Bober <z...@o...pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Zbigniew Bober" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie gdyby nie miał paszportu to nocował by w areszcie.

    Ano tak.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek Bober