  • 1. Data: 2004-12-08 17:20:53
    Temat: Zapytanie
    Od: "kazimierz" <2...@w...pl>

    Witam wielce szanownych grupowiczów!
    Mam wielką prośbę, prosiłbym o rozwikłanie zagadki ukrytej w numerach
    paragrafów.
    Otóż sprawa ma się tak:
    Kupiłem na Allegro pewien sprzęt za 220zł, sprzęt ten okazał się niesprawny
    więc w ciagu 3godzin odesłałem do nadawcy bo tak się umówiliśmy
    telefonicznie.
    Od tego czasu nie mam ani tych pieniędzy ani tego sprzętu. Aha, rzecz się
    działa 20maja. Zdesperowany zgłosiłem w końcu sprawę policji,która określiła
    tę sprawę jako czyn z art. 284 $1kk.Po miesiącu przysłała zawiadomienie o
    odmowie wszczęcia dochodzenia. Następnie po dwóch prawie m-cach otrzymałem
    informację o przekazaniu sprawy do Sądu Rejonowego, wydz.Grodzki przeciwko
    sprawcy z art119$1 kw na moją szkodę.
    Czy ktoś obeznany z paragrafami mógłby wjaśnić mi bliżej o co chodzi? Ja
    jestem laikiem w dziedzinie prawa. Nigdy też nie byłem w sądzie.
    Z góry dziekuję

  • 2. Data: 2004-12-08 17:26:41
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kazimierz wrote:
    > Czy ktoś obeznany z paragrafami mógłby wjaśnić mi bliżej o co chodzi?

    Przywłaszczenie rzeczy o wartości poniżej 250 zł jest wykroczeniem, a
    nie przestępstwem. Dlatego odmówiowo wszczęcia postępowania o
    przestępstwo, a zamiast tego skierowany został wniosek o ukaranie za
    wykroczenie do sądu grodzkiego. Zapewne dostałeś też pouczenie, że
    możesz byc oskarżycielem posiłkowym - radzę zgłosić taki wniosek (o ile
    nie minął jeszcze termin).

    KG

  • 3. Data: 2004-12-08 19:35:32
    Od: "v-raptor" <v...@v...vr>

    Użytkownik "kazimierz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
    > tę sprawę jako czyn z art. 284 $1kk

    Art. 284. § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo
    majątkowe,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

> [...]
    > informację o przekazaniu sprawy do Sądu Rejonowego, wydz.Grodzki przeciwko

    Art. 119. § 1. Kto kradnie lub przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą,
    jeżeli jej wartość nie przekracza 250 złotych,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    > Czy ktoś obeznany z paragrafami mógłby wjaśnić mi bliżej o co chodzi?

    w trakcie przeprowadzenia czynnosci wyjasniajacych zmienila sie kwalifikacja
    prawna czynu ze wzgledu na to iz suma przywlaszczonych pieniedzy byla
    mniejsza niz 250 zl wiec jest to wykroczenie