  • 1. Data: 2004-12-08 14:30:15
    Temat: VAT i osoba fizyczna.
    Od: "Polak" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam kilka faktur VAT wystawionych na moją osobę. Czy moge je sobie od czegoś
    odliczyć zakładając że nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej.

    Z góry dziękuję z odpowiedź.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-12-08 14:42:02
    Temat: Re: VAT i osoba fizyczna.
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Polak napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Mam kilka faktur VAT wystawionych na moją osobę. Czy moge je sobie od czegoś
    > odliczyć zakładając że nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej.

    nie :)
    nn

  • 3. Data: 2004-12-08 14:45:32
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Polak napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Mam kilka faktur VAT wystawionych na moją osobę. Czy moge je sobie od czegoś
    > odliczyć zakładając że nie prowadzę żadnej działalności gospodarczej.

    Jeśli masz na myśli odliczenie VAT, to nie :)
    nn

  • 4. Data: 2004-12-08 15:04:33
    Od: "Polak" <p...@p...onet.pl>

    > Jeśli masz na myśli odliczenie VAT, to nie :)
    > nn

    To po co wystawia się fakturę VAT na osobę fizyczną.

  • 5. Data: 2004-12-08 16:20:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To po co wystawia się fakturę VAT na osobę fizyczną.

    po to by ta bedac VATowcem sobie VAT odliczyla :-)

    P.

  • 6. Data: 2004-12-08 17:27:25
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/8/2004 4:04 PM, Polak wrote:
> [...]
    [...]
    > To po co wystawia się fakturę VAT na osobę fizyczną.

    Jest kilka powodów - osoba fizyczna może prowadzić DG, może dopiero
    chciec ją prowadzić, może chcieć mieć "lepszy" dowód zakupu, a może chce
    wiedzieć dokładnie ile płaci VAT-u, by chwalić się tym np. w
    prokuraturze, przedstawiając siebie jako propaństwowca.

    Co więcej, osoba nie prowadząca DG również w określonych okolicznościach
    może być zobowiązana do wystawienia takiej faktury, gdy przez
    ustawodawcę jest uznawana jako mająca zamiar dokonywac operacji
    czestotliwie, chociażby ją czyniła jednokrotnie.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-12-09 08:23:08
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Polak pisze:

    > czegoś

    > To po co wystawia się fakturę VAT na osobę fizyczną.

    Zeby bylo prosciej...
    Dawniej trzeba ylo takiej osobie wystawic "rachunek uproszczony"
    ktory zawiera to,
    co teraz ta faktura..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-12-09 15:34:17
    Od: "Polak" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ustawodawcę jest uznawana jako mająca zamiar dokonywac operacji
    > czestotliwie, chociażby ją czyniła jednokrotnie.

    A gdybym chciał coś sprzedawać nie prowadząc DG, to mogę wystawiać fakturę
    VAT, jeśli tak to pod jakimi warunkami.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2004-12-10 10:32:15
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/9/2004 4:34 PM, Polak wrote:

    > A gdybym chciał coś sprzedawać nie prowadząc DG, to mogę wystawiać fakturę
    > VAT, jeśli tak to pod jakimi warunkami.
    > Pozdrawiam.

    Spróbuj poczytać nową ustwe, rozporzadzenia i komentarze np. na stronie
    Inforu.
    Dla mnie temat jest śliski z jednego chociażby powodu - np. w sprawie
    nieruchomosci moze być ona obwatowana i/lub nie, i jasność co do tego
    kiedy tak jest, nie jest absolutna.
    Inną przesłanką ostrzegawczą jest niespójność regulacji prawnych tj.
    niespójność ustawy o ubezpieczeniach społecznych i pozostałych ("o
    swobodzie"); nie da się jednoznacznie wykluczyć, że nie pojawi się
    interpretacja ZUS, że dokonując sprzdaży VAT " z zamiarem czestotliwym,
    chociażby jednokrotnie" działasz jako DG, "albowiem niepodobna przyjąć
    jakoby rozpoczynając działalność, co zostało potwierdzone fakturą VAT"
    nie podlegał Pan ubezpieczeniu społecznemu.

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-12-10 15:51:22
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > jakoby rozpoczynając działalność, co zostało potwierdzone fakturą VAT"
    > nie podlegał Pan ubezpieczeniu społecznemu.

    ZUS już płacę w pracy, chciałbym jednak sprzedać kilka moich programów, czy
    muszę do tego rejestrować DG.

    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.