  • 1. Data: 2008-02-26 06:01:54
    Temat: Księgarnia - jak złożyć skargę? pozew? na policji, prokuraturze?
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Witam

    Od dwóch miesięcy czekam na książki z księgarni internetowej Mareno. W
    internecie pojawia się coraz więcej opinii o nie realizowaniu zamówień przez
    tę księgarnię.
    Mnie przestali odpisywać na maile już miesiąc temu, w rozmowach
    telefonicznych po prostu kłamią że wysłali, na stronie www zamówienie jest
    jako niezrealizowane.

    Chciałbym zgłosić na policję całą tę sprawę, bo pewnie takich nabitych w
    butelkę jak ja jest dużo osób i chcę księgarni zrobić koło d... już nie za
    moje 120zł ale za te kilkanaście-kilkadziesiąt tys. (lekko się uzbiera)
    które bezczelnie wyłudziła od ludzi.

    Czy są na to jakieś paragrafy, które mogę wymienić na policji (kiedyś
    oszukano mnie na Allegro i policjant - kiedy mu już wytłumaczyłem o co
    biega - całym sobą dawał mi do zrozumienia, że trzeba być totalnym głąbem,
    żeby kupować coś, czego się nie widzi i nie można dotknąć)

    Bardzo proszę o radę co powinienem zrobić najpierw, żeby "procedury"
    zachować. Mam zamiar wysłać najpierw pismo za potwierdzeniem odbioru o zwrot
    pieniędzy (w jakim terminie?), z odsetkami ustawowymi od dnia w którym
    miałem dostać przesyłkę (napisano w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, że
    po 10 dniach).

    Dzięki z góry
    Arek

  • 2. Data: 2008-02-26 06:24:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.02.2008 arek - ale inny <n...@p...pl> napisał/a:
    > Bardzo proszę o radę co powinienem zrobić najpierw, żeby "procedury"
    > zachować. Mam zamiar wysłać najpierw pismo za potwierdzeniem odbioru o zwrot

    Jeśli istotnie sądzisz, że to oszustwo... wiesz co to oszustwo? To
    działanie w takim zamiarze, więc od początku chciano kogoś wyrolowac... no
    wiec jeśli tak to idziesz na policję/do prokuratury i składasz
    zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia oszustwa. Paragrafami się nie
    martw, sami dobiorą jeśli coś znajdą.

    > pieniędzy (w jakim terminie?), z odsetkami ustawowymi od dnia w którym
    > miałem dostać przesyłkę (napisano w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, że
    > po 10 dniach).

    Daj im tyle czasu aby ten zwrot był realny. Tak z tydzień-dwa. I zacznij
    od tego, a nie od policji. Policją możesz postraszyć.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-02-26 06:46:11
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Dnia 26.02.2008 arek - ale inny <n...@p...pl> napisał/a:

    > Jeśli istotnie sądzisz, że to oszustwo... wiesz co to oszustwo? To
    > działanie w takim zamiarze, więc od początku chciano kogoś wyrolowac...
    A jaki mam mieć wybór ew. motywów? Chcieli mi zrobić dobrze, ale im nie
    wyszło i teraz chcą mi oszczędzić szoku i dlatego a) nie odpisują na maila,
    b) kłamią że wysłali paczkę???
    Jak nie oszustwo to co to jest? Ściema? Uchylanie się? Robienie głąba?

    > Daj im tyle czasu aby ten zwrot był realny. Tak z tydzień-dwa.
    Tydzień-dwa???? Ja płacę przez mTransfer, kasę mają na koncie od razu, a ja
    mam czekać na zwrot dwa tygodnie? Przelewem? Dwa tygodnie to idzie
    pielgrzymka z Warszawy do częstochowy. Przelew idzie 1-2 dni...

    Sorry ale jeśli takie są standardy, to faktycznie jestem niezłym naiwniakiem
    kupując przez internet... Bardzo dziękuję za odpowiedź, proszę nie traktować
    mojego oburzenia do siebie - po prostu jestem w szoku, że muszę udawać, że
    nie jestem wielbłądem...

    Arek

  • 4. Data: 2008-02-26 07:26:46
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    nie wiem jak mareno ale dla prokuratora to na pewno nadaje sie sprawa sklepu
    ulubiony.pl (klasyczne oszustwo na masowa skale)
    przestrzega,m wszystkimch grupowiczow przed tymi ...

    P.

  • 5. Data: 2008-02-26 09:06:53
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    arek - ale inny wrote:

> [...]
    | o zwrot pieniędzy (w jakim terminie?), z odsetkami ustawowymi od dnia
    | w którym miałem dostać przesyłkę (napisano w potwierdzeniu przyjęcia

    Nie o zwrot pieniedzy tylko o rezygnacje z transakcji, listem poleconym ze
    zpo.

    Po jej otrzymaniu maja 14 dni na oddanie pieniedzy. Po tym czasie na policje
    (nie ma cos sie juz ciagac do uokiku bo sprawa powazniejsza) z podejrzeniem
    popelnienia przestepstwa/wyludzenia czy jak tam to nazwiesz :)

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia