  • 1. Data: 2005-08-27 19:32:34
    Temat: [pieniactwo] urzad stanu cywilnego i oplata za filmowanie we wlasnymzakresie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Czy urzad stanu cyiwlnego moze zabronic filmowania wlasna kamera slubu i w
    zamian za odstapienie od zakazu
    zadac 200 zl ?

    P.

  • 2. Data: 2005-08-27 20:17:10
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Przemek R... wyskrobał(a):
    > Czy urzad stanu cyiwlnego moze zabronic filmowania wlasna kamera slubu i w
    > zamian za odstapienie od zakazu
    > zadac 200 zl ?

    Żeby urzędnik w trakcie wykonywania swoich psich obowiązków żądał haraczu za
    udzielenie "łaski filmowania"? Szczyt wszystkiego! A dlaczego 200 zł? Czy ta
    kwota ma oparcie w jakimś akcie prawa powszechnie obowiązującego? Czy USC
    wystawi rachunek za "wydanie decyzji o odstąpieniu od zakazu filmowania
    ceremonii ślubnej"? No chce w łapę i tyle na mój gust...

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-08-28 05:01:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:deqf4v$52$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy urząd stanu cywilnego może zabronić filmowania własna kamera
    ślubu i w
    > zamian za odstąpienie od zakazu
    > zadąć 200 zł ?

    Nie może. Co więcej w tym wypadku może to być przejaw korupcji moim
    zdaniem, albowiem urzędnik rząd pieniędzy w związku z piastowanym
    stanowiskiem. W jaki sposób ma być uiszczane to 200 zł (w kasie
    Urzędu) i czy czasem nie jest to związane z tym, ze z Urzędem umowę o
    współpracy ma jeden służy kamerzysta?

  • 4. Data: 2005-08-28 08:42:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > stanowiskiem. W jaki sposób ma być uiszczane to 200 zł (w kasie
    > Urzędu) i czy czasem nie jest to związane z tym, ze z Urzędem umowę o

    uiszczane ma byc oficjalnie, bylem wczoraj w szoku gdy sie dowiedzialem ze
    krecic nie moge, gdyby to byl moj slub
    to bym nie odpuscil ale nie chcialem rodzinie nieprzyjemnosci robic.

    P.

  • 5. Data: 2005-08-28 08:48:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:derte2$qua$1@inews.gazeta.pl...

    > uiszczane ma byc oficjalnie, bylem wczoraj w szoku gdy sie dowiedzialem ze
    > krecic nie moge, gdyby to byl moj slub
    > to bym nie odpuscil ale nie chcialem rodzinie nieprzyjemnosci robic.

    ps

    a czy gdyby mial jeden kamerzysta znimi umowe to bylo by legalne zabranianie
    filmowac?

  • 6. Data: 2005-08-28 11:15:47
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Przemek R... wyskrobał(a):

    > ps
    >
    > a czy gdyby mial jeden kamerzysta znimi umowe to bylo by legalne
    > zabranianie filmowac?

    Moim zdaniem absolutnie nie! Porównaj wątki dotyczące legalności nagrywania
    rozmów z urzędnikami, które były często na grupie. Kierownik USC jest
    urzędnikiem i udziela ślubu w ramach swoich obowiązków - jest w pracy, a
    urząd jest miejscem publicznym. Na Twoim miejscu kazałbym powołać się mu na
    coś konkretniejszego niż jego "widzimisie" wiedząc, że nic takiego nie
    istnieje i USC nic nie może zrobić by wyegzekwować te 200 zł opłaty.

    Mechanizm tutaj jest wyjątkowo skurwielski, bo koleś wie, że działa w
    sytuacji kiedy petenci są niejako pod murem i zrobią wiele, żeby ceremonia
    przebiegała bez problemu. A jak on np. nie będzie chciał udzielić ślubu, bo
    ktoś filmuje bez uiszczenia lewej opłaty to ślub skopany, a kierownikowi USC
    nwet w przypadku ewentualnej późniejszej skargi niewiele się stanie. Tak
    więc ludzie zapewne płacą i nie zastanawiają się nad sensownością płacenia
    tych 200 zł.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2005-08-28 12:31:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > kierownikowi USC nwet w przypadku ewentualnej późniejszej skargi niewiele
    > się stanie. Tak więc ludzie zapewne płacą i nie zastanawiają się nad

    a jezeli sluby odbywaja sie w innym miejscu niz usc, np w muzeum (palac
    opatow w gdansku oliwie)
    - jeden dzien w miesiacu 16 ceremoni - ten sam czlowiek co w placowce usc
    udziela slubu.
    Wtedy moga zakazac?

    P.

  • 8. Data: 2005-08-28 14:06:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:desaqt$fps$1@inews.gazeta.pl...

    > a jeżeli sluby odbywaja sie w innym miejscu niz usc, np w muzeum
    (palac
    > opatow w gdansku oliwie)
    > - jeden dzien w miesiacu 16 ceremoni - ten sam czlowiek co w
    placowce usc
    > udziela slubu.
    > Wtedy moga zakazac?

    Moim zdaniem nie. Generalnie nie można zabronić utrwalenia czegoś, co
    się samemu ogląda. Wyjątki są ujęte w ustawie o ochronie informacji
    niejawnych, ale to w tym wypadku nie ma zastosowania.

  • 9. Data: 2005-08-28 14:43:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:desgcn$4db$1@inews.gazeta.pl...

    > Moim zdaniem nie. Generalnie nie można zabronić utrwalenia czegoś, co
    > się samemu ogląda. Wyjątki są ujęte w ustawie o ochronie informacji
    > niejawnych, ale to w tym wypadku nie ma zastosowania.

    No to wyobraźmy sobie, że w trakcie ślubu (w USC lub w kościele)
    czterdziestu kamerzystów-amatorów zaczyna utrwalać...
    Nie wiem jak w urzędach, ale np. w kościołach przy okacji I Komunii często
    jest najmowany jeden kamerzysta i jeden fotograf którzy pracują dla
    wszystkich i nikomu więcej nie wolno fotografować aby nie wprowadzać
    zamętu. Chyba ma to sens?

    Alek

  • 10. Data: 2005-08-28 15:49:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jest najmowany jeden kamerzysta i jeden fotograf którzy pracują dla
    > wszystkich i nikomu więcej nie wolno fotografować aby nie wprowadzać

    3 miesiace temu bylem na slubie cywilnym w budynku usc i jakos nei bylo
    problemu gdy 5 osob filmowalo
    ceremonie.

    P.