  • 1. Data: 2019-03-19 16:14:06
    Temat: SN stanął po stronie niewiernej żony i jej kochanka na wniosek RPO
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.tvn24.pl/wyrok-za-malzenska-zdrade-sad-n
    ajwyzszy-niewierna-kobieta-i-kochanek-nie-musza-plac
    ic,919593,s.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-03-19 23:57:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-19, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > https://www.tvn24.pl/wyrok-za-malzenska-zdrade-sad-n
    ajwyzszy-niewierna-kobieta-i-kochanek-nie-musza-plac
    ic,919593,s.html

    SN wskazał, że przepisy, umożliwiające zasądzenie takiego odszkodowania
    istniały do 1950, a obecnie relacje pomiędzy małżonkami reguluje kodeks
    rodzinny, który takich roszczeń nie przewiduje.
    Generalnie chodzi o to, że konsekwencją istnienia takich roszczeń mógłby
    być np. sądowy zakaz zbliżania się małżonka/ki do innej osoby.

    Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony
    miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-03-20 00:08:07
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.03.2019 o 23:57, Marcin Deb-owski pisze:
    > Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony
    > miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

    wiadomo SN niełatwo poniżyć:))))))))
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-03-20 00:35:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    >
    > Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony
    > miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

    Wychowywanie aż CZTERECH cudzych dzieci to poniżenie bez zamiaru?
    Jedno dziecko "kukułcze jajo" można potraktować jak "brak zamiaru".
    Czwórki ja nie potrafię (chyba że to czworaczki).

    Zadziwiającą logika/"logika" sądów bywa.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-03-20 01:50:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-19, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Czwórki ja nie potrafię (chyba że to czworaczki).
    >
    > Zadziwiającą logika/"logika" sądów bywa.

    A płodziła te dzieci aby go ponizyć? Czy sam fakt wychowania kogos kogo
    sie nie spłodziło jest poniżający? Odseparuj sobie logikę prawna od
    poczucia sprawiedliwości społecznej. Nie zawsze to to samo.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-03-20 06:18:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > sie nie spłodziło jest poniżający? Odseparuj sobie logikę prawna od
    > poczucia sprawiedliwości społecznej. Nie zawsze to to samo.

    Jak logika prawa zaczyna straszliwie odbiegać od społecznego poczucia
    sprawiedliwości to niech się prawo wali. No chyba żebyśmy żyli w
    totalitarnym państwie policyjnym gdzie społeczeństwo jest solidnie
    wzięte za mordę.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2019-03-20 09:35:53
    Od: p...@g...com

    --Sytuacja mogłaby być też pewnie inna, gdyby działania niewiernej zony
    miały w zamierzeniu ponizyć męża, ale tak według SN nie było.

    oczywiscie ze nie bo przeciez robila to dla jego dobra :-) logika SN powala :-)

  • 8. Data: 2019-03-20 09:37:06
    Od: p...@g...com

    ciekawe co SN by zawyrokowal w tej kwestii ?

    Natomiast do rozważenia jest nieco inny wariant: czy, skoro mężczyzna cały czas łożył
    na dzieci swojej żony i kolegi, przysługuje mu roszczenie o zwrot poniesionych
    wydatków?

  • 9. Data: 2019-03-20 09:59:25
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Mar 2019 02:47:49 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <5...@g...c
    om>
    od p...@g...com :
    >no i ciekawe co dzieciaki maja w aktach urodzenia ? mamuska sie 4 razy pomylila ?
    >
    >http://adwokat-bielsko-czechowice.pl/czy-kazde-dzie
    cko-ma-ojca/
    >https://forumprawne.org/prawo-rodzinne-opiekuncze/3
    03654-czy-obowiazkiem-jest-podac-ojca-po-urodzeniu-d
    ziecka.html

    Pewnie sama nie wiedziała.

  • 10. Data: 2019-03-20 10:06:13
    Od: n...@o...pl

    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

> [...]
    łożył na dzieci swojej żony i kolegi, przysługuje mu roszczenie o zwrot poniesionych

    Może być problem, bo je uznał.