  • 11. Data: 2019-04-25 09:30:34
    Temat: Re: ambasada wzywa
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > I do tego jest potrzebna wiza?

    Często niestety tak...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 12. Data: 2019-04-25 13:15:17
    Od: n...@o...pl

    w <5cc05a57$0$531$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > "Ambasada USA wzywa Polaków do masowego składania wniosków wizowych.
    > Cel? Zniesienie wiz "

    Chyba chcą zarobić rzutem na taśmę :)

    Amerykanie będą potrzebować wiz, by wjechać m.in. do Polski. To efekt polityki
    Unii

    Amerykanie już niedługo będą musieli zapomnieć o podróżach do Europy bez wiz -
    donosi CNN. W piątek Unia Europejska ogłosiła, że obywatele Stanów
    Zjednoczonych od 2021 roku będą musieli wystąpić o płatne zezwolenie, by
    wjechać na teren krajów Strefy Schengen, w tym Polski.

    CNN podkreśla, że kwestia wiz i zezwoleń na wjazd stanowi przedmiot sporu
    między Stanami Zjednoczonymi i UE. Parlamentu Europejski i Komisja Europejska
    nalegały, by rząd USA zniósł wizy dla mieszkańców pięciu krajów: Bułgarii,
    Chorwacji, Polski, Rumunii i Cypru. Jak podkreślano, to jedyne państwa UE,
    których obywatele muszą ubiegać się o wizy, by móc przekroczyć granicę Stanów
    Zjednoczonych.

    W 2016 roku Komisja Europejska wezwała USA do zagwarantowania mieszkańcom tych
    pięciu krajów takiego samego statusu, jakim cieszą się obywatele innych państw
    Wspólnoty. W zamian KE chciała zagwarantować obywatelom USA możliwość dalszych
    podróży na teren Strefy Schengen bez wiz. Ponieważ nie osiągnięto porozumienia,
    w czerwcu 2018 roku Parlament Europejski zagłosował za wprowadzeniem wiz dla
    obywateli USA.

  • 13. Data: 2019-04-25 16:32:13
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 14:43, J.F. pisze:
    > Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy :-P

    Zdaje się, że dalej Imigration Officer będzie mógł nawet człowieka z
    wizą zawrócić, bo tak i już, więc czy wizy będą, czy nie, to i tak na
    lotnisku stres.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2019-04-25 17:00:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >Zdaje się, że dalej Imigration Officer będzie mógł nawet człowieka z
    >wizą zawrócić,

    Pewnie tak, bo oni taki maja system.

    >bo tak i już, więc czy wizy będą, czy nie, to i tak na lotnisku
    >stres.

    I kto wie, czy nie wiekszy ... bo Immigration lepiej traktuje tych, co
    wizy nie potrzebuja czy gorzej niz tych, co wizy z ambasady maja ?

    Ale przynajmniej nie bede placil i plaszczyl sie w ambasadzie :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-04-26 06:56:04
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ludzkie pany, a przecież mogliby zabić taserem jak w Kanadzie.
    W Kanadzie nie było niewolnictwa, a w US człowiek sztuka jedna niewolnik był zbyt
    cenny księgowo.

    -----

  • 16. Data: 2019-04-26 16:22:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.04.2019 o 14:43, J.F. pisze:

    > "Ambasada USA wzywa Polaków do masowego składania wniosków wizowych.
    > Cel? Zniesienie wiz "

    Przyznam, że tok rozumowania w tym wypadku mnie przerasta. Nie wybieram
    się do USA. Nie wybieram, bo daleko, drogo, a po za tym z zasady nie
    bywam tam, gdzie nie jestem mile widziany. Skoro USA tak sie obawia
    mojej osoby, że aż musi mnie prześwietlić, to mogę przecież jechać do
    wielu innych krajów, gdzie jest równie pięknie.

    > No coz, przepisy amerykanskie sa w miare proste, jak im/nam sie uda
    > zejsc ponizej 3% odmow, to reszta pojdzie z automatu.

    To niech sobie zmienią przepisy, jeśli doszli do wniosku, ze są złe.

    > Tylko czemu odczuwam jakis opor przed zainwestowaniem w te sluszna
    > sprawe $160 ? Polece tam sobie, jak juz zniosa wizy :-P

    I słusznie!

    > mam nadzieje, ze nie chodzi o podreperowanie budzetu ambasady ? :-)
    > O ile zniosa, bo Schengen staje okoniem
    > https://www.wprost.pl/kraj/10197725/amerykanie-beda-
    potrzebowac-wiz-by-wjechac-min-do-polski-to-efekt-po
    lityki-unii.html

    dochodzimy do sedna sprawy. Mim zdaniem w wypadku WIZ powinna
    obowiązywać zasada wzajemności.

  • 17. Data: 2019-04-26 17:11:50
    Temat: Re: ambasada wzywa (do płacenia za więcej wiz USA)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 24.04.2019 o 14:43, J.F. pisze:
    [...]
    potrzebowac-wiz-by-wjechac-min-do-polski-to-efekt-po
    lityki-unii.html

    > I dochodzimy do sedna sprawy. Mim zdaniem w wypadku WIZ powinna
    > obowiązywać zasada wzajemności.

    Ja od paru+ lat jestem za zasadą wzajemności z wyjątkami _czasowo_
    udzielanymi/zatwierdzanymi przez Sejm. Publiczna debata w Sejmie co
    cztery lata o "wizach asymetrycznych" to minimalna "wdzięczność" na
    którą USA sobie dawno zasłużyły. Na 460 posłów kilku którzy powiedzą
    publicznie w takiej debacie "coś barwnego" jest praktycznie gwarantowane.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2019-04-26 20:46:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Przyznam, że tok rozumowania w tym wypadku mnie przerasta. Nie
    >wybieram
    >się do USA. Nie wybieram, bo daleko, drogo, a po za tym z zasady nie

    Akurat chyba relatywnie tanio, w porownaniu do innych pieknych acz
    odleglych miejsc.

> [...]
    >wielu innych krajów, gdzie jest równie pięknie.

    >To niech sobie zmienią przepisy, jeśli doszli do wniosku, ze są złe.

    Alez moga uwazac, ze te przepisy sa dobre.
    Dalej moga sobie uwazac, ze dobrze byloby tych Polakow wpuscic, ale
    dla jednego kraju lepiej nie robic wyjatkow, szczegolnie, ze lada
    moment sami osiagniemy odpowiedni prog.

    potrzebowac-wiz-by-wjechac-min-do-polski-to-efekt-po
    lityki-unii.html

    >I dochodzimy do sedna sprawy. Mim zdaniem w wypadku WIZ powinna
    >obowiązywać zasada wzajemności.

    Ogolnie masz racje, ale wiesz ... im na nas nie zalezy, my niestety
    nie mozemy tego powiedziec :-)

    Wiec moze lepiej robic dobra mine i podkreslac, ze liczymy na zasade
    wzajemnosci w najblizszym czasie :-)

    Na to sie bodajze jeszcze naklada specyfika USA - prezydent odpowiada
    naszemu premierowi, rzadzi krajem, ale zgodnie z ustawami (ha, ha),
    ten 3% nakladaja ustawy i prezydent nie moze tego obejsc, nawet jak
    bardzo chce.

    A Trump akurat to chyba niespecjalnie chce :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-04-26 21:23:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2019 o 20:46, J.F. pisze:

> [...]
    > Dalej moga sobie uwazac, ze dobrze byloby tych Polakow wpuscic, ale dla
    > jednego kraju lepiej nie robic wyjatkow, szczegolnie, ze lada moment

    Sądzę, że jak wyborca amerykański się dowie, że musi zapłacić za wizę do
    Europy, to oni ten próg osiągną błyskawicznie. Natomiast ja bym - moze i
    ze złośliwości i swawoli - ze zniesieniem wiz dla amerykanów poczekał
    tyle, ile oni czekali ze zniesieniem dla nas.

> [...]
    > bardzo chce.
    > A Trump akurat to chyba niespecjalnie chce :-)

    USA nie są dla nas żadnym partnerem. Oni zbyt duzi by się z nami liczyć.
    My zbyt mali, by liczyć na to, że oni kiwną palcem w naszym interesie,
    jeśli nie będzie to im po prostu na rękę. Dlatego bardziej bym liczył na
    sojusz z Słowacją, Czechami, Litwą, Węgrami czy nawet Ukrainą. Bo mamy
    wrogów, przed którymi wspólnie możemy się obronić, a osobno nie.

  • 20. Data: 2019-04-26 22:20:08
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    lityki-unii.html

    > dochodzimy do sedna sprawy. Mim zdaniem w wypadku WIZ powinna

    Taki to już poddańczy jest ten nasz KRAJ.
    Najpierw "ucierał dupy" ZSRR, a teraz Ameryce. Nigdy już chyba nie
    będziemy wolni i niezależni. Aha, jeszcze ten podskakujący kurdupel
    Macaron doszedł.
    Pamiętam, że kiedyś, za komuny pewna grupa ludzi dostała od Ambasady
    Amerykańskiej zaproszenia dla rodziców z dziećmi na obejrzenie filmów
    (co prawda gównianych), ale jacy wszyscy podnieceni byliśmy i dumni, że
    idziemy do Ambasady. Wszystkich bez wyjątku dokładnie przed bramka
    zrewidowaki i trzeba było wszystko wyciągac z torebek. Ale za to jakie
    krzesła mieli tam wygodne, Normalne, plastikowe, a tak wygodne, ze nawet
    nie sposób tego opisać. U nas takich krzeseł nie było i chyba nie ma do
    tej pory.

    --
    animka