  • 1. Data: 2004-09-06 15:58:05
    Temat: Kodeks Cywilny - odsetki ustawowe
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    Jaki artykul KC mowi cos o odsetkach ustawowych?
    Chodzi mi o zwrot pieniedzy po rozwiazaniu umowy 53 dniowym z opoznieniem.
    W umowie jest informacja ze w przypadku spraw nieuregulowanych umowa stosuje
    sie przepisy KC. O odsetkach za zwloke nic w umowie nie ma.
    Jakie artykuly KC to zagadnienie reguluja?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-09-06 16:01:15
    Temat: Re: Kodeks Cywilny - odsetki ustawowe
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie przepisy KC. O odsetkach za zwloke nic w umowie nie ma.
    > Jakie artykuly KC to zagadnienie reguluja?

    Kodeks cywilny:

    Art. 481
    § 1. Jeżeli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego,
    wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia, chociażby nie poniósł żadnej
    szkody i chociażby opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik
    odpowiedzialności nie ponosi.

    § 2. Jeżeli stopa odsetek za opóźnienie nie była z góry oznaczona, należą się
    odsetki ustawowe. Jednakże gdy wierzytelność jest oprocentowana według stopy
    wyższej niż stopa ustawowa, wierzyciel może żądać odsetek za opóźnienie według
    tej wyższej stopy.

    § 3. W razie zwłoki dłużnika wierzyciel może nadto żądać naprawienia szkody na
    zasadach ogólnych.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl