  • 21. Data: 2018-05-17 21:20:40
    Temat: Re: Zrzeczenie się dziedziczenia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-17 o 21:12, Kris pisze:

    > Generalnie masz pomysł po co sądowi informacja czy dzieci "przyjeły czy
    odrzuciły.."? Bo i nie bardzo miały co przyjmować lub odrzucać przeciez

    Możliwe, że sąd działa automatycznie - najpierw pyta, a potem myśli. A
    zrzekanie się spadku to rzadsza sytuacja niż odrzucanie.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2018-05-17 21:45:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-05-18 o 21:07, Kris pisze:

    > Dzieci siostry sa pelnoletnie i teoretycznie że dziedziczą(bo mama się zrzekła
    dziedziczenia) nie musiały wiedzieć juz w dniu smierci brata mamy

    Jeśli nie ma dowodu na to, że o decyzji mamy wiedziały, no to można
    uznać, ę dalej nie wiedzą.

  • 23. Data: 2018-05-17 21:45:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-05-18 o 20:29, Liwiusz pisze:

    > Podstawa prawna?

    Porypało mi się. Sąd rodzinny musi spadek odrzucić ewentualnie.

  • 24. Data: 2018-05-18 03:22:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Apropos, interesujący art. w Rzepie z zeszłego tygodnia:
    http://www.rp.pl/Spadki-i-darowizny/305099917-Jak-od
    rzucic-spadek.html

    Trochę inna sytuacja bo zamieszanie wprowadził testament, ale warto
    wiedzieć.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2018-05-18 08:33:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2018 20:25:27 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Przy czym na szczęście pod pewnego momentu z dobrodziejstwem inwentarza

    Nie wiemy z kiedy sprawa ... miejmy nadzieje, ze w miare nowa.

    Tylko jak to juz bylo tlumaczone - przed komornikiem to nie calkiem
    zabezpiecza ...

    J.

  • 26. Data: 2018-05-18 08:38:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 08:33:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie wiemy z kiedy sprawa ... miejmy nadzieje, ze w miare nowa.

    Bez znaczenia w kwesti zrzeczenia się dziedziczenia

    > Tylko jak to juz bylo tlumaczone - przed komornikiem to nie calkiem
    > zabezpiecza ...
    Rozwiń proszę.

  • 27. Data: 2018-05-18 10:37:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 21:20:42 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Możliwe, że sąd działa automatycznie - najpierw pyta, a potem myśli. A
    > zrzekanie się spadku to rzadsza sytuacja niż odrzucanie.

    Polazł dzisiaj teściu do sądu i gadał z sędzia który ta sprawę prowadzi
    Pyta go po co te oświadczenie skoro teściowa zrzekła się dziedziczenia
    Sądzie jakby nie odróżniał zrzeczenia się dziedziczenia od odrzucenia spadku bo
    dłuższą chwilę nawijał teściowi ze pomimo zrzeczenia się dziedziczenia to spadek
    przechodzi na dzieci
    Teściu do mnie przedzwonił i mówi jaka była rozmowa, poprosiłem go aby powiedział
    sędziemu o art 1049kc. Porozmawiał ponownie z sędzia i ponoć zadziałało;)
    Ale odpowiedzieć na swoje pismo(podać dane dzieci i czy przyjęły/odrzuciły spadek) i
    tak kazał.

  • 28. Data: 2018-05-18 11:30:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >i ponoć zadziałało;)
    >Ale odpowiedzieć na swoje pismo(podać dane dzieci i czy

    Jest żądanie, musi być odpowiedz, bo inaczej kara.

    Pozostaje byc wrednym, poczekac do konca terminu i napisac "odrzucily
    z mocy ustawy".

    A moze "nie podlegaja z mocy ustawy" ?

    J.

  • 29. Data: 2018-05-18 12:25:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 11:30:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Pozostaje byc wrednym, poczekac do konca terminu i napisac "odrzucily
    > z mocy ustawy".

    Nie odrzuciły przecież

    > A moze "nie podlegaja z mocy ustawy" ?

    Sąd pyta czy "Pani dzieci składały oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku"
    wiec odpowiedz będzie że nie składały

  • 30. Data: 2018-05-19 07:10:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 19:43:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    Z tego co się zorientowałem wszyscy zainteresowani zrzekli się dziedziczenia
    Kto będzie spadkobiercą?
    Gmina? Czy nikt?