  • 1. Data: 2003-11-22 22:58:04
    Temat: nieodebranie wezwania na świadka, a ewentualna kara
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Mam pytanie , jak wygląda ewentualna możliwość kary za niestawienie się,
    jeśli sąd wezwał świadka w procesie karnym , ale wezwanie nie zostało
    odebrane z powodu nieobecności świadka ?
    Pozdrawiam
    mareK

  • 2. Data: 2003-11-23 18:47:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Za niestawiennictwo kary nie dostanie, bo przecież go nikt nie wezwał. Z
    tym, ze jak to się powtórzy kilka razy, to sąd wyda Policji nakaz
    poszukiwania świadka. Policjanci po ujęciu takiej osoby odbiorą od niego
    oświadczenie, pod jakim adresem chce otrzymywać korespondencję. Gdy dale
    będzie "leciał w kulki", to może zostać wydany nakaz doprowadzenia na
    rozprawę przez policję, co wiąże się z zatrzymaniem świadka. Ale to już są
    skrajne przypadki. Generalnie ze dwa razy wyślą wezwanie.

  • 3. Data: 2003-11-23 20:50:05
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    w drzwiach, skrzynce itd itp powinno zostac avizo z poczty...pozniej drugi
    raz , potem jeszce inne sposoby az w koncu wysla policje aby Ci osobiscie
    dostarczyla. a od momentu skutecznego dostarczenia sad najczesciej orzeka
    grzywne za niestawiennictwo

    pozdr
    Lukasz

  • 4. Data: 2003-11-23 21:33:00
    Od: "Leszek" <l...@o...pl>

    Czyli jezeli wyjade sobie na dwa miesiace,z byle jakiego powodu(jestem wolnym
    obywatelem) i w miedzy czasie przyjda powtorne wezwania to tez mnie ukaraja
    grzywna?
    Przeciez mam prawo sie poruszac po swiecie i nie odbierac korespondencji.

    pozdrawiam ,lech

  • 5. Data: 2003-11-23 21:53:51
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Leszek wrote:
> [...]
    > grzywna?
    > Przeciez mam prawo sie poruszac po swiecie i nie odbierac korespondencji.

    "od momentu skutecznego doręczenia" nie zauważyłeś?

    KG

  • 6. Data: 2003-11-23 22:29:06
    Od: "leszek" <l...@o...pl>

    > "od momentu skutecznego doręczenia" nie zauważyłeś?
    dzieki za przebudzenie :)

    pozd.