  • 11. Data: 2019-03-24 15:30:26
    Temat: Re: Zlosliwie hamujacy kierowca
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czasem bywa tu problem dowodowy, ale mnie chodzi o ogólną zasadę.
    > Hamujący co najmniej się godzi na to, że może spowodować wypadek.

    Nie godzi się, bo musiałby być chory na umyśle, żeby specjalnie
    wystawiać dupę na strzał.

    > Choć
    > moim zdaniem pasowałoby jakiś nowy specjalny przepis karny wprowadzić.

    Przecież jest i został zacytowany nawet w tym wątku.

    Shrek

  • 12. Data: 2019-03-24 16:31:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Osobiście uważam - choć wiem, że tak się to kwalifikuje - powinno się to
    > kwalifikować jako usiłowanie do art. 177 kk. W końcu sprawca co najmniej
    > się na to godzi, że ktoś nie wyhamuje i w niego wjedzie.

    tutaj jest sprawa sporna, widać, że rowerzysta nie zachowuje bezpiecznej
    odległości, możliwe, że cała wina leży po stronie rowerzysty:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 13. Data: 2019-03-24 16:33:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Czasem bywa tu problem dowodowy, ale mnie chodzi o ogólną zasadę.
    > Hamujący co najmniej się godzi na to, że może spowodować wypadek. Choć
    > moim zdaniem pasowałoby jakiś nowy specjalny przepis karny wprowadzić.

    bez przesady, kto wali w tył zwykle nie zachowuje bezpiecznej
    odległości, bezpieczna odległość to taka aby zapewnić bezpieczne
    hamowanie nawet przy gwałtownym hamowaniu pojazdu z przodu, tako rzecze
    kodeks drogowy:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 14. Data: 2019-03-24 17:31:41
    Od: ń <k...@t...sie>

    Może mieć dobry hak.

    -----

  • 15. Data: 2019-03-24 17:37:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 15:25, Kviat pisze:

    > A policjant duszący i rażący paralizatorem kogoś w kiblu na komisariacie
    >  nie godzi się na to, że może spowodować śmierć?
    > W kiblach komisariatów nie obowiązują ogólne zasady?

    Obowiązują, ale Ty ich nie znasz, a mnie się nie chce kolejny raz Ci
    tego wyjaśniać, bo i tak nie zrozumiesz.

    > Specjalny przepis na duszenie i rażenie paralizatorem w kiblu na
    > komisariacie?

    I to dowód, ze dyskusja nie ma sensu :-)

  • 16. Data: 2019-03-24 17:41:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 17:31, ń pisze:

> [...]

    Skoro takie numery odstawia, to mądry na pewno nie jest.

    > Może mieć dobry hak.

    To też. Albo porysowany tył i liczyć na naprawę z OC najeżdżającego.
    Albo nie może sprzedać starego szrota i próbuje spowodować szkodę
    całkowitą. Powodów racjonalnych można jeszcze z tuzin wymyślić, ale
    najczęściej jest to czysta złośliwość.

  • 17. Data: 2019-03-24 19:16:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To też. Albo porysowany tył i liczyć na naprawę z OC najeżdżającego.

    Akurat hak to takie średnie udogodnienie. NIe bez powodu robią zderzaki
    nie haki.

    > Albo nie może sprzedać starego szrota i próbuje spowodować szkodę
    > całkowitą.

    I co to mu da?

    > Powodów racjonalnych można jeszcze z tuzin wymyślić, ale
    > najczęściej jest to czysta złośliwość.

    Nawet nie złośliwość a "przedłużenie" jakiejś wcześniejszej "dyskusji".
    Tak czy inaczej zwykle nie jest zamiarem (nawet ewentualnym) kolizja a
    tym bardziej wypadek.

    Shrek

  • 18. Data: 2019-03-24 20:27:48
    Od: ń <k...@t...sie>

    https://video.dailymail.co.uk/video/mol/2018/11/03/1
    308847919001325443/1024x576_MP4_1308847919001325443.
    mp4

  • 19. Data: 2019-03-24 21:29:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 16:33, u2 pisze:

> [...]
    > odległości, bezpieczna odległość to taka aby zapewnić bezpieczne
    > hamowanie nawet przy gwałtownym hamowaniu pojazdu z przodu, tako rzecze

    Tylko czasem taki manewr jest typowym manewrem zajechaniowym. W
    niektórych wypadkach osoba, której ktoś zajeżdża drogę może poczyć sie
    zagrożona i "przebić się".

  • 20. Data: 2019-03-24 21:30:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 20:27, ń pisze:
    > https://video.dailymail.co.uk/video/mol/2018/11/03/1
    308847919001325443/1024x576_MP4_1308847919001325443.
    mp4

    Mówisz, ze zajechał policjantom drogę? Czy jest jakiś inny powód
    umieszczenia tego tu?