  • 11. Data: 2018-05-17 20:57:19
    Temat: Re: Zrzeczenie się dziedziczenia
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 May 2018 20:06:16 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Skoro siostra by dziedziczyła, to po zrzeknięciu się spadkobrania lub po
    > odrzuceniu spadku dziedziczą jej dzieci.

    A jeśli są niepełnoletni lub niezdolni do czynności prawnych?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-05-17 20:58:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A jeśli są niepełnoletni lub niezdolni do czynności prawnych?

    Mają swoich opiekunów, którzy za zgodą sądu mogą odrzucić spadek. W
    najgorszym przypadku dziedziczą z dobrodziejstwem inwentarza.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-05-17 21:02:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 20:06:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Skoro siostra by dziedziczyła, to po zrzeknięciu się spadkobrania lub po
    > odrzuceniu spadku dziedziczą jej dzieci.

    A z at 1048 par 2 nie wynika inaczej

  • 14. Data: 2018-05-17 21:03:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 21:02:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A z at 1048 par 2 nie wynika inaczej
    Korekta:
    1049

  • 15. Data: 2018-05-17 21:05:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-17 o 21:03, Kris pisze:

    > Korekta:
    > 1049

    Rzeczywiście, wygląda na to, że masz rację :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2018-05-17 21:07:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 20:56:54 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Od daty dowiedzenia się przez nich o swoim spadkobraniu, przy czym
    > podejrzewam, że w takim przypadku dotyczy to ich opiekunów ustawowych.
    > Czyli do dnia śmierci, bo od tego dnia siostra wie, że dzieci dziedziczą.

    Dzieci siostry sa pelnoletnie i teoretycznie że dziedziczą(bo mama się zrzekła
    dziedziczenia) nie musiały wiedzieć juz w dniu smierci brata mamy

  • 17. Data: 2018-05-17 21:10:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 21:06:00 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Rzeczywiście, wygląda na to, że masz rację :)

    Zastanawia mnie tylko ten fragment:
    "których obejmuje zrzeczenie się dziedziczenia"
    Siostra się zrzekała w momencie jak jej dzieci były pełnoletnie więc czy tu kruczka
    jakiegos nie ma

  • 18. Data: 2018-05-17 21:11:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-17 o 21:10, Kris pisze:

    > Zastanawia mnie tylko ten fragment:
    > "których obejmuje zrzeczenie się dziedziczenia"
    > Siostra się zrzekała w momencie jak jej dzieci były pełnoletnie więc czy tu kruczka
    jakiegos nie ma

    W połączeniu z "Zrzeczenie się dziedziczenia *obejmuje* również
    zstępnych zrzekającego się, chyba że umówiono się inaczej" wątpliwości
    raczej nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-05-17 21:12:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 21:10:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zastanawia mnie tylko ten fragment:
    > "których obejmuje zrzeczenie się dziedziczenia"
    > Siostra się zrzekała w momencie jak jej dzieci były pełnoletnie więc czy tu kruczka
    jakiegos nie ma

    Generalnie masz pomysł po co sądowi informacja czy dzieci "przyjeły czy odrzuciły.."?
    Bo i nie bardzo miały co przyjmować lub odrzucać przeciez

  • 20. Data: 2018-05-17 21:16:25
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Kris pisze:

    > Teściowa jako siostra za jego życia i za jego zgodą oczywiście notarialnie zrzekła
    się dziedziczenia.

    "Zgodnie z artykułem 1048 K.c. spadkobierca ustawowy może przez umowę z
    przyszłym spadkodawcą zrzec się spadku po nim. Umowa taka powinna być
    zawarta w formie aktu notarialnego.

    W przypadku zrzeczenia się dziedziczenia przez spadkobiorcę ustawowego
    nie będą dziedziczyć również jego zstępni, chyba że w umowie o
    zrzeczenie się dziedziczenia znajdzie się zapis, że zrzeczenie nie
    obejmuje zstępnych zrzekającego się.

    Umowa o zrzeczenie się dziedziczenia jest skuteczna bez względu na to,
    ile czasu upłynęło pomiędzy chwilą jej zawarcia a datą śmierci spadkodawcy."