  • 1. Data: 2019-03-24 08:10:10
    Temat: Zlosliwie hamujacy kierowca
    Od: ń <k...@t...sie>

    Czy i ile taki u nas by dostał (nie pytać, czy kierowca sędzią lub prokiem):
    www.dailymail.co.uk/news/article-6836743/Sickening-v
    ideo-shows-driver-slamming-brakes-injuring-cyclist.h
    tml

  • 2. Data: 2019-03-24 10:36:43
    Temat: Re: Zlosliwie hamujacy kierowca
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 08:10, ń pisze:
    > Czy i ile taki u nas by dostał (nie pytać, czy kierowca sędzią lub prokiem)

    grzywna do 5000 PLN, ewentualnie środek karny w postaci zakazu
    kierowania od pół roku do 3 lat:)

    Art. 86. § 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje
    zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,podlega karze grzywny.

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-03-24 13:56:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 10:36, u2 pisze:

> [...]
    > Art. 86. § 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje
    > zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,podlega karze grzywny.

    Osobiście uważam - choć wiem, że tak się to kwalifikuje - powinno się to
    kwalifikować jako usiłowanie do art. 177 kk. W końcu sprawca co najmniej
    się na to godzi, że ktoś nie wyhamuje i w niego wjedzie.

  • 4. Data: 2019-03-24 14:03:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Osobiście uważam - choć wiem, że tak się to kwalifikuje - powinno się to
    > kwalifikować jako usiłowanie do art. 177 kk. W końcu sprawca co najmniej
    > się na to godzi, że ktoś nie wyhamuje i w niego wjedzie.

    To ciekawe, że uważasz, że ktoś hamuje żeby spowodować wypadek (choć
    jest oczywistym, że wręcz nie chce, żeby mu ktoś w dupę wjechał, a tylko
    go wkurzyć - btw - jest coś takiego jak usiłowanie przestępstwa
    nieumyślnego?), a w celowym duszeniu, rażeniu prądem i biciem w kiblu
    nie widzisz choćby nieumyślnego spowodowania śmierci.

    Shrek

  • 5. Data: 2019-03-24 14:39:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-24 o 14:03, Shrek pisze:

> [...]
    > nieumyślnego?), a w celowym duszeniu, rażeniu prądem i biciem w kiblu
    > nie widzisz choćby nieumyślnego spowodowania śmierci.

    Hamującym był członek innej bandy, jakby to był policjant to by hamował
    z przyczyn wynikających z warunków drogowych. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-03-24 14:50:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 14:39, RadoslawF pisze:

    > Hamującym był członek innej bandy, jakby to był policjant to by hamował
    > z przyczyn wynikających z warunków drogowych.  :-)

    Oj tam. Nawet jakby rzeczywiście kogoś zabił, to tylko przekroczenie
    uprawnień;)

    Shrek

  • 7. Data: 2019-03-24 14:51:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 14:03, Shrek pisze:

> [...]
    > nieumyślnego?), a w celowym duszeniu, rażeniu prądem i biciem w kiblu
    > nie widzisz choćby nieumyślnego spowodowania śmierci.

    Tłumaczyłem Ci to już kilka razy i nie chce mi się kolejny.

  • 8. Data: 2019-03-24 14:57:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Hamującym był członek innej bandy, jakby to był policjant to by hamował
    > z przyczyn wynikających z warunków drogowych.  :-)

    Czasem bywa tu problem dowodowy, ale mnie chodzi o ogólną zasadę.
    Hamujący co najmniej się godzi na to, że może spowodować wypadek. Choć
    moim zdaniem pasowałoby jakiś nowy specjalny przepis karny wprowadzić.

  • 9. Data: 2019-03-24 15:02:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tłumaczyłem Ci to już kilka razy i nie chce mi się kolejny.

    Sorki - nie obejrzałem filmiku i myślałem, że jak zwykle ktoś komuś
    drogę zajechał bez dalszych efektów. Skoro do wypadku doszło, to masz
    rację.

    Shrek

  • 10. Data: 2019-03-24 15:25:09
    Od: Kviat

    > W dniu 24.03.2019 o 14:39, RadoslawF pisze:
    >

    > Czasem bywa tu problem dowodowy, ale mnie chodzi o ogólną zasadę.
    > Hamujący co najmniej się godzi na to, że może spowodować wypadek.

    A policjant duszący i rażący paralizatorem kogoś w kiblu na komisariacie
    nie godzi się na to, że może spowodować śmierć?
    W kiblach komisariatów nie obowiązują ogólne zasady?

    > Choć
    > moim zdaniem pasowałoby jakiś nowy specjalny przepis karny wprowadzić.

    Specjalny przepis na duszenie i rażenie paralizatorem w kiblu na
    komisariacie?
    Bez takiego przepisu kulson nie wpadnie na to, że nie wolno dusić i
    razić prądem kogoś w kiblu na komisariacie i że nie jest to "tylko"
    przekroczenie uprawnień?
    A co potem? Specjalny przepis dla kulsonów, że nie wolno dusić przed kiblem?
    To może od razu jakaś szkoła specjalna dla kulsonów, skoro wymagają
    specjalnej troski?

    Pozdrawiam
    Piotr