  • 1. Data: 2003-11-22 22:32:35
    Temat: Na jak maksylamnie dlugi okres moge podpisac umowe uzyczenia?
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Chce podpisac z moja administracja Umowe uzyczenia budynku w celupolozenia
    kabli sieci komputerowej. Poprosili mnie o przygotowanie takie umowy. Mam w
    zwiazku z tym pytanie: Na jak dlugi maksymalnie okres moge taka umowe
    sporzadzic? Oczywiscie zalezy mi zeby to bylo jak najdluzej. Czy umowa na
    dluzej niz 2 lata bedzie prawnie wazna? No i jak dlugi maxymalnie moge dac
    okres wypowiedzenia? CZy 12 miesiecy moge dac? czy jestem jakos ograniczony?
    Co z oplatami? czy jesli podpisze umowe ze udostepniaja mi budynek za darmo
    czy w trakcie trwania umowy beda mogli to zmienic? a jesli podpisze ze
    zalozmy 100 zl rocznie to czy beda mogli mi podnosic te oplate?jak to jest i
    jak najlepiej sporzadzic taka umowe?

  • 2. Data: 2003-11-22 22:44:31
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kabli sieci komputerowej. Poprosili mnie o przygotowanie takie umowy. Mam
    > zwiazku z tym pytanie: Na jak dlugi maksymalnie okres moge taka umowe

    Na jak dlugi chcesz. Tzn mozesz na czas oznaczony albo na czas nieoznaczony.

    > Czy umowa na dluzej niz 2 lata bedzie prawnie wazna?

    Tak

    > No i jak dlugi maxymalnie moge dac okres wypowiedzenia? CZy 12 miesiecy
    moge dac? czy jestem jakos ograniczony?

    Mozesz. Pytanie czy druga strona sie zgodzi.

    Umowa uzyczenia jest umowa nieodplatna.

  • 3. Data: 2003-11-24 08:11:26
    Od: "piwek" <p...@g...pl>

    Ok dzieki. To prawie wszystko co chcialem wiedziec. Jeszcze tylo jedno:
    Czy moge dac w umowie, ze jest na czas nieokreslony i moze byc zerwana tylko
    wtedy jesli zaden z mieszkancow bloku nie bedzie mial podpisanej ze mna
    umowy na dostep do Internetu. Tzn tylko jesli wszyscy ze mnie zrezygnuja.

  • 4. Data: 2003-11-24 08:32:14
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > wtedy jesli zaden z mieszkancow bloku nie bedzie mial podpisanej ze mna
    > umowy na dostep do Internetu. Tzn tylko jesli wszyscy ze mnie zrezygnuja.

    Co rozumiesz przez slowo "zerwana"?

  • 5. Data: 2003-11-25 00:38:01
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Mam na mysli to , ze administracja wypowie mi umowe i kaze zabrac kabelki.

    Użytkownik NoMAD <l...@W...TO.op.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bpsfmh$ad9$...@n...onet.pl...

  • 6. Data: 2003-11-25 10:36:01
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > zrezygnuja.

    Kazda strona ma prawo umowe wypowiedziec. Mozna natomiast ustalic termin
    wypowiedzenia do woli pod warunkiem ze druga strona na taki termin
    przystanie.

  • 7. Data: 2003-11-25 12:38:16
    Od: "piwek" <p...@g...pl>

    No wlasnie chodzi mi o to aby nie mogla dowolnie wypowiedziec umowy...Jesli
    wydaje pieniadze na podlaczanie klientow...laduje w to kase...a po 4
    miesiacach wypowiedza mi umowe to jest w plecy. Chcialbym zrobic cos w stylu
    jak telefonia komorkowa ze nei mozna przez 2 lata wypowiedziec umowy a ja
    chcialbym zrobic to jeszcze dluzej. Czy moge tak zrobic? I do tego jeszcze
    dodac na przyklad roczny termin wypoweidzenia umowy.

  • 8. Data: 2003-11-25 21:59:57
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > No wlasnie chodzi mi o to aby nie mogla dowolnie wypowiedziec
    umowy...Jesli
    > wydaje pieniadze na podlaczanie klientow...laduje w to kase...a po 4
    > miesiacach wypowiedza mi umowe to jest w plecy.

    Ale w zamian dostajesz darmowe korzystanie ze budynku...

    >Chcialbym zrobic cos w stylu
    > jak telefonia komorkowa ze nei mozna przez 2 lata wypowiedziec umowy a ja
    > chcialbym zrobic to jeszcze dluzej.

    Ale w zamian dasz kazdemu po telefonie za 1 zl? ;-))). Raczej odpada. Tamte
    umowy sa tzw. promocyjnymi

    >Czy moge tak zrobic? I do tego jeszcze
    > dodac na przyklad roczny termin wypoweidzenia umowy.

    Roczny mozesz. Ale 2 strona musi sie zgodzic na to.

  • 9. Data: 2003-11-26 08:47:55
    Od: "piwek" <p...@g...pl>

    > Ale w zamian dasz kazdemu po telefonie za 1 zl? ;-))). Raczej odpada.
    Tamte
    > umowy sa tzw. promocyjnymi

    Sytuacja imho podobna. Telefonia komorkowa daje telefon komorkowy warty duzo
    wiecej niz 1 zl i to musi im sie zwrocic. A ja instaluje infrastrukture,
    ktora rowniez jest sporo warta i tez chcialbym, zeby mi sie to po jakims
    czasie zwrocilo.

    No ale podsumowujac. Czy moge zpisac punkt w umowie, ze Administracja moze
    zerwac umowe tylko w przypadku rowizazania ze mna umowy przez wszystkich
    abonentow a jednoczesnie lokatorow budynku?

  • 10. Data: 2003-11-26 13:46:28
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > wiecej niz 1 zl i to musi im sie zwrocic. A ja instaluje infrastrukture,
    > ktora rowniez jest sporo warta i tez chcialbym, zeby mi sie to po jakims

    Niezupelnie podobna.. Tam przeciez placisz za usluge co miesiac- abonament.
    I taka umowa zabezpiecza operatora przed strata jeslibys rozwiazal umowe
    nestepnego dnia a telefon zatrzymal.
    Tutaj w umowie uzyczenia kozystasz z budynku za darmo (czyli juz masz zysk -
    nie placisz) a po zakonczeniu umowy masz roszczenie o zwrot nakladow na
    rzecz - np.mozesz zabrac z powrotem kable itp. Odsylam do art. 226 KC.

    > No ale podsumowujac. Czy moge zpisac punkt w umowie, ze Administracja moze
    > zerwac umowe tylko w przypadku rowizazania ze mna umowy przez wszystkich
    > abonentow a jednoczesnie lokatorow budynku?

    Zapisac mozna prawie wszystko 353(1) KC. Ale nie zawsze 2 strona sie zgodzi
    na taki zapis...
    A nie sadze zeby sie zgodzili. I tak na tym nie zyskuja oddajac ci czesc
    budynku do bezplatnego uzywania. To ich wlasnosc i moga nie zyczyc sobie (np
    po 10 latach) dalszego kozystania przez ciebie za darmo z ich wlasnosci.