  • 1. Data: 2008-02-26 06:56:55
    Temat: Opera, Firefox - legalność w firmie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam!

    Toczę spór z jednym osobnikiem na temat legalności użytkowania
    alternatywnych przeglądarek
    na komputerze firmowym. Jego zdaniem jest to zabronione ale ja
    czytając licencję
    nie doszukałem się niczego takiego ale może źle widzę?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2008-02-26 07:18:30
    Temat: Re: Opera, Firefox - legalność w firmie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 26 luty 2008 07:56
    (autor Lisciasty
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <6...@m...go
    oglegroups.com>):

    > Toczę spór z jednym osobnikiem na temat legalności użytkowania
    > alternatywnych przeglądarek
    > na komputerze firmowym. Jego zdaniem jest to zabronione

    Może być zabronione. W wielu firmach jest ustalone jakiego oprogramowania
    należy używać oraz co wolno instalować itp.

    > ale ja
    > czytając licencję
    > nie doszukałem się niczego takiego ale może źle widzę?

    No ale zapisów porządkowych przedsiębiorstwa nie znajdziesz w licencji.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 3. Data: 2008-02-26 07:20:51
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > czytając licencję
    > nie doszukałem się niczego takiego ale może źle widzę?

    Hmm, nie wiem, jak dokładnie wygląda na dzień dzisiejszy sprawa
    licencjonowania Opery.

    Natomiast Firefox jest przeglądarką zdecydowanie niekomercyjną i
    darmową, a co za tym idzie, można go używać na komputerze firmowym, o
    ile nie zabrania tego jakiś przepis wydany przez samą firmę.

    Jedyny znany mi przypadek, gdy firma zabroniła używania na komputerach
    firmowych alternatywnych przeglądarek (i właściwie wszystkiego innego),
    spowodowany był tym, że firma miała zakupiony soft do kontroli
    aktywności użytkownika tylko do Internet Explorera 6.0, więc w momencie
    użycia innych przeglądarek, nie mogła go śledzić.

    Ale takie działanie jest jednak trochę prymitywne. Znacznie lepsze
    efekty daje odcięcie portu 443 (https) z jednoczesnym postawieniem
    transparent proxy. Nie nakłada to ograniczeń na używany soft, a pozwala
    we właściwy sposób zadbać o interes firmy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-02-26 07:22:46
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Lut, 07:56, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > czytając licencję
    > nie doszukałem się niczego takiego ale może źle widzę?

    Nie chodzi przypadkiem o to ze w firmie nawet na freeware trzeba miec
    fakture na 0 zl? ew. plytke z czasospismem na ktorym ten program byl
    dodawany.

  • 5. Data: 2008-02-26 07:27:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 23:22:46 -0800, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Nie chodzi przypadkiem o to ze w firmie nawet na freeware trzeba miec
    > fakture na 0 zl? ew. plytke z czasospismem na ktorym ten program byl
    > dodawany.

    Niewątpliwie nie chodzi o to, ponieważ jest to jeden z FUD-ów, którym
    straszy się niegrzeczne dzieci.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 6. Data: 2008-02-26 08:11:15
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Lut, 08:27, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Niewątpliwie nie chodzi o to, ponieważ jest to jeden z FUD-ów, którym
    > straszy się niegrzeczne dzieci.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd

    Ja wiem ale byc moze ow czlowiek tak sadzi? Moze to jakis ksiegowy
    jest.

  • 7. Data: 2008-02-26 08:16:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > czytając licencję
    > nie doszukałem się niczego takiego ale może źle widzę?

    Zabronione w sensie?

    j.

  • 8. Data: 2008-02-26 10:22:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008 23:22:46 -0800 (PST), SzalonyKapelusznik
    <s...@g...com> wrote:

    >Nie chodzi przypadkiem o to ze w firmie nawet na freeware trzeba miec
    >fakture na 0 zl?
    Fakture na 0 zl?

    WAM
    --