  • 1. Data: 2005-08-28 06:02:52
    Temat: wwoz sprzetu fot. a legitymacja celna
    Od: "Justyna Szymanek" <m...@p...onet.pl>

    witajcie,

    wiem ze przy okazaniu legitymacji pracowniczej na granicy (a raczej na
    Okeciu, gdyz o Stany Zj. chodzi) mozna bez przeszkod wwiezc wiecej sprzetu
    fotograficznego.

    czy mozna natomiast przywiezc sprzet DLA dziennikarza? tzn. oswiadczam przy
    odprawie celnej ze mam sprzet ktory odbierze konkretny dziennikarz?

    z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-08-28 12:02:14
    Temat: Re: wwoz sprzetu fot. a legitymacja celna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <derk27$pqf$1@news.onet.pl>, Justyna Szymanek wrote:
    > wiem ze przy okazaniu legitymacji pracowniczej na granicy (a raczej na
    > Okeciu, gdyz o Stany Zj. chodzi) mozna bez przeszkod wwiezc wiecej sprzetu
    > fotograficznego.

    A wiesz może na jakiej podstawie, bo jeśli chodzi o te prawne, to MSZ nie
    ma dla takiego ulgowego traktowania żadnej. Można co najwyżej liczyć na
    logiczny pomyślunek celnika, czyli zakwalifikowanie klamotów jako narzędzi
    związanych z wykonywanym zawodem. Formalnie, możesz się spodziewać, że
    staniesz przed koniecznością udowodnienia zakupu w Polsce lub wewnątrz
    strefy UE (lub opłacenia cła).

    Nb. może mi ktos powiedziec jaki jest okres wymagalności takiego dowodu?
    Np. kupiłem aparat powiedzmy 5 lat temu, celnik mnie prosi o udowodnienie
    faktu kupienia w Polsce, ale ja już nie mam rachunku. Ile lat powinienem
    przechowywać podobną dokumentację?

    --
    Marcin