    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje [Jak już jest w SEJMIE Chanuka to kiedy będzie
    Ramadan?]
    Date: Tue, 12 Dec 2023 23:14:17 +0100

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > A w Knesecie żłóbek/choinka?

    Izrael jest państwem w praktyce "znacząco wyznaniowym" IMHO.
    Mają prawo Żydów do "powrotu" określone po wyznaniu a nie po rodzicach
    patrz sprawa z ichniego Sądu Najwyższego potwierdzająca odmowę prawa do
    powrotu ocalałego z Holocaustu co zmienił wiarę i został zakonnikiem
    karmelitanem [A]. [Został obywatelem w _zwykłym_ trybie]
    Wiec po Izraelskie standardy w tej kwestii IMHO na kolana raczej nie
    powalą i ja się na nich wzorować nie mam najmniejszego zamiaru.

    W Polsce w praktyce katolicy dominują liczebnie ale przynajmniej wypada
    w miarę udawać szczególnie w sprawach religii z mniejszą ilością
    wyznawców.

    Zresztą sama choinka jest symbolem "religijnawym".
    Sama w sobie w praktyce religijna jest tylko troszkę.
    Złóbek to już całkiem co innego.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Rufeisen

    --
    A. Filip