  • 11. Data: 2008-02-27 19:06:10
    Temat: Re: Zezwolenia na broń palną?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 18:48:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Rzecz cała w tym, by ja legalnie dostać w
    > jakimś innym kraju. PODOBNO jest to możliwe.

    Gdzieś mi się obiło o uszy, że w Niemczech broń gazową 9mm bezproblemowo
    można kupić jak u nas teraz wiatrówki 6mm lub 4,5 mm z lufą gwintowaną o
    energii wylotowej poniżej 17J.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 12. Data: 2008-02-27 20:13:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Gdzieś mi się obiło o uszy, że w Niemczech broń gazową 9mm bezproblemowo
    > można kupić jak u nas teraz wiatrówki 6mm lub 4,5 mm z lufą gwintowaną o
    > energii wylotowej poniżej 17J.

    Z kolei u Niemców limit na wiatrówki jest (o ile pamiętam) na 7J
    (dokładnej wartości nie pamiętam, ale jest sporo niższa niż nasze 17J).

  • 13. Data: 2008-02-27 22:40:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:vlsg95-2bn.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Z kolei u Niemców limit na wiatrówki jest (o ile pamiętam) na 7J
    > (dokładnej wartości nie pamiętam, ale jest sporo niższa niż nasze 17J).

    Stąd faktycznie wiele wiatrówek ma 7, a nie kilkanaście J, jak to na
    pudełkach piszą.

  • 14. Data: 2008-02-27 23:30:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Stąd faktycznie wiele wiatrówek ma 7, a nie kilkanaście J, jak to na
    > pudełkach piszą.

    Są różne wersje. Np. karabinek AirMagnum850 ma wg. producenta 16J, wg.
    testów coś koło 14 (w zależności od temperatury, bo to na CO2). Ale jest
    też produkowana "zdławiona" wersja dla Niemców.

    A 'pistolety' na CO2 to już są konstrukcyjnie bardzo ograniczone (mało
    miejsca na "pracę" pary CO2).

  • 15. Data: 2008-02-28 08:24:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > po prostu czekam, co z tego wyniknie.

    jak sie doczekasz daj znac ;)
    sam jestem ciekaw

  • 16. Data: 2008-02-28 08:28:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > I będziesz się stosował. Europejska karta broni jest dokumentem uprawniajacym
    > do jej posiadania. Rzecz cała w tym, by ja legalnie dostać w jakimś innym
    > kraju. PODOBNO jest to możliwe.

    aha, wiec problem nie w posiadaniu broni w polsce "za pomoca" :) tej karty,
    tylko w tym czy polak taka karte moze dostac w innym kraju?
    bo jesli moze ja dostac, to moze razem z nia na terenie polski posiadac bron
    dobrze rozumiem?

    a czy taka karta to ma takie rozroznienie jak jest w polsce, na posiadanie i
    noszenie?
    to znaczy czy jesli moge posiadac to tylko w domu w sejfie :) czy rowniez nosic
    przy sobie?

  • 17. Data: 2008-02-28 13:56:05
    Od: "Orr" <O...@T...NIE.MA.autograf.pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Rozjaśniły mi sytuację. Odnoszę wrażenie, że
    przeciętny człowiek będzie miał łatwiej pójść do mojej matki niż meldować
    się w Niemczech. :)

    Pozdrawiam
    Orr

  • 18. Data: 2008-02-28 18:13:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a czy taka karta to ma takie rozróżnienie jak jest w Polsce, na
    > posiadanie i noszenie?

    To zależy jaką kartę wyda Ci tamten kraj.

  • 19. Data: 2008-02-28 19:05:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Orr" <O...@T...NIE.MA.autograf.pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Rozjaśniły mi sytuację. Odnoszę wrażenie,
    > że przeciętny człowiek będzie miał łatwiej pójść do mojej matki niż
    > meldować się w Niemczech. :)

    Problem nie leży w konieczności uzyskania zezwolenia od lekarza. Co prawda
    w większości krajów takowego obowiązku nie ma i państwo nie zakłada
    a'priori, że obywatel jest wariatem oraz nie domaga się od niego dowodu na
    to, ze tak nie jest. problemem jest interpretacja bardzo nieczytelnego
    zapisu o "uzasadnionej potrzebie" posiadania broni. Przy czym na dobrą
    sprawę nikt nie wie, co to jest a "uzasadniona potrzeba" i stad dowolność w
    interpretacji tego zapisu. W mojej ocenie wymaga to sensownego unormowania.

  • 20. Data: 2008-02-29 06:58:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To zależy jaką kartę wyda Ci tamten kraj.

    rozumiem, dzieki

    z braku sprostowania reszty tekstu wnosze ze dobrze zrozumialem