  • 11. Data: 2023-12-13 10:52:58
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 12 Dec 2023 18:22:43 +0100, nadir napisał(a):

    > Nieźle kogoś w tym Sejmie pojebało, Ramadan też będą świętować?

    Opłatek jakimś cudem będzie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2023-12-13 13:29:36
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [Jak już jest w SEJMIE Chanuka to kiedy będzie Ramadan?]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 23:14:17 +0100, A. Filip wrote:

> [...]
    > Mają prawo Żydów do "powrotu" określone po wyznaniu a nie po rodzicach
    > patrz sprawa z ichniego Sądu Najwyższego potwierdzająca odmowę prawa do
    > powrotu ocalałego z Holocaustu co zmienił wiarę i został zakonnikiem
    > karmelitanem [A]. [Został obywatelem w _zwykłym_ trybie]
    > Wiec po Izraelskie standardy w tej kwestii IMHO na kolana raczej nie
    > powalą i ja się na nich wzorować nie mam najmniejszego zamiaru.
    >
    > W Polsce w praktyce katolicy dominują liczebnie ale przynajmniej wypada
    > w miarę udawać szczególnie w sprawach religii z mniejszą ilością

    A podobno uczniow na lekcjach religii coraz mniej.
    U znajomego w technikum dwóch chodzi z calej klasy ...

    > Zresztą sama choinka jest symbolem "religijnawym".
    > Sama w sobie w praktyce religijna jest tylko troszkę.

    A świecznik i świece?

    > [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Rufeisen

    Czyli tak nie całkiem z tym obywatelstwem w/g wyznania - jak widac
    można bez, tylko trzeba dobrze wniosek wypełnić :-)

    Ale to dawno temu było, znam ciekawszą historię, młodszą,
    a teraz jest podobno jeszcze inaczej, nazjezdzało sie Żydów z Rosji
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-12-13 13:35:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 12 Dec 2023 18:22:43 +0100, nadir napisał(a):

    > No i dobrze zrobił Braun.

    Nie pytam, czemu nie podpalił krzyża, który bez żadnego trybu wisi na sali
    sejmowej, ale przy okazji uderzył kobietę i skierował dyszę gaśnicy w jej
    twarz.
    Możesz być dumny ze swego reprezentanta w parlamencie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2023-12-13 13:57:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Z tego co wynalazłem dokument w internecie

    https://www.sejm.gov.pl/kancelaria/ZMS2008001-ujed9.
    pdf

    o wchodzeniu do Sejmu, to aby wejść obserwować obrady, trzeba zgłosić
    taką chęć odpowiednio wcześniej i można się poruszać tylko w określonych
    obszarach lub bez ograniczeń.
    Poseł może zaprosić osoby, ale wtedy poseł bierze odpowiedzialność za
    osoby które zaprosił.

    Oczywiście Marszałek Sejmu może zapraszać osoby jakie tylko chce.

    Pytanie: kto zaprosił te osoby ze świecznikiem? Podobno wcześniej też te
    osoby były zapraszane. Kto je zapraszał?

  • 15. Data: 2023-12-13 14:26:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Dec 2023 13:57:21 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie: kto zaprosił te osoby ze świecznikiem? Podobno wcześniej też te
    > osoby były zapraszane. Kto je zapraszał?

    Marszałek?
    To zorganizowana impreza była - goscie, gospodarze, telewizja,
    przemówienia, bankiecik.

    Pytanie tylko, czy sekretariat przypomniał marszałkowi, ze jest taka
    świecka tradycja i wypada zaprosić, czy ambasador sam się wprosił ..

    mogł to jeszcze stary Sejm uzgodnić, ale zawsze jest kiedys pierwszy
    raz :-)

    Ale skoro tak, to gdzies powinna być informacja o planowanym
    wydarzeniu ... kto znajdzie?

    J.

  • 16. Data: 2023-12-13 14:45:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Dec 2023 13:57:21 +0100, Krzysztof 'kw1618' napisał(a):

    > Pytanie: kto zaprosił te osoby ze świecznikiem? Podobno wcześniej też te
    > osoby były zapraszane. Kto je zapraszał?

    Obsługa googlarki to prawdziwa katorga:
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,305
    01746,grzegorz-braun-ugasil-swiece-ale-nie-swiateczn
    y-entuzjazm-zydow.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2023-12-13 15:38:24
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Krzyz jest na stałe, menora na chwile i gdzies w kuluarach.

    Najgłośniej wydzierają się lewaki/judeopoloniki ci od rozdziału państwa od kościoła.

    cyt.
    cyt.
    9-V-2022 p.Irena Zemliana oblała czerwoną farbą p.Sergiusza Andrejewa, ambasadora ...
    Prokuratura umorzyła sprawę
    WCzc.Grzegorz Braun zgasił 9 hanukowych świec .... Co zrobi prokuratura?

    Ciekawe czy i tym razem prokuratura umorzy?

  • 18. Data: 2023-12-13 15:59:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Alojzy Gąska <g...@g...com> pisze:

> [...]
    > WCzc.Grzegorz Braun zgasił 9 hanukowych świec .... Co zrobi prokuratura?
    >
    > Ciekawe czy i tym razem prokuratura umorzy?

    <ironia> No przecież każde dziecko wie że świece Chanukowe mają status
    nad-dyplomatyczny. </ironia>

    Ambasadora Rosji lubić nie trzeba ale dopóki jest oficjalnie uznanym
    przez RP3 ambasadorem powinien podlegać ochronie.
    Czyli *według mnie* : umorzenie sprawy było głupotą, zaś wysokość kary
    to zupełnie odrębna kwestia => IMHO grzywna + zawiasy.

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2023-12-13 16:23:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.12.2023 o 15:38, Alojzy Gąska pisze:

    > Najgłośniej wydzierają się lewaki/judeopoloniki ci od rozdziału państwa od
    kościoła.

    Sejm powinien być wolny od religii. Czego nie rozumiesz?
    Religianci nie mieliby powodów do toczenia swoich wojenek religijnych na
    terenie sejmu.

    > cyt.
    > cyt.
    > 9-V-2022 p.Irena Zemliana oblała czerwoną farbą p.Sergiusza Andrejewa, ambasadora
    ... Prokuratura umorzyła sprawę

    Został oblany za swoje przekonania religijne? Co ma piernik do wiatraka?

    Dziwnymi ścieżkami podążają prawackie "przemyślenia"...

    > WCzc.Grzegorz Braun zgasił 9 hanukowych świec .... Co zrobi prokuratura?

    https://wyborcza.pl/7,75398,24353855,grzegorz-braun-
    na-zdjeciach-z-podejrzewanym-o-szpiegostwo-rosjanine
    m.html

    > Ciekawe czy i tym razem prokuratura umorzy?

    Oby nie. I oby poskrobała głębiej.
    Oprócz zasięgnięcia opinii u psychiatry.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 20. Data: 2023-12-13 16:50:14
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Kviat napisał(a):

    > https://wygrzegorz-braun-na-zdjeciach-z-podejrzewany
    m-o-szpiegostwo-rosjaninem.html

    Pfff.

    Przez kilka lat bywa gościem w domu Tuska. O tych wizytach na bieżąco informuje
    oficera prowadzącego. Ruser jest wówczas zarejestrowany jako tajny współpracownik
    Ministerstwa Bezpieczeństwa Państwowego NRD, czyli niesławnej STASI
    https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/aparat-bezp
    ieczenstwa/34843,Pod-okiem-Henryka-STASI.html

    Tak że tak.