  • 1. Data: 2005-08-27 21:37:58
    Temat: alimenty
    Od: "Sarna" <G...@V...net>

    Witam,
    Poraz pierwszy na tej grupie.Nie znam sie zupelnie na prawie, a zwlaszcza
    na alimentach, pisze w sprawie znajomej, ktora jest ok. 10 lat po rozwodzie
    i ma dwie nastoletnie corki na utrzymaniu.Sprawa jest taka, ze jej byly maz
    siedzial w wiezieniu a ona dostawala na dzieci jakies 300 zl. z funduszu
    ...Od jakiegos czasu on znalazl prace na stale za granica ale niestety nie
    poczuwa sie do dobrowolnego lozenia na dzieci. Pytanie; Czy mozna
    wyegzekfowac sadownie jakies dodatkowe pieniadze od niego i ewentualnie na
    jaka kwote mozna liczyc. Czy jest jakas kwota standardowa krajowa, czy sa
    brane pod uwage jego zarobki?
    Z gory dziekuje za odpowiedz

    pozd.
    Sarna

  • 2. Data: 2005-08-28 08:08:55
    Temat: Re: alimenty
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Sarna" <G...@V...net> napisał w wiadomości
    s.net...
    Pytanie; Czy mozna
    > wyegzekfowac sadownie jakies dodatkowe pieniadze od niego i ewentualnie na
    > jaka kwote mozna liczyc. Czy jest jakas kwota standardowa krajowa, czy sa

    Mozna wniesc o zasadzenie alimentow na rzecz dzieci... i siebie jezeli
    rozwod nastapil z wylacznej winy bylego malzonka.
    Wysokosc alimentow ustala sad.

    Po9zdrawiam Maver

  • 3. Data: 2005-08-28 12:14:13
    Od: "Sarna" <G...@V...net>

    "Maverick31" <m...@o...pl> wrote in message

    > Mozna wniesc o zasadzenie alimentow na rzecz dzieci... i siebie jezeli
    > rozwod nastapil z wylacznej winy bylego malzonka.
    > Wysokosc alimentow ustala sad.

    czy to znacza, ze jezeli rozwod byl polubowny, czyli byl bez obarczania wina
    malzonka, to nic sie nie wskora?

  • 4. Data: 2005-08-29 09:57:50
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Sarna" <G...@V...net> napisał w wiadomości
    .net...

    > "Maverick31" <m...@o...pl> wrote in message

    > czy to znacza, ze jezeli rozwod byl polubowny, czyli byl bez obarczania
    > wina malzonka, to nic sie nie wskora?

    Na dzieci zawsze przysluguje renta alimentacyjna, ktorej wysokosc ustala
    sad.

    Jezeli sad uznal malzonka winnym rozkladu pozycia to alimenty naleza sie
    rowniez tobie.
    Pozdr. Maver

  • 5. Data: 2005-08-29 21:02:10
    Od: "Sarna" <G...@V...net>

    > Jezeli sad uznal malzonka winnym rozkladu pozycia to alimenty naleza sie
    > rowniez tobie.
    Nie, nie mnie, ale dzieki za odpowiedz. ;-)
    sarna