  • 1. Data: 2019-03-20 19:23:18
    Temat: a propos kamerek policji
    Od: n...@t...net.pl

    Jesteśmy cały czas omamiani przez policję, prokuratorów i sędziów,
    że bezpieczeństwo się poprawia a w rzeczywistości niewiele się
    się zmienia.

    Cały czas widzimy dowody olewania poszkodowanych obywateli przez
    system sprawiedliwości.

    Ostatnio takim dowodem jest program UWAGA w TVN na temat oszukańczych
    klubów GOGO.

    https://www.tvn24.pl/superwizjer-w-tvn24,149,m/oszus
    twa-w-klubach-go-go-fabryka-do-okradania-ludzi,91885
    8.html

    Pomijając, że normalny człowiek tam nie pójdzie ale poszkodowany to poszkodowany.

    Podobno prokuratorzy nie zajmują się takimi sprawami twierdząc, że to wina
    obywatela, że dobrowolnie płacił za towary i usługi widniejące na rachunkach
    podobno również sędziowie umarzali takie sprawy.

    Zupełnie tego nie mogę zrozumieć. Mają przestępców jak na talerzu
    mają dowody ewidentnych przestępstw, łatwizna totalna - a tu żadnych
    działań organów ścigania. Ja to obieram jako sprzyjanie wszelkiej
    przestępczości złodziejskiej.

    Przecież gdyby dyżurny w komisariacie ruszył dupę i wysłał ludzi
    celem wyłącznie sporządzenia protokołu z przesłuchań tych tancerek
    gdzie zadaliby proste pytania; ilu miały tej nocy klientów,
    co zamawiali ci klienci, ile płacili za towary i usługi,
    następnie zabezpieczyli materiały wideo, "sfotografowali"
    darowane tancerkom te setki róż po sto kilkadziesiąt złotych,
    których przecież po prostu nie było, gdyby kazali przedstawić
    dokumenty zakupu ze wskazanej kwiaciarni te setki róż (ciekawe jak
    przewidzieli, że jacyś klienci będą mieli kaprys darowania
    tancerce te 140 róż po 180 zł) no to nie wiem jak można być TAK
    TĘPYM policjantem, prokuratorem, sędzią żeby nie widzieć tu żadnego
    przestępstwa.

    Moim zdaniem, ktoś wyżej (od króliczka) jest rzeczywistym właścicielem
    tych przybytków a ten cały wymiar sprawiedliwości zwyczajnie chroni
    jego interesy.

    Niedługo pójdziesz do pubu zamówisz piwo i tam też będziesz bulił setki
    tysięcy za róże dla kelnerki.

    DNO, DNO, DNO!

    Poruszone tu kwestie to wycena towarów i usług, księgowanie,
    odprowadzanie podatków, wydawanie reszty klientowi.

    Andrzej.

  • 2. Data: 2019-03-20 19:40:58
    Temat: Re: a propos kamerek policji
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 19:23, n...@t...net.pl pisze:
> [...]
    > gdzie zadaliby proste pytania; ilu miały tej nocy klientów,
    > co zamawiali ci klienci, ile płacili za towary i usługi

    naiwniak:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-03-20 20:27:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]

    8.html

    Pomijając, że normalny człowiek tam nie pójdzie ale poszkodowany to
    (...)
    > Poruszone tu kwestie to wycena towarów i usług, księgowanie,
    > odprowadzanie podatków, wydawanie reszty klientowi.

    Zalecam ostrożność przy ocenie materiałów przygotowywanych przez
    SUPERWIZJER i inne tego typu "odkrywcze" programy. Rzadko kiedy
    dziennikarze w tych wypadkach poszukują prawdy merytorycznej. Często po
    prostu sensacji.

    Odnosząc się do kwestii merytorycznych opisywanych w programie, to są
    tam dwa - poniekąd od siebie niezależne - wątki. Pierwszy wątek, to
    ceny. Z tym w praktyce nic zrobić się nie da. Nikt nie zabroni
    właścicielowi lokalu oferować towaru po zawyżonych cenach - o ile na
    dany towar nie ma cen urzędowych. Klient ofertę może przyjąć, albo
    odrzucić. A jeśli z towarem łączy się jakaś trudna do oszacowania
    usługa, no to w ogóle jak to oceniać? Jak ocenić, ile kosztuje taniec
    erotyczny?

    Drugi wątek, to oszustwo polegające na wielokrotnym nabiciu na terminalu
    tej samej płatności. Wątpię, by którakolwiek prokuratura w kraju
    umorzyła postępowanie mając dowód na takie działanie. Sądzę, ze raczej
    problemem będzie możliwość udowodnienia, czy klient dokonał jednego, czy
    przykładowo pięciu zakupów.

    W programie obydwa te wątki sprytnie połączono. Mowa o oszustwie.
    pokazują oczywiste oszustwo z wielokrotnym nabiciem na terminal, a mówią
    o oszustwie zawyżania cen (to już nei jest oszustwo).

  • 4. Data: 2019-03-20 22:51:26
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 20 marca 2019 20:27:12 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > ceny. Z tym w praktyce nic zrobić się nie da. Nikt nie zabroni
    > właścicielowi lokalu oferować towaru po zawyżonych cenach - o ile na

    No ale przecież w każdym sklepie są wystawione ceny, tu też powinny być,
    jeśli ich niema to już jest przestępstwo karnoskarbowe.

    Taniec to taniec, striptis to striptis, usługa seksualna to usługa seksualna
    musi być cennik, jak go niema to sąd stosuje cenę uśrednioną z innych
    lokali, jeśli jest ona rażąco wyższa to jest to cena nieuczciwa i klub
    powinien zwrócić klientowi nadpłatę.
    Tu nie było żadnych 140 szt. róż, nie było usług seksualnych.

> [...]
    > umorzyła postępowanie mając dowód na takie działanie. Sądzę, ze raczej
    > problemem będzie możliwość udowodnienia, czy klient dokonał jednego, czy

    Zdrowy rozsądek sędziego nakazuje nie wierzyć klubowi, że klient
    z pełną świadomością płacił kilkakrotnie za jedną usługę, której nie było
    bo sąd powinien zwątpić w kondycję pijanego frajera, frajerowi należy się
    zwrot kasy.

    > W programie obydwa te wątki sprytnie połączono. Mowa o oszustwie.
    > pokazują oczywiste oszustwo z wielokrotnym nabiciem na terminal, a mówią
    > o oszustwie zawyżania cen (to już nei jest oszustwo).

    A jak to nazwiesz, ja nazywam to oszustwem. Tak jak wspomniałem
    musi być oficjalny cennik jak go niema stosować uśrednianie
    cen z innych klubów.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2019-03-20 23:02:16
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 20 marca 2019 19:40:59 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

    > naiwniak:)))))))))

    No nie naiwniak, bo tych przestępstw dopuszczały się głównie tancerki
    jeśli policja wyraźnie by im to uświadomiła to na pewno puściłyby farbę.

    Najważniejsze byłyby tu zarekwirowane dowody (terminale, komputery,
    materiały wideo, ruchy na przelewach), ale trzeba było ruszyć dupę
    a się nie chciało bo nie, bo sprawa nie do ugryzienia.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2019-03-20 23:22:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 22:51, n...@t...net.pl pisze:

    > No ale przecież w każdym sklepie są wystawione ceny, tu też powinny być,
    > jeśli ich niema to już jest przestępstwo karnoskarbowe.

    Nie. Po pierwsze to nie jest sklep. Powinno być menu, bo to jest raczej
    knajpa. Nie chadzam do takich klubów, ale sadzę, że menu na sztukę
    gdzieś tam jest. Ale jeśli nawet nie ma, to z prawem karno-skarbowym nie
    ma to nic wspólnego, a i na pewno nie jest to przestępstwo. Sadze, że
    wykroczenie przeciwko prawom konsumentów.

> [...]
    > powinien zwrócić klientowi nadpłatę.
    > Tu nie było żadnych 140 szt. róż, nie było usług seksualnych.

    Posłuchaj. Idziesz do teatru. Wszczynasz awanturę, że na cenniku nie ma
    ceny za taniec aktorki? Taki lokal, to jest właśnie niby taki teatr.
    Dziewczyny się rozbierają i tylko idioci myślą, że za darmo. Tyle, że to
    jest wliczone w cenę drinka, czy piwa.

> [...]
    > bo sąd powinien zwątpić w kondycję pijanego frajera, frajerowi należy się

    Pytanie, czy to była jedna usługa. Wykluczysz, że idiota kupił 5
    drinków? Nie jest to zabronione.
    > A jak to nazwiesz, ja nazywam to oszustwem. Tak jak wspomniałem
    > musi być oficjalny cennik jak go niema stosować uśrednianie
    > cen z innych klubów.

    Idę o zakład, że cennik leży na barze, tylko nikt o niego nie pyta i
    tyle. Zauważ, że jak obciążasz kartę, to przecież Ci się na wyświetlaczu
    też kwota wyświetla.

    Reasumując, to są lokale oczywiście obliczone na wyciągnięcie kasy.
    Mozna w potocznym znaczeniu twierdzić, że oszukują. Ale jest pewna
    różnica pomiędzy karalnym oszustwem, a oszustwem samym w sobie. Jak
    dziewczyna Ci mówi, ze Cię kocha, to tez może oszukiwać, ale czy w razie
    ujawnienia, ze kłamała polecisz do prokuratury?

  • 7. Data: 2019-03-20 23:32:05
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 23:02, n...@t...net.pl pisze:

    > No nie naiwniak, bo tych przestępstw dopuszczały się głównie tancerki
    > jeśli policja wyraźnie by im to uświadomiła to na pewno puściłyby farbę.

    znaczy się juchę ? sugerujesz użycie siły, aby wszystko wyśpiewały
    ?:))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 8. Data: 2019-03-20 23:40:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No nie naiwniak, bo tych przestępstw dopuszczały się głównie tancerki
    > jeśli policja wyraźnie by im to uświadomiła to na pewno puściłyby farbę.

    To dopiero chcąc się chronić nic by nie powiedziały.

    > Najważniejsze byłyby tu zarekwirowane dowody (terminale, komputery,
    > materiały wideo, ruchy na przelewach), ale trzeba było ruszyć dupę
    > a się nie chciało bo nie, bo sprawa nie do ugryzienia.

    Moim zdaniem błądzisz. Rekwirowanie terminala sensu żadnego nie ma.
    Spokojnie te dane dostaniesz nawet po kilku latach z banku. Kasa
    fiskalna dane przechowuje 5 lat. "Ruchy na przelewach", to w ogóle jakaś
    utopia. Pewnie idą do właściciela i co z tego? Kluczowym byłoby
    zabezpieczenie nagrania CCTV, o ile kamery nie są ściemą i zapisuje się
    to oraz nie jest tak zrobione, że ochrona widzi podgląd na żywo, ale
    ewentualny zapis jest w chmurze.

    Teraz pozostaje kwestia tego, czy właściciele lokalu nakazują kelnerkom
    oszukiwać, czy one to robią z własnej inicjatywy. Sadzę, że możemy
    założyć, że obsługa dostaje premię od utargu. Właścicielowi nic nie
    zrobimy, bo on powie, ze oczywiście nie zezwalał na takie praktyki. Jak
    sprzedaje kieliszek wódki za 100 zł - co może legalnie zrobić - to nie
    jestem pewien, czy opłaca mu się ryzykować problemem. Ale taka kelnerka
    mająca powiedzmy 25% od utargu, to już jest zainteresowana żywotnie wałkiem.

    Nie sądzę, by istniała rozbieżność pomiędzy terminalem, a kasą fiskalną.
    W końcu te pieniądze przelewem na konto trafiają. Byle kontrola może
    sprawdzić przelew i kasę fiskalną.

    Reasumując, jedynie sensowne byłoby porównać monitoring z terminalem /
    kasą. Ale jeśli tu nie znajdziesz dowodu na oszustwo, to reszta Twoich
    propozycji jest niestety niedorzeczna.

    I jeszcze jedna uwaga. Żeby w ogóle cokolwiek tu dało się zrobić, to
    musisz mieć pokrzywdzonego. Mało który tam idzie na trzeźwo i raczej
    niespecjalnie jest zainteresowany chwaleniem się pobytem.

  • 9. Data: 2019-03-21 06:39:50
    Od: ń <k...@t...sie>

    Przecież mają z tego działkę.

    -----

  • 10. Data: 2019-03-21 12:40:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    twa-w-klubach-go-go-fabryka-do-okradania-ludzi,91885
    8.html

    >Pomijając, że normalny człowiek tam nie pójdzie ale poszkodowany to
    >poszkodowany.
    (...)

> [...]
    >SUPERWIZJER i inne tego typu "odkrywcze" programy. Rzadko kiedy
    >dziennikarze w tych wypadkach poszukują prawdy merytorycznej. Często

    A TVN jest w tym dobry, tzn w robieniu sensacji.

> [...]
    >raczej
    >problemem będzie możliwość udowodnienia, czy klient dokonał jednego,

    Ale postarali sie o taki dowod ?
    Pobrac delikwentowi krew do dalszych badan, zabezpieczyc monitoring,
    sprawdzic terminal, sprawdzic tancerki - pewnie ktoras ma cos na
    sumieniu,
    to wiadomo - mowisz, albo siedzisz.
    Ooops, czy to aby na pewno dopuszczalne ...

    No i mozna by kilku policjantow wyslac na tajne rozpoznanie, ale to
    pewnie za drogo by wyszlo :-)

    Zreszta po co to zwalczac - na biednego nie trafilo, a ile osob sie
    utrzymalo - wliczajac podatki :-)

> [...]
    >mówią
    >o oszustwie zawyżania cen (to już nei jest oszustwo).

    A TAKI przewozy jakos scigneli.
    Oczywiscie jak kogos waznego przekrecili, bo wczesniej to nie ma mowy
    o oszustwie :-)

    J.