  • 1. Data: 2019-03-19 16:52:19
    Temat: Sędziowie i prokuratorzy odpowiedzą za zbrodnie sądowe w stanie wojennym
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/historia/438612-sedziowie-i-sle
    dczy-odpowiedza-za-zbrodnie-stanu-wojennego

    Ziobro potwierdza ustalenia ,,Sieci"! Komunistyczni sędziowie i
    prokuratorzy odpowiedzą za zbrodnie sądowe w stanie wojennym

    opublikowano: 6 godzin temu ? aktualizacja: 6 godzin temu

    Sędziowie i prokuratorzy z okresu PRL-u mają odpowiedzieć za bezprawne
    pozbawienie wolności osób, które sprzeciwiały się wprowadzeniu stanu
    wojennego i protestowały przeciwko komunistycznym władzom. Jak ustalił
    tygodnik Sieci, z takim wnioskiem wystąpiła Oddziałowa Komisja Ścigania
    Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu w Szczecinie. Dziś nasze ustalenia
    potwierdził Zbigniew Ziobro, Prokurator Generalny.

    Komisja zwróciła się do sądów dyscyplinarnych o odebranie immunitetów
    siedmiu byłym sędziom i prokuratorom, a co za tym idzie możliwość
    pociągnięcia ich do odpowiedzialności karnej. Wskutek ich działań co
    najmniej kilkanaście 10 osób zostało bezprawnie skazanych za opozycją
    działalność wobec PRL-owskich władz. Surowe wyroki więzienia i
    przetrzymywanie w areszcie złamały życie wielu pokrzywdzonych. Wśród
    nich byli nawet nieletni uczniowie szkół średnich.

    Przekleństwem polskich przemian była naiwna wiara w to, że wymiar
    sprawiedliwości sam pozbędzie się ludzi, którzy byli zakałą sądownictwa
    i prokuratury i wsławili się tym, że w służbie władzy komunistycznej
    byli gotowi dokonywać najgorszych podłości przy użyciu prawa. Włączeni z
    sądowymi zabójstwami.

    - mówił dzisiaj minister Zbigniew Ziobro.

    Sprawiedliwość nie jest rychliwa, ale nadszedł czas, aby była
    wymierzalna. Jest rzeczą znamienną, że ci, wobec których toczyć będą się
    postępowania dyscyplinarne to dwaj sędziowie Sądu Najwyższego, a jeden z
    nich orzekał w SN jeszcze do końca ubiegłego roku.

    - podkreślał Zbigniew Ziobro.

    Sprawa dotyczy tzw. zbrodni sądowych i jest najobszerniejszym
    postępowaniem jakie w ogóle było prowadzone w historii IPN.

    - dodał szef pionu śledczego IPN prok. Andrzej Pozorski o wnioskach o
    uchylenie immunitetów prokuratorom i sędziom z okresu PRL

    Wniosek Oddziałowej Komisji dotyczy trzech byłych sędziów Sądu
    Pomorskiego Okręgu Wojskowego i czterech byłych prokuratorów Wojskowej
    Prokuratury Garnizonowej w Koszalinie. Jest rezultatem prowadzonego od
    września 2016 roku śledztwa, w którym poddano analizie ponad 20
    postępowań karnych prowadzonych w latach 1981-1982.

    O politycznej dyspozycyjności sędziów, których dotyczą wnioski o
    uchylenie immunitetu, świadczą wystawiane im w latach 1982-1984 służbowe
    opinie. Byli prawdziwymi ,,żołnierzami" komunistycznego reżimu

    CZYTAJ RÓWNIEŻ:W najnowszym numerze tygodnika ,,Sieci": Mocny wywiad z
    ambasadorem Przyłębskim. ,,Nie boję się walczyć o dobre imię Polski"

    Zawierają liczne uwagi w rodzaju: ,,w okresie stanu wojennego wyraził
    pełną gotowość do obrony zdobyczy socjalizmu", ,,z powodzeniem realizuje
    w praktyce wskazania partii w dziedzinie umacniania praworządności i
    porządku", ,,w pełni popiera politykę partii i rządu, co w szczególności
    wykazał w okresie stanu wojennego w kraju", ,,z powodzeniem realizuje w
    praktyce wskazania partii w dziedzinie umacniania praworządności i
    porządku", ,,zwiększone zadania wynikające z wprowadzenia stanu
    wojennego wykonuje bez zastrzeżeń", ,,w orzecznictwie dostrzega i
    docenia potrzebę eksponowania w nim roli prawa i represji karnej w
    warunkach stanu wojennego", ,,okazuje zrozumienie istoty toczącej się
    walki politycznej", ,,w życiu codziennym wciela ideologię
    socjalistyczną", ,,w okresie stanu wojennego wyraził pełną gotowość do
    obrony zdobyczy socjalizmu", ,,z całym zaangażowaniem orzeka w sprawach o
    charakterze politycznym".

    Do bardziej drastycznych przykładów politycznej dyspozycyjności sędziów
    i prokuratorów należy pozbawienie wolności trzech uczniów liceum i
    technikum ze Słupska, którzy malowali na murach hasła ,,WRON-a Orła nie
    pokona", ,,Precz z WRON" i symbole Polski Walczącej. Napisy odnosiły się
    do powołanej bezprawnie po wprowadzeniu stanu wojennego Wojskowej Rady
    Ocalenia Narodowego.

    Prokurator Wojskowej Prokuratury Garnizonowej w Koszalinie zdecydował o
    aresztowaniu uczniów, z których dwóch było nieletnich. Zażądał dla nich
    kar po trzy lata więzienia. Sąd uznał, że cała trójka poniżała naczelny
    organ państwa, mimo że Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego nie była takim
    organem.

    Na rok pozbawienia wolności Sąd Pomorskiego Okręgu Wojskowego skazał
    również młodego robotnika, który na murze zakładu pracy w Kołobrzegu
    napisał: ,,Precz z Juntą", ,,Solidarność", ,,Precz z komunizmem",
    ,,Śmierć PZPR". Sąd uznał, że oskarżony ,,lżył ustrój Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej i jej naczelne organy" oraz ,,nawoływał do
    obalenia władzy".

    Więzienie za ,,czerwonych"

    Inny przykład to skazanie pasażera pociągu na dwa lata pozbawienia
    wolności za to, że w trakcie podróży pociągiem wypowiadał się krytycznie
    o Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Miały świadczyć o tym słowa:
    ,,czerwone pająki". Co ciekawe, wymierzona przez Sąd Pomorskiego Okręgu
    Wojskowego kara została następnie podwyższona do trzech lat więzienia
    wskutek rewizji wniesionej przez prokuratora Wojskowej Prokuratury
    Garnizonowej w Koszalinie. Sąd odwoławczy uznał, że kto ,publicznie
    poniżał istniejący ustrój polityczno-prawny Polskiej Rzeczypospolitej
    Ludowej, wyszydzając Polską Zjednoczoną Partię Robotniczą i jej
    członków". Miało o tym świadczyć m.in. używane pod adresem członków PZPR
    określenie ,,czerwoni".

    Skazujący wyrok zapadł, mimo że nawet ówczesne prawo nie zakładało
    sankcji za krytykowanie PZPR i jej działaczy. Kodeks karny penalizował
    publiczne lżenie, wyszydzanie lub poniżanie Narodu Polskiego, Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej, jej ustroju lub naczelnych organów. Polska
    Zjednoczona Partia Robotnicza nie należała jednak do naczelnych organów
    państwa i nie była objęta ochroną przepisów karnych.

    Wiedziałem, że ci sędziowie nie byli na tyle silni, by odmówić
    wykonania rozkazu. Byli niewolnikami tego systemu, ale czas niewoli się
    skończył, ale sędziowie nie ponieśli żadnych konsekwencji. Nie chcę
    zemsty, nie pragnę dla nich wyroków, ale powinni mieć poczucie, że
    uczestniczyli w czymś złym. ,,Gruba kreska" zatraciła odpowiedzialność, a
    przyniosła koniunkturalizm i ugodowość.- tłumaczy dziś ksiądz Jewulski,
    który przekonuje, że w więzieniach zdarzały się też sceny wzruszające. -
    Siedziałem w więzieniu z żołnierzem, który nie chciał brać udziału w
    pacyfikacji i odmówił wykonania rozkazu. Obawiał się, że stanie przed
    plutonem egzekucyjnym. Na spacerniaku udzieliłem mu sakramentu spowiedzi.

    - mówi tygodnikowi ,,Sieci" ks. Bolesław Jewulski, który za odprawienie
    mszy w intencji ofiar stanu wojennego został skazany na 3 lata i 6
    miesięcy więzienia.

    Dwa wnioski zostały skierowane do Izby Dyscyplinarnej SN, gdyż dotyczy
    to sędziów, którzy orzekali w Sądzie Najwyższym, jeden wniosek został
    skierowany do sądu dyscyplinarnego przy sądzie apelacyjnym - z uwagi na
    to, że dotyczy to czynnego zawodowo sędziego, a cztery wnioski zostały
    skierowane do sądu dyscyplinarnego przy prokuratorze generalnym, bo
    dotyczą te wnioski czterech byłych prokuratorów.

    WB

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-03-19 17:13:21
    Od: n...@o...pl

    u2 <u...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    >

    > Ziobro potwierdza ustalenia ,,Sieci"! Komunistyczni sędziowie i
    > prokuratorzy odpowiedzą za zbrodnie sądowe w stanie wojennym

    nie martw się kupa towarzyszowi piotrowiczowi nic nie grozi raczej
    a teraz tradycyjnie wypnij się :DDDDDDDDDDd

  • 3. Data: 2019-03-19 17:52:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >przetrzymywanie w areszcie złamały życie wielu pokrzywdzonych. Wśród
    >nich byli nawet nieletni uczniowie szkół średnich.

    Cos w tym moze jest, chociaz ... oni tam chyba jakas podstawe prawna
    mieli.
    Ale prokurator Piotrowicz jest na liscie ?

    No ale co sobie pomysla obecni sedziowie ... takze ci z pisowskiego
    nadania :-)

> [...]
    > się postępowania dyscyplinarne to dwaj sędziowie Sądu Najwyższego, a
    > jeden z nich orzekał w SN jeszcze do końca ubiegłego roku.

    No coz, podejrzewam ze prawie wszyscy sedziowie SN komunistyczny
    epizod mieli, z racji wieku.
    No moze jak ktos byl od spraw cywilnych czy rodzinnych, to sie jakos
    uchronil.

    Ale mozna jeszcze spytac gdzie byl Ziobro w 1990 czy 91 - czemu nie
    uszanuje woli suwerena :-)

> [...]
    >praworządności i porządku", ,,w pełni popiera politykę partii i rządu,
    >co w szczególności wykazał w okresie stanu wojennego w kraju", ,,z

    A Piotrowicz co ma wpisane ?

> [...]
    >nich kar po trzy lata więzienia. Sąd uznał, że cała trójka poniżała
    >naczelny organ państwa, mimo że Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego nie

    Hm ... nie byla, czy po glebokiej analizie zapisow Konstytucji okazala
    sie bezpodstawna ?
    Nie pamietam ... ale jakos ja powolano ...

    A w ogole byl taki artykul w owczesnym kodeksie ?
    Jakis taki niesocjalistyczny ...

> [...]
    >,,Śmierć PZPR". Sąd uznał, że oskarżony ,,lżył ustrój Polskiej
    >Rzeczypospolitej Ludowej i jej naczelne organy" oraz ,,nawoływał do

    Taaa ... o tych zamknietych bez wyroku, to nikt sie nie upomni ...

> [...]
    > się skończył, ale sędziowie nie ponieśli żadnych konsekwencji. Nie
    > chcę zemsty, nie pragnę dla nich wyroków, ale powinni mieć poczucie,

    Taa .. racja w tym jest, ale
    -a byli tacy co odmowili wykonania rozkazu ?

    -zachowac bilingi z 2019 - kto tam komu co rozkazuje :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-03-19 19:08:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2019 o 17:52, J.F. pisze:

    > Cos w tym moze jest, chociaz ... oni tam chyba jakas podstawe prawna mieli.

    E tam. Ubecy i hitlerowcy też działali zgodnie z ówczesnym prawem
    (przynajmniej w sporej części). Ponadto zasada "prawo nie działa wstecz"
    działa tylko wtedy... kiedy prawo nie działa wstecz. Skoro można komuś
    zabrać emeryturę, cofnąć nabytą ochronę przed zwolnieniem z pracy, to
    czemu nie uznać kogoś za winnego z przepisu działającego wstecz. W
    zasadzie dziwię się, ze jeszcze nie przepchnęli po nocy ustawy "uznaję
    się wszystkich prezesów rady ministrów, pełniących urząd w dniu 11
    kwietnia 2010 roku za winnych zamachu terrorystycznego w myśl
    odpowiedniego artykułu kodeksu karnego". I mucha nie siada - sądu nie
    trzeba bo winny z mocy prawa, Tuska nie dyskryminuje, gdyż dotyczy po
    równo każdego obywatela, który akutat pełnił urząd...

    > Ale prokurator Piotrowicz jest na liscie ?

    Tak - on pomagał opozycjonistom - sam mówił.

    > No ale co sobie pomysla obecni sedziowie ... takze ci z pisowskiego
    > nadania :-)

    A co mają pomyśleć? Przecież nikt chyba nie ma już wątpliwości.

    > A Piotrowicz co ma wpisane ?

    Dopóki jest lojalny i przydatny to nie ma znaczenia - nic nie ma, bo
    jego akta personalne nie są publicznie dostępne.

    > -zachowac bilingi z 2019 - kto tam komu co rozkazuje :-)

    To tak nie działa. Wykonując polecenie służbowe niezgodne z prawem
    odpowiadasz normalnie i nie redukuje to twojej odpowiedzialności.
    Powiedziałbym nawet, że w przypadku sedziego to nawet gorzej - jakby to
    robił z własnej inicjatywy i przekonań to byłby prawie zwykłym (bo
    niezawisłym) chujem. A jak na rozkaz to sprzedajnym i wyjątkowo podłego
    sortu kutasem.

    Shrek

  • 5. Data: 2019-03-19 19:42:19
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.03.2019 o 19:08, Shrek pisze:

    > Dopóki jest lojalny i przydatny to nie ma znaczenia - nic nie ma, bo
    > jego akta personalne nie są publicznie dostępne.

    póki szrek nie może znaleźć haka warto poczytać czym się zajmował ten
    prawnik w Bolanda:)

    https://wiadomosci.wp.pl/stanislaw-piotrowicz-612075
    1289394817c

    Stanisław Piotrowicz jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego,
    politykiem i prawnikiem, senatorem (2005-2011) oraz posłem na Sejm od
    2011 roku. Był też sekretarzem stanu w Kancelarii Premiera.

    Stanisław Piotrowicz - kariera

    Stanisław Piotrowicz urodził się w Bochni w 1952 roku, studiował prawo
    na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Początkowo pracował w
    Prokuraturze w Dębicy, następnie w Krośnie, gdzie zajmował się pracą
    śledczą. Przez wiele lat stał na czele Prokuratury Rejonowej w Krośnie,
    od 2005 pełnił funkcję Senatora RP, a w 2007 roku został Sekretarzem
    Stanu w KPRM.

    Stanisław Piotrowicz przewodniczył Komisji Praw Człowieka,
    Praworządności i Petycji, działał też jako członek Krajowej Rady
    Sądownictwa. Od 2011 roku posiada mandat poselski, był członkiem
    Krajowej Rady Prokuratory, aktywnie działał podczas kryzysu wywołanego
    kwestią Trybunału Konstytucyjnego w 2015 i 2016 roku.

    Podczas pełnienia funkcji posła VII kadencji Sejmu należał do kilku
    zespołów parlamentarnych, m.in. był wiceprzewodniczącym Zespołu ds.
    Zbadania Przyczyny Katastrofy Smoleńskiej TU-154 M z dnia 10 kwietnia
    2010 r., członkiem Parlamentarnego Zespołu na rzecz Ochrony Życia i
    Rodziny, Zespołu na rzecz Katolickiej Nauki Społecznej, Zespołu ds.
    Obrony Wolności Słowa czy Zespołu ds. Obrony Demokratycznego Państwa Prawa.

    Od 2015 roku Stanisław Piotrowicz należy do Komisji Ustawodawczej, a od
    2016 roku do następujących biletarnych Grup Parlamentarnych:
    Polsko-Chińskiej, Polsko-Gruzińskiej, Polsko-Japońskiej i
    Polsko-Słoweńskiej.

    Gdy w latach 1994-2002 należał do Sądu Dyscyplinarnego dla Prokuratorów
    przy Prokuraturze Generalnej, Stanisław Piotrowicz brał udział w
    postępowaniu dotyczącym molestowania małoletnich, którego dopuścił się
    proboszcz parafii w Tylawie. W 2001 roku Piotrowicz ogłosił na
    konferencji prasowej, że śledztwo zostało umorzone, przez co stało się o
    nim głośno w mediach. Ostatecznie ksiądz został prawomocnie skazany w
    2004 roku.

    Stanisław Piotrowicz - działalność charytatywna

    Stanisław Piotrowicz angażuje się w działania charytatywne, kierując
    Towarzystwem Pomocy im. Św. Brata Alberta w Krośnie. W 1993 roku
    zainicjował powstanie ,,Kuchni dla ubogich", a w wyniku działań
    Towarzystwa w 1999 roku w Krośnie otwarto schronisko dla bezdomnych.
    Piotrowicz corocznie obejmuje patronatem międzynarodowe turnieje
    Pro-Familia CUP w tenisie stołowym i piłce siatkowej, a także bierze
    udział w takich akcjach charytatywnych jak "Tornister pełen uśmiechu".

    Stanisław Piotrowicz - życie prywatne

    Stanisław Piotrowicz mieszka w Krośnie, ma żonę i trójkę dzieci, należy
    do Rady Społecznej Archidiecezji Przemyskiej, w 2011 roku otrzymał medal
    ,,Pro Ecclesia Premisliensi". Jest komentatorem dla TV Trwam i Radia
    Maryja. W 1983 roku otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi za jego zasługi w
    pracy zawodowej oraz działalności społecznej.

    Data urodzenia 19.07.1952

    Miejsce urodzenia Bochnia

    Profesja polityk, prokurator

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 6. Data: 2019-03-19 21:11:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Mar 2019 19:08:27 +0100, Shrek napisał(a):

    > E tam. Ubecy i hitlerowcy też działali zgodnie z ówczesnym prawem
    > (przynajmniej w sporej części).

    Ubecy to tak chyba niespecjalnie sie przejmowali.

    No ale troche tych praw bylo, to czasem mozna bylo skazac zgodnie z
    przepisami.

    > Tak - on pomagał opozycjonistom - sam mówił.

    Ale co najmniej jednemu zaszkodzil.

    > A co mają pomyśleć? Przecież nikt chyba nie ma już wątpliwości.

    Zachodzi dodatkowe pytanie, czy oni tak daleko mysla :-)

    > Dopóki jest lojalny i przydatny to nie ma znaczenia - nic nie ma, bo
    > jego akta personalne nie są publicznie dostępne

    A jak sie zmieni szef IPN ? :-)

> [...]
    > robił z własnej inicjatywy i przekonań to byłby prawie zwykłym (bo
    > niezawisłym) chujem. A jak na rozkaz to sprzedajnym i wyjątkowo podłego

    No wlasnie - dlatego zachowac bilingi, za rok czy 5 lat sie wyciagnie
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-03-19 22:07:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2019 o 21:11, J.F. pisze:

    > Ale co najmniej jednemu zaszkodzil.

    No tak - nie dodałem emotka...

    > Zachodzi dodatkowe pytanie, czy oni tak daleko mysla :-)

    Przecież to nie są idioci.

    > No wlasnie - dlatego zachowac bilingi, za rok czy 5 lat sie wyciagnie
    > :-)

    Myślę, że te bilingi są zachowywane. Tylko nie przez tych o których
    myślałeś;)

    Shrek

  • 8. Data: 2019-03-19 22:12:51
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.03.2019 o 21:11, J.F. pisze:
    > A jak sie zmieni szef IPN ?

    to niemożliwe, bo jak dojdzie do władzy Grzechu "zniszczę cię" to IPN
    przestanie istnieć, a jak będzie u steru dobra zmiana, nie mylić z dojną
    zmianą, to szef IPN nadal będzie bezstronny i nie będzie jak prof.
    Kieres przyznawał status pokrzywdzonego dla TW Bolka bez wszczęcia
    lustracji:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"