    Subject: Re: ambasada wzywa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 27 Apr 2019 15:33:16 +0200

    W dniu 27.04.2019 o 14:37, Shrek pisze:

    > nie wkurwiłby się. Żeby się wkurawić że czegoś mu nie wolno to trzeba
    > najpierw wiedzieć że mu nie wolno. A ty wiesz czy do na przykład
    > Argentyny są wymagane wizy dla Polaków? Nie wkurwia cię to, że nie
    > wiesz, a może trzeba mieć wizę? Bo mnie nie.

    W USA mieszka sporo polonusów. Na Podhalu nie ma rodziny, która by nie
    miałam krewnych w USA. Myślę, że niespecjalnie masz rację, ale nie mam
    pomysłu, jak Cie przekonać.

    > Rozwinę - Obran jest takim samym sprzedawczykiem jak każdy inny. Jak
    > będzie miał w tym interes to wystawi każdego. O czym przekonał się już
    > naczelnik kaczyński (błędnie zresztą sądząc, że jego interes jest
    > równoważny racji stanu). Zresztą twój pomysł nie jest nowy -
    > istnieje(ło)? coś takiego jak grupa wyszehradzka. Polska była
    > nieformalnym? liderem tej grupy. Obecnie wygląda to tak:
    > https://www.euractiv.pl/wp-content/uploads/sites/6/2
    019/02/Spotkanie-szef%C3%B3w-rz%C4%85d%C3%B3w-Czech-
    S%C5%82owacji-W%C4%99gier-i-Izraela-w-Jerozolimie-za
    miast-szczytu-V4-%C5%BAr%C3%B3d%C5%82o-twitter-Benja
    mina-Netanjahu-800x450.jpg
    > - ktoś kogoś nie ma, ktoś doszedł, spotykają się w korytarzu w hotelu...
    > Tyle jesteśmy warci w dyplomacji.

    To fotka ze spotkania Czechów, Słowaków, Węgrów i Izraela. Nie ma
    Polski? Trochę wyrwane z kontekstu. Może miało tam nas nie być. Moim
    zdaniem w Polsce nie za bardzo wiadomo obecnie, z kim rozmawiać. Ktov
    miałby reprezentować Polaków? Nie chcę wchodzić w politykę, ale na
    chwilę obecną przypomina mi to dość mocno sytuację sprzed lat 80-tych.
    Mieliśmy rząd, ale wiodącą osobą był I Sekretarz PZPR. W sumie ów I
    Sekretarz teoretycznie nic nie mógł, a w praktyce wszystko od niego
    zależało.

    Gdy w maju 1972 roku Prezydent USA po raz pierwszy odwiedził Polskę, to
    rozmawiał z ... Edwardem GIERKIEM. 31 maja 1972 roku obydwaj w Urzędzie
    Rady Ministrów podpisują porozumienie o współpracy. Prezesem Rady
    Ministrów był wówczas Jaroszewicz i to raczej chyba on byłby bardziej
    upoważniony do reprezentowania tu Polski.

    Wracając do czasów współczesnych, to niestety wydaje mi się, że wielcy
    tego świata mają świadomość, że osoby formalnie kierujące państwem nie
    są jego faktycznym kierownictwem. Stąd, po prostu z braku należytej
    reprezentacji, nie uczestniczymy w wielu spotkaniach.