  • 1. Data: 2008-02-26 08:10:39
    Temat: Zezwolenia na broń palną?
    Od: "Orr" <O...@T...NIE.MA.autograf.pl>

    Witam

    Słyszałem (choć nie z mediów a od znajomego) że można będzie wkrótce
    posiadać broń w celu obrony własnego domu, tzn. jak ktoś do niego siłą
    wejdzie. Nie uwierzyłem, ale muszę się upewnić. Moja matka jest lekarzem
    medycyny pracy i zastanawia się czy zrobić kurs zezwalający na wydawanie
    zezwoleń ( głupio brzmi, ale mam nadzieję, że wiecie o co chodzi :) Gdyby
    liczba osób potrzebujących zezwolenia na posiadanie broni spadła, to ten
    kurs jej się nie opłaci.

    Jak to jest?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-02-26 12:50:40
    Temat: Re: Zezwolenia na broń palną?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tak: chodzi o jeszcze jeden sposób na wyrywanie ludziom kasy przez "biednych"
    lekarzy dzieki obowiązkowym słono płatnym
    badaniom lekarskim.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-02-26 17:39:00
    Od: "Orr" <O...@T...NIE.MA.autograf.pl>

    > Tak: chodzi o jeszcze jeden sposób na wyrywanie ludziom kasy przez
    > "biednych" lekarzy dzieki obowiązkowym słono płatnym
    > badaniom lekarskim.
    > JaC

    Ojej. Przyznaj się, nie chcieli Ci wydać zezwolenia?;)

  • 4. Data: 2008-02-26 18:37:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Orr" <O...@T...NIE.MA.autograf.pl> wrote
    > Słyszałem (choć nie z mediów a od znajomego) że można będzie wkrótce
    > posiadać broń w celu obrony własnego domu, tzn. jak ktoś do niego siłą
    > wejdzie.

    Bosz..... Bo to jest największe zagrożenie dla ludzi, najbardziej zagrożeni
    jesteśmy we własnych domach akurat, codziennie nam coś tam grozi...;) Chyba
    zaraz wyjdę na ulice...

  • 5. Data: 2008-02-26 20:50:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Orr" <O...@T...NIE.MA.autograf.pl> napisał w wiadomości

    W sieci są dostępne projekty zmian w ustawie, ale nie spotkałem się z
    takim, z którego wynikały by opisane przez Ciebie unormowania. Natomiast
    spodziewam się liberalizacji przepisów dotyczących posiadania broni, bo w
    przeciwnym wypadku może się okazać, że wielu polaków będzie legalnie
    posiadać broń w Polsce na podstawie europejskich kart broni wydanych przez
    inne kraje Schengen. Na dobrą sprawę wystarczy tymczasowe zameldowanie w
    kraju, w którym te przepisy są bardziej liberalne. Znam osoby, które już
    badają obowiązujące prawo w tym kierunku i rozważają podjecie stosownych
    działań. Zwłaszcza w sytuacji, gdy zamieszkują niedaleko granicy.

  • 6. Data: 2008-02-27 01:58:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > przez inne kraje Schengen. Na dobrą sprawę wystarczy tymczasowe
    > zameldowanie w kraju, w którym te przepisy są bardziej liberalne. Znam

    Przykładowo?

  • 7. Data: 2008-02-27 07:53:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > posiadać broń w Polsce na podstawie europejskich kart broni wydanych przez
    > inne kraje Schengen. Na dobrą sprawę wystarczy tymczasowe zameldowanie w
    > kraju, w którym te przepisy są bardziej liberalne.

    a czy bedac na terenie polski nie musza sie stosowac do polskich przepisow
    dotyczacych broni?
    wszak w amsterdamie tez bez problemu mozesz kupic trawke, a u nas mozna za jej
    posiadanie miec spore klopoty

  • 8. Data: 2008-02-27 16:18:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:fq1ue4$sr1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > a czy bedac na terenie polski nie musza sie stosowac do polskich
    > przepisow dotyczacych broni?

    Owszem, ale skoro europejska karta broni wydana w innym kraju jest
    honorowana w Polsce... Problem w tym, że z tego, co pamiętam, odnosi się
    to do cudzoziemców.

    > wszak w amsterdamie tez bez problemu mozesz kupic trawke, a u nas mozna
    > za jej posiadanie miec spore klopoty

    Tylko nie ma czegoś takiego jak europejska karta trawki, która byłaby
    honorowana w Polsce ;->

  • 9. Data: 2008-02-27 17:48:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a czy bedac na terenie polski nie musza sie stosowac do polskich
    > przepisow dotyczacych broni?

    I będziesz się stosował. Europejska karta broni jest dokumentem
    uprawniajacym do jej posiadania. Rzecz cała w tym, by ja legalnie dostać w
    jakimś innym kraju. PODOBNO jest to możliwe.

  • 10. Data: 2008-02-27 17:50:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:queg95-com.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Owszem, ale skoro europejska karta broni wydana w innym kraju jest
    > honorowana w Polsce... Problem w tym, że z tego, co pamiętam, odnosi się
    > to do cudzoziemców.

    No właśnie tak jest. Rzecz cała podobno - pisze podobno, bo wzięło się
    kilku prawników za to i medytują - nie jest do końca zgodne to z przepisami
    europejskimi. W niektórych krajach UE liczy się miejsce pobytu i podobno
    Polak może tam legalnie broń nabyć, byle był tymczasowo zameldowany.
    Zaznaczam, że nie znam szczegółów i nie wiem, jak oni to chcą
    przeprowadzić. po prostu czekam, co z tego wyniknie.