  • 1. Data: 2004-09-06 15:55:31
    Temat: Zmiana właściciela ubezpieczenia OC
    Od: "Andrzej" <n...@w...pl>

    Witam,

    3 tygodnie temu kupiłem samochód. Jest już przerejestrowany na mnie. Kupiłem
    go wraz z OC. Poprzedni właściciel miał zniżki, ja nie mam zadnych. Opłacone
    jest 3 miesiące. Zakład ubezpieczeniowy karze mi zapłacić różnicę za
    ubezpieczenie (koszt tych 3ech miesiecy bez zniżek minus to, co już jest
    zapłacone - ze zniżkami).Pytania:
    Czy musze płacić? tzn. czy OC może być na kogoś innego niż samochód? Czy
    wraz ze zmianą właściciela pojazdu trzeba zmieniać właściciela oc (z tego,
    co wiem, to oc jest powiązane z samochodem, a nie z kierowcą).

    Z góry dzięki, pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-06 22:02:33
    Temat: Re: Zmiana właściciela ubezpieczenia OC
    Od: "och.karol" <o...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wraz ze zmianą właściciela pojazdu trzeba zmieniać właściciela oc (z tego,
    > co wiem, to oc jest powiązane z samochodem, a nie z kierowcą).

    Niech mnie ktoś poprawi ale chyba na nabywcę auta "przechodzą" prawa i
    obowiązki. A więc i znizki też.

    pozdrawiam

    Karol

  • 3. Data: 2004-09-07 20:40:45
    Od: "JanuszS" <g...@p...pl>

    > Kupiłem
    > Opłacone
    Czy

    > Niech mnie ktoś poprawi ale chyba na nabywcę auta "przechodzą" prawa i
    > obowiązki. A więc i znizki też.

    Ale kwilka, jak mozna placic OC na 3 miechy, albo 6 miech albo roczek, no
    nie? Pozatem, jak sie dowiedzialem, OC ma byc zaplacone na rok aby mozna
    bylo sprzedac samochód. Nie mniej ni wiecej to sprzedajacy ma obowiazek
    oplaic OC na caly rok.

    Pozdrawiam JanuszS

  • 4. Data: 2004-09-11 11:12:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Andrzej" <n...@w...pl> napisał:

    >Czy musze płacić?
    Nie musisz pod warunkiem, że wypowiesz (podkreślam: wypowiesz) zawartą
    umowę w ciągu 30 dniu od daty zakupu pojazdu. W przeciwnym przypadku
    umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, a
    ubezpieczyciel przeliczy należną składkę wg twoich zniżek/zwyzek.

    >co wiem, to oc jest powiązane z samochodem, a nie z kierowcą).
    A jednak nie jest :-)
    TY masz dopłacić różnicę w zniżkach poprzedniego własciciela.
    Tu znajdziesz więcej: http://artgola.webpark.pl/oc.htm

    Artur Golański