  • 21. Data: 2019-04-26 23:25:26
    Temat: Re: ambasada wzywa
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 26.04.2019 o 22:20, Animka pisze:
    > Pamiętam, że kiedyś, za komuny pewna grupa ludzi dostała od Ambasady
    > Amerykańskiej zaproszenia dla rodziców z dziećmi na obejrzenie filmów
    > (co prawda gównianych), ale jacy wszyscy podnieceni byliśmy i dumni, że
    > idziemy do Ambasady. Wszystkich bez wyjątku dokładnie przed bramka
    > zrewidowaki i trzeba było wszystko wyciągac z torebek.

    to musiało być w latach 70-tych ub. wieku, w latach 80-tych ub. wieku
    była bramka, która prześwietlała klienta, bywałem w ambasadzie USA w
    tamtym czasie wielokrotnie i zawsze było bez najmniejszych problemów,
    a-ha i nie stałem w tych długich kolejkach:))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 22. Data: 2019-04-27 09:29:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sądzę, że jak wyborca amerykański się dowie, że musi zapłacić za wizę do
    > Europy, to oni ten próg osiągną błyskawicznie.

    Sądzę, że liczba amerykańskich wyborców, która miałaby cokolwiek
    wspólnego z Europą jest pomijalna.

    > USA nie są dla nas żadnym partnerem.

    Jest - NATO. Jak otwarcie powiedzą, że mają nas w dupie to pozamiatane.

    > Oni zbyt duzi by się z nami liczyć.
    > My zbyt mali, by liczyć na to, że oni kiwną palcem w naszym interesie,
    > jeśli nie będzie to im po prostu na rękę. Dlatego bardziej bym liczył na
    > sojusz z Słowacją, Czechami, Litwą, Węgrami czy nawet Ukrainą. Bo mamy
    > wrogów, przed którymi wspólnie możemy się obronić, a osobno nie.

    Węgry - to ten co sprzedał bnacelnika przy zwycięstwie 1:27? ;)

    Shrek

  • 23. Data: 2019-04-27 10:59:47
    Temat: Re: ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Ja od paru+ lat jestem za zasadą wzajemności z wyjątkami _czasowo_
    > udzielanymi/zatwierdzanymi przez Sejm. Publiczna debata w Sejmie co
    > cztery lata o "wizach asymetrycznych" to minimalna "wdzięczność" na
    > którą USA sobie dawno zasłużyły. Na 460 posłów kilku którzy
    > powiedzą publicznie w takiej debacie "coś barwnego" jest praktycznie
    > gwarantowane.

    Przypomina to zasade ze na złosc rodzicom odmroze sobie uszy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 24. Data: 2019-04-27 12:47:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 09:29, Shrek pisze:

    > Sądzę, że liczba amerykańskich wyborców, która miałaby cokolwiek
    > wspólnego z Europą jest pomijalna.

    Ale to wolny naród i bardzo szybko by się wk...wił, że czegoś nie może.

    > Jest - NATO. Jak otwarcie powiedzą, że mają nas w dupie to pozamiatane.

    Jak nie powiedzą, to też niewiele to pomoże.

    > Węgry - to ten co sprzedał bnacelnika przy zwycięstwie 1:27? ;)

    Rozwiniesz? Bo nie wiem, o czym piszesz.

  • 25. Data: 2019-04-27 13:39:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Przypomina to zasade ze na złosc rodzicom odmroze sobie uszy.

    Kto (się) nie skarży godzi się - logika prawnicza (w praktyce) :-)

    Jak "sojusz" z USA ma opierać się na logice że nam USA wielką łachę robi
    (z litości) to będzie to jedno wielkie śmierdzące gówno a nie sojusz.
    To mają być obopólne korzyści i ustępstwa ("nie całkiem" symetryczne ze
    względu na różnice sił).

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2019-04-27 14:37:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to wolny naród i bardzo szybko by się wk...wił, że czegoś nie może.

    nie wkurwiłby się. Żeby się wkurawić że czegoś mu nie wolno to trzeba
    najpierw wiedzieć że mu nie wolno. A ty wiesz czy do na przykład
    Argentyny są wymagane wizy dla Polaków? Nie wkurwia cię to, że nie
    wiesz, a może trzeba mieć wizę? Bo mnie nie.

    > Rozwiniesz? Bo nie wiem, o czym piszesz.

    Rozwinę - Obran jest takim samym sprzedawczykiem jak każdy inny. Jak
    będzie miał w tym interes to wystawi każdego. O czym przekonał się już
    naczelnik kaczyński (błędnie zresztą sądząc, że jego interes jest
    równoważny racji stanu). Zresztą twój pomysł nie jest nowy -
    istnieje(ło)? coś takiego jak grupa wyszehradzka. Polska była
    nieformalnym? liderem tej grupy. Obecnie wygląda to tak:
    https://www.euractiv.pl/wp-content/uploads/sites/6/2
    019/02/Spotkanie-szef%C3%B3w-rz%C4%85d%C3%B3w-Czech-
    S%C5%82owacji-W%C4%99gier-i-Izraela-w-Jerozolimie-za
    miast-szczytu-V4-%C5%BAr%C3%B3d%C5%82o-twitter-Benja
    mina-Netanjahu-800x450.jpg
    - ktoś kogoś nie ma, ktoś doszedł, spotykają się w korytarzu w hotelu...
    Tyle jesteśmy warci w dyplomacji.

    Shrek

  • 27. Data: 2019-04-27 15:33:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 14:37, Shrek pisze:

> [...]
    > Argentyny są wymagane wizy dla Polaków? Nie wkurwia cię to, że nie
    > wiesz, a może trzeba mieć wizę? Bo mnie nie.

    W USA mieszka sporo polonusów. Na Podhalu nie ma rodziny, która by nie
    miałam krewnych w USA. Myślę, że niespecjalnie masz rację, ale nie mam
    pomysłu, jak Cie przekonać.

> [...]
    mina-Netanjahu-800x450.jpg
    > - ktoś kogoś nie ma, ktoś doszedł, spotykają się w korytarzu w hotelu...

    To fotka ze spotkania Czechów, Słowaków, Węgrów i Izraela. Nie ma
    Polski? Trochę wyrwane z kontekstu. Może miało tam nas nie być. Moim
    zdaniem w Polsce nie za bardzo wiadomo obecnie, z kim rozmawiać. Ktov
    miałby reprezentować Polaków? Nie chcę wchodzić w politykę, ale na
    chwilę obecną przypomina mi to dość mocno sytuację sprzed lat 80-tych.
    Mieliśmy rząd, ale wiodącą osobą był I Sekretarz PZPR. W sumie ów I
    Sekretarz teoretycznie nic nie mógł, a w praktyce wszystko od niego
    zależało.

    Gdy w maju 1972 roku Prezydent USA po raz pierwszy odwiedził Polskę, to
    rozmawiał z ... Edwardem GIERKIEM. 31 maja 1972 roku obydwaj w Urzędzie
    Rady Ministrów podpisują porozumienie o współpracy. Prezesem Rady
    Ministrów był wówczas Jaroszewicz i to raczej chyba on byłby bardziej
    upoważniony do reprezentowania tu Polski.

    Wracając do czasów współczesnych, to niestety wydaje mi się, że wielcy
    tego świata mają świadomość, że osoby formalnie kierujące państwem nie
    są jego faktycznym kierownictwem. Stąd, po prostu z braku należytej
    reprezentacji, nie uczestniczymy w wielu spotkaniach.

  • 28. Data: 2019-04-27 15:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

> [...]
    > robi (z litości) to będzie to jedno wielkie śmierdzące gówno a nie
    > sojusz. To mają być obopólne korzyści i ustępstwa ("nie całkiem"

    Szukasz symetrii... ROTFL
    Symetria jest taka ze my chcemy do nich jezdzic, oni do nas moga
    ewentualnie przyjechac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 29. Data: 2019-04-27 16:06:55
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > To fotka ze spotkania Czechów, Słowaków, Węgrów i Izraela. Nie ma
    > Polski? Trochę wyrwane z kontekstu. Może miało tam nas nie być. Moim
    > zdaniem w Polsce nie za bardzo wiadomo obecnie, z kim rozmawiać.

    to miał być wyjazdowy szczyt grupy wyszehradzkiej w Izraelu, ale po
    wypowiedziach Bibi Netanjahu w Polsce i ministra Katza w Izraelu o
    polskim antysemityzmie wyssanym z mlekiem matki, nie pojechał do Izraela
    nawet prof. Czaputowicz, btw Morawiecki ma w Izraelu ciotkę:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 30. Data: 2019-04-27 18:18:43
    Od: n...@o...pl

    w <5cc45a1c$0$536$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > To fotka ze spotkania Czechów, Słowaków, Węgrów i Izraela. Nie ma
    > Polski? Trochę wyrwane z kontekstu. Może miało tam nas nie być. Moim

    Nie było, bo obraziliśmy się na Żydów.
    Innych też chyba miało nie być, ale uznali że jednak sobie przyjadą, bo nasze
    problemy to nie ich problemy.